Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dageraad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dageraad.




    ISO: 1600
    f: 6,3
    1/800
    250mm


    Veel kijkplezier.

  • #2
    Re: Dageraad.

    Wat een mooie omgeving...persoonlijk had ik liever de molens iets opgelicht gezien...verder vind ik als leek in de landschapsfotografie de exif gegevens ook wel vreemd : met name waarom 1/800 had toch veel
    lager gemogen zodat je ook lager in de iso zat ...of vergis ik me ...

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Dageraad.

      Mooie kleur in de lucht, maar je hoofdonderwerp (de molens) zijn niet scherp

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Dageraad.

        Mooie compo wel vind ik.
        Zou de schaduwen wat optrekken, en (deel van) die vogels wegnemen.

        Nog eens terug gaan voor een scherpere versie? (F10 ; ISO100)
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Dageraad.

          mooie samenstelling, maar de natuurwetten zaten niet mee : al wat boven het grasveld uitsteekt vind ik mooi qua kleur en licht, maar EN de voorgrond EN de molens scherp krijgen lijkt me omzeggens onmogelijk in deze situatie met 250mm. Als we het voorstel overnemen om het diafragma te verkleinen en iso100, dan zijn de vogels onscherp en zal het gras ook bewogen hebben. Dat gras had ik ook wat helderder gewenst (misschien door in de kleurschaal het groen helder te maken ?). Maar of ik het zelf zou kunnen, blijft zeker de vraag. Makkelijker te praten dan te doen.

          nb : ik zie daar een verdacht rood puntje aan de achterkant van de middenste molen, hoog in het gras ?
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Dageraad.

            De kleuren in de lucht zijn formidabel. Erg mooi !
            Jammer dat de scherpte te dichtbij ligt. Het vignet is ook te duidelijk, naar mijn smaak.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Dageraad.

              Het moment met de vogels en de pracht kleuren is echt zeer mooi..
              De focus had hier echter toch op de molens moeten liggen, het gras zal dan onscherp zijn, maar de molens zijn hier toch het onderwerp wat scherp moet zijn.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment

              Working...
              X