Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

milka

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] milka

    Nog eentje van al een tijdje geleden in Zwitserland ...

    oldies11 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: milka

    Ik vind dit een mooie 👍

    Grts S.

    Comment


    • #3
      Re: milka

      Bedankt voor de appreciatie shooter. Het is geen recente foto maar toen ik die opnieuw tegenkwam vond ik die goed om te tonen omwille van de verdeling van het beeld in drie vlakken (lucht, gras, bergen) met die alpenkoe juist in het snijpunt.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: milka

        Dat is idd wat er in dit beeld sterk is. Bedankt voor dat inzicht, ik had dat niet meteen door.
        Persoonlijk vind ik de schaduwen op de koe te hard/zwart. Als de lucht zo blauw is is het licht vaak hard in de bergen.

        Comment


        • #5
          Re: milka

          Denk dat je witbalans niet helemaal correct staat, er is ook wat groenzweem op de koe. Persoonlijk vind ik niets speciaals aan deze foto, wat krap in het kader en in de lucht zit je met behoorlijk wat ruis. Gebeurt dikwijls dat men oudere foto's goed vindt maar ondertussen zijn we al meer van je gewoon.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: milka

            Bedankt voor de reacties Frank en Evelyn.
            Harde schaduwen, groenzweem, wat ruis in de lucht ... toch niet slecht vond ik om eens een meer dan 40 jaar oude foto (dia) te tonen. Moet 42 of 43 jaar geleden zijn dat ik die foto nam. Deze dia was volledig verkleurd zoals alle andere dia's van 40 of 50 jaar geleden. Ik heb heel wat werk gehad om de natuurlijke kleuren terug op te halen in LR. Ik vond het interessant om die toch eens te tonen hoe je oude compleet verkleurde dia's en kleurnegatieven met onze moderne digitale middelen opnieuw kunt tot leven brengen.
            grts,
            Raf.

            Comment

            Working...
            X