Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roodschouderbuizerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] roodschouderbuizerd

    Neen, niet in een of ander dierenpark maar gewoonweg tijdens een tocht door Corkscrew Swamp (een half uurtje rijden ten zuiden van Fort Myers, Florida). Deze red shouldered hawk (familie van de havikachtigen) zat daar niet te ver van het pad op een boompje zodat ik hem gemakkelijk met 400mm kon bereiken.

    DSC_9259 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: roodschouderbuizerd

    Een hele mooie Raf.
    Mooie soort.
    Wat mij opviel met onze trip naar de USA dat de vogels daar allemaal iets mooier gekleurd waren. Maar er is altijd wel een soort was van bij ons die er op leek.


    Johan

    Comment


    • #3
      Re: roodschouderbuizerd

      Wat een mooie soort Raf

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: roodschouderbuizerd

        Een knappe vogel, spijtig van de tak boven zijn kop...maar je was waarschijnlijk al blij dat je hem toch mooi in beeld kon krijgen (zou ik ook zijn ...)

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: roodschouderbuizerd

          Bedankt reeds voor de reacties Johan, Siegfried en Freddy.

          @Johan: inderdaad je ziet daar mooi(er) gekleurde vogels ofwel is het omdat wij die niet zo gewoon zijn dat we ze mooier vinden? Bij ons zijn er ook veel prachtig gekleurde vogels maar we zijn die zo gewoon dat we het misschien niet meer zo opmerken?

          @Freddy: ik vond die tak boven de vogel juist een meerwaarde. Er groeit zelfs een (uitgebloeide) bromelia op. De vogel wordt als het ware ingekaderd door de natuurlijke omgeving. Ik zou die met veel geduld misschien kunnen wegpoetsen maar dan heb je weer zo een gewone foto zoals we er hier veel te zien krijgen. Kwestie van smaak natuurlijk.

          grts,

          Raf.

          Comment

          Working...
          X