Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandelweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wandelweer

    Het was vandaag weer zo eens een dag...mooie lucht ...prima fotoweer en wandelweer....

    260318DSC_4563-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Wandelweer

    Mooie site daar. De Teut zeker?
    Persoonlijk vind ik de twee bomen teveel naar links staan en gaapt er rechts ervan teveel open ruimte.
    Het midden van de bomen zou ik op een hulden snede zetten en dan heb je meer evenwicht in je foto.
    Freddy, als je een beetje meer sfeer in je foto wilt hebben moet je eens op "het gouden uurtje" fotograferen of op "het blauwe uurtje".
    Verder wil ik wel kwijt dat uw belichting heel goed zit maar toch ontbreekt er sfeer.

    PS: Beetje voorzichtig zijn bij het bewerken want er komt Halo te voorschijn rond de bomen.
    Last edited by Red Falcon; 27 maart 2018, 10:34.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wandelweer

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Mooie site daar. De Teut zeker?
      Persoonlijk vind ik de twee bomen teveel naar links staan en gaapt er rechts ervan teveel open ruimte.
      Ik vind dit persoonlijk geen probleem, maar had graag wat meer vrije ruimte boven de bomen gezien, ipv de voorgrond.
      Wel mooie natuur daar precies.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Wandelweer

        Qua compo vind ik; de opname perfect, de grootste boom om de juiste plaats, dus kwestie van smaak
        De lichtere halo rond de bomen zie ik hier ook, maar heb al veel erger gezien
        Wel vind ik je belichting/afwerking nogal plat Freddy, lijkt wel alsof je alle schaduwen eruit hebt getrokken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Wandelweer

          Hartelijk dank voor jullie opbouwende reacties :

          @RedFalcon : is idd de Teut in zonhoven meer bepaald aan de holsteenbron waar één wandeling (gele = 5;7 km) vertrekt een mooie...maar nog eens terug gaan eind augustus als die heide in de bloei staat.
          Met dit beeld was het moeilijk die boom in de gulden snede te krijgen, had vanboven te weinig ruimte...En zeker heb je gelijk om eens dat blauw of gouden uurtje te gaan opzoeken...ik doe deze wandelingen samen met mij vrouw en niet altijd tijd op die momenten, komt er nog eens bij dat ik een nachtuil ben maw een slaapkop dus blauw kan ik al snel vergeten....

          @ Steef : Had ook liever van boven wat meer ruimte gehad....beetje beter opletten tijden de shoot me dunkt....kunt er natuurlijk wel een stuk proberen bij aan te plakken maar denk dat ik daar meer slecht dan goed aan zou doen...?

          @Sieg : is idd nogal vlak, ligt mss ook wel aan de bewerking die ik standaard toepas op hoog/schaduw lichten ?
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Wandelweer

            Volg de algemene tendens en volg zeker Sieg over het contrast.
            Bij het bewerken moet je uiteraard je hersens niet uitschakelen, maar kijk ook eens naar het histogram. (bij deze foto is links van het histogram, een heel stuk leeg)
            Algemene tip : Je vrouw thuislaten , maar wel een statief meenemen. Dan ga je nl. veel bewuster kaderen.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Wandelweer

              Mooi maar ik zou de donkere tinten iets verdonkeren, vooral in de voorgrond
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Wandelweer

                Ik vind deze compo niet zo slecht (juist wat meer ruimte boven die boom zoals reeds verschillende keren vermeld). Misschien eens reset doen en bewerking van 0 af aan herbeginnen zonder standaardbewerkingen te gebruiken en zoals Johan schrijft ook naar histogram kijken. Er zou een heel andere foto kunnen verschijnen.
                grts,
                Raf.

                Comment

                Working...
                X