Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat heeft Irma gedaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dat heeft Irma gedaan

    Op de weg waar hurricane Irma in september vorig jaar in Florida passeerde werd veel verwoest, huizen en natuur. En lang nog niet alles is hersteld geworden.
    Deze boardwalk door moerassig gebied in de Everglades was op een bepaald punt onderbroken. Op de foto zie je waarom. Geen lus mogelijk dus genoodzaakt terug te keren langs dezelfde weg.

    DSC_9438 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Dat heeft Irma gedaan

    welke commentaar kan je hier op geven ? De mens wikt, de natuur beschikt.
    Het beeld geeft goed de vernietigende kracht weer. Een breedhoek had deze destructie in het landschap kunnen situeren ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Dat heeft Irma gedaan

      Als foto alleen zegt het mij niet veel Raf maar met je uitleg erbij komt het tot leven en laat het duidelijk de kracht van de natuur zien.
      Dus in een volledige reeks zou deze zeker passen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Dat heeft Irma gedaan

        Bedankt voor de reacties CMM en Sieg.
        Hier een reeks van maken of met breedhoek de omgeving erbij tonen zou niet veel zeggen. Ik stond juist aan het lint dat de weg afsloot en dat was een eindje daar vandaan. Rondom niets dan dorre takken en struiken, een en al een donkere wirwar van afgestorven planten (waarschijnlijk ook door die orkaan). Het enige leven dat ik daar gevonden heb waren een soort kleurrijke spinnen, waarvan ik er enkele in close-up genomen heb. Voor de rest niks, geen levende planten, geen dieren.
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: Dat heeft Irma gedaan

          De foto zou niet misstaan in een reportage.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Dat heeft Irma gedaan

            Voor dergelijk beeld had ik een grotere DoF gebruikt, dat onscherpe vooraan vind ik nogal storen
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Dat heeft Irma gedaan

              Bedankt ook voor de reacties Johan an Frans.
              Deze is met f8 en ISO 640 (het was er nogal donker door al die begroeiing en de opeengewaaide rommel). Ik zou misschien nog wat hoger kunnen gaan hebben maar het verschil in onscherpte vooraan geeft ook wat dieptewerking vond ik. Ik heb daar ook maar één foto van genomen (op 100mm dan nog) want het stuk waar ik op stond was ook niet erg stabiel meer. Vandaar ook 1/1000s.
              Mijn bedoeling met deze foto was vooral te proberen de chaos weer te geven zoals die door die natuurkracht van orkaan Irma geschapen werd.
              grts,
              Raf.

              Comment

              Working...
              X