Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Laatste licht

    Ja geen 5 minuten later werd ik kletsnat....

    310318DSC_6378-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Laatste licht

    Dat was het wel waard lijkt me. Heel knappe natuurfoto, met knappe ingetogen kleuren.

    Alleen lijkt horizon wat af te hellen naar links? Ik zou ook dat vogeltje wegnemen in de lucht.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Laatste licht

      fijne landschapsfoto.. vogeltje zou ik ook weghalen.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Laatste licht

        mooie foto, naar mijn mening mogen de kleuren iets sprankelender en mag er iets meer contrast in de foto.
        Het gaat toch om een foto genomen rond zonsondergang dus een beetje meer saturatie in de lucht zou de foto zeker ten goede komen.

        Meer zoals gezegd, het is nu ook al niet mis.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Laatste licht

          Direct al een pak sfeervoller dan je vorige foto's. Het uur doet er alles aan wanneer je een landschap fotografeert. Ik ben ook een avondmens, hoor. Vroeg opstaan om te fotograferen zit er bij mij ook niet dikwijls in maar gelukkig hebben we de avonden. Mooi deze.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Laatste licht

            Zeker een mooi moment en sfeer. Je was nu op het goede moment op pad.
            Het rechttrekken van de horizon zou de onrust rechts wegnemen, maar de boom (l) gaat dan nog schever staan.
            Ik zou opteren om de horizon wat bol te zetten. Dan zakt alles waarschijnlijk op zijn plaats.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Laatste licht

              Ik denk precies hetzelfde als Kurt.
              Deze keer heb je toch veel sfeer in de foto hoor.
              Freddy, kent u de Lab-kleur modus?
              Ik heb deze foto (in JPEG dus) daar eens mee bewerkt en natuurlijk gebruik ik als altijd ook nog "Doordrukken" en "Tegenhouden" en een tikje contrast, en dan zijn de kleuren stukken beter.
              Als je die bewerking niet kent dan wil ik die eens uit de doeken doen.
              Het is natuurlijk steeds beter om de kleuren aan te passen in het RAW bestand dus in ACR van Adobe.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Laatste licht

                Prima qua compo Freddy maar je miste op dat moment gewoon meer sfeer en kleur in de lucht
                Je kan er aan gaan knutselen zoals boven geopteerd, maar gewoon op een andere keer terug gaan wanneer er wel mooie kleuren zijn lijkt me nog altijd beter, zeker als de locatie in je achtertuin ligt bij manier van spreken
                Maar dat is mijn persoonlijk idee hé

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Laatste licht

                  Zo zie je inderdaad dat het moment van de dag er veel toedoet voor een foto..Net dat beetje kleur doet het hem hier, compo ook mooi opgebouwd..
                  Leuk de bovenstaande reacties ook om te lezen...Kan me in alle meningen wel vinden. Er is in de nabewerking zeker nog wel iets meer uit te halen, maar wat Sieg schrijft is natuurlijk altijd het beste.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laatste licht

                    Een foto is uniek, terug gaan op een andere dag en op hetzelfde uur zal nooit dezelfde foto opleveren.
                    Het kan natuurlijk dat de omstandigheden beter zijn, maar de foto zal nooit dezelfde zijn als die van nu.
                    Dus is bewerken hier echt ernstig te overwegen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment

                    Working...
                    X