Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuzehulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuzehulp

    Dag iedereen,

    Ik heb van 2012 niet meer in de forum gepost. Maar nu ben ik weer terug voor jullie deskundig advies

    In het verleden was ik opzoek naar een goed compact fototoestel. Toen is de keuze uiteindelijk gevallen op een canon powershot sx260 hs. Na 6 jaar is het verschil tussen deze camera en mijn smartphone echter te klein geworden. Enkel de fysieke zoom is een reden om toch terug te grijpen naar de compact camera.

    Nu wil ik een stap verder gaan en mijn eerste stappen in de wereld van de spiegelreflexcamera's zetten. Ik wil starten met een instap model. Ik wil voor privé redenen met zekerheid voor een Canon toestel gaan. Daarbij kom ik uit op de Canon EOS 1300D, al lijkt mij deze net te beperkt. Hij bestaat volledig uit plastic, heeft 'slechts' 18 MP en het mechanische geluid stoort mij bij het inzoomen. De prijs daarentegen kan dit allemaal nog verantwoorden. Met dit toestel kan ik denk ik wel eerst oefenen.

    Daarnaast is ook de Canon EOS 200D een optie. Deze heeft net als bovenstaande een 18-55 lens. Maar daar lijkt mij voldoende om te starten. In al de andere segmenten lijkt hij wel beter zoals een beter scherm, 5 ipv 3 fps, 24MP en een technologie die goed lijkt te zijn voor foto's, waar ik als leek niets van afweet, ik kan ook niet direct op de benaming (dualpix?).

    In april komt de Canon EOS 2000D uit. Deze is goedkoper dan de 200D, maar ook hier heb ik te weinig kennis om te vergelijken.

    Ik heb net mijn reis naar de Azoren geboekt. Dit eiland is puur natuur en een ideaal moment om de smaak te pakken te krijgen van fotografie. Vandaar ook mijn plotse interesse (die ik vanbinnen wel al langer had). Kunnen jullie mij verder helpen?

    Alvast bedankt!

    Voor video's heb ik trouwens al een Sony HDR-PJ530E
    Last edited by Niel; 24 maart 2018, 17:05.

  • #2
    Re: Keuzehulp

    100 views en niemand met een mening?

    Ik heb ondertussen nog veel extra info opgezocht en heb besloten om voor de Canon EOS 200D te gaan met extra accu en een tas.

    Comment


    • #3
      Re: Keuzehulp

      In principe heb je feitelijk niets aan de mening van een ander, vooraleer niet wat dit soort kwesties betreft, wees blij met 100 views en geen reacties.

      Ik vind dat je het gehele proces van "wat aan te schaffen" totaal moet omdraaien.
      - beantwoord eerst de vraag waar je fotografische interesses liggen
      - welke objectieven passen daarbij
      - welk body past daar bij
      - wat heb ik naast dat alles nog meer nodig om beoogde beelden te creëren

      De 200D is ten aanzien van de 1xxxD en 2xxxD een logische keuze, als je van plan bent je hobby ook je hobby te laten zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Keuzehulp

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        In principe heb je feitelijk niets aan de mening van een ander, vooraleer niet wat dit soort kwesties betreft, wees blij met 100 views en geen reacties.

        Ik vind dat je het gehele proces van "wat aan te schaffen" totaal moet omdraaien.
        - beantwoord eerst de vraag waar je fotografische interesses liggen
        - welke objectieven passen daarbij
        - welk body past daar bij
        - wat heb ik naast dat alles nog meer nodig om beoogde beelden te creëren

        De 200D is ten aanzien van de 1xxxD en 2xxxD een logische keuze, als je van plan bent je hobby ook je hobby te laten zijn.
        Ik zal nog eens benadrukken dat ik niets van fotografie ken. Ik heb gewoon interesse in een camera die beter presteert dan mijn smartphone en compact camera. Een DSLR leek mij dan ook een logische stap. Alleen zag ik door het bos de bomen niet, aangezien er zo veel keuzes zijn in nog meer verschillende prijsklassen.

        Wanneer ik naar de winkel ging om advies te krijgen, had ik tegenstrijdigheden tussen de verschillende winkels. Daarom leek mij een forum die zich puur op fotografie richt dan ook een logische plaats om mijn advies te komen vragen. Ik begrijp niet goed wat daar moeilijk aan is (no pun intended).

        Mijn doel van een DSLR is het volgende:

        1) Mooie foto's kunnen nemen en meer specifiek bij onze volgende vakantie in de Azoren
        2) Tot het zover is meer te weten komen over fotografie en het gebruik van een spiegelreflex
        3) De smaak te pakken krijgen om mij nog verder te verdiepen in alle instellingen en mogelijkheden

        Het kon zijn dat jullie de 1300D volledig zouden afraden en mij hadden aangeraden om voor de 200D te gaan voor de 'kleine' meerprijs. Ik weet zelf vrij veel van domotica en smartphones, als iemand mij advies vraagt kan ik dit ook geven. Ookal is dit per persoon heel verschillend.

        Comment


        • #5
          Re: Keuzehulp

          Waarom kijk je niet uit naar een mooie occasie?
          Ik zie bijvoorbeeld een Canon 70D met maar 11.876 cliks staan voor € 525,00 en er staan meerdere 7D te koop voor nog minder maar ze hebben iets meer cliks.
          Je hebt er een jaar garantie op wat een particulier niet kan geven en over het algemeen vraagt een particulier evenveel als Konijnenberg.
          Nog ergens een tweedehands objectief op de kop tikken en je hebt beter materiaal in handen dan de EOS xxxD serie en zelfs dan de EOS xxD serie.
          Je kunt er geen gaan en er uzelf van vergewissen of ze de gevraagde prijs waard zijn.
          Begin met een degelijke camera en als het u bevalt ga verder in op de hobby.
          Investeren en een matige camera zou ik nooit doen. Als je iets degelijks koop dan kunt u daar jaren mee weg, tenminste als je de nieuwste trends niet wilt volgen.
          En waarom zou je? De waarde van een camera daalt als sneeuw voor de zon, een goede lens is een betere investering omdat deze minder snel in waarde dalen.
          Maar als je nieuw bent probeer nooit te lopen vooraleer je hebt leren stappen.
          Wat ik bedoel, het is allemaal heel duur materiaal en een aankoop moet je sowieso goed overwegen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X