Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot lot...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groot lot...

    Ik weet niet of dit is toegestaan, maar las dit toevallig in de standaard, het betreft een veiling van een groothandelaar van computermateriaal en is toegankelijk voor particulieren.
    Misschien iets voor de zelfbouwers onder de leden?
    Is ook een groot lot TFT schermen (oa. Ilyama) aangeboden.
    Ik ben zelf nog nooit op een veiling geweest, weet dus niet of dit interessant is...
    Indien niet op juiste plaats of ongewenst mag dit verwijderd worden

    http://www.heyman.be/VeilingenNL.htm bij dataline gaan zien
    lijn
    canon eos 350d

  • #2
    Re: groot lot...

    Als je tijd kan maken, Katelijn, is dit zeer zeker interessant. Er vallen op dat soort veiligen altijd koopjes te doen; wel opletten: ik heb de cataloog eens diagonaal doorgenomen en het lijkt me dat de TFT's per twee stuks worden verkocht.

    Jammer dat ik geen tijd heb om daar aanwezig te zijn (tja, ik moet ook de centen eerst verdienen vooraleer ik ze uitgeef), maar toch bedankt voor de info.
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

    Comment


    • #3
      Re: groot lot...

      wel opletten: ik heb de cataloog eens diagonaal doorgenomen en het lijkt me dat de TFT's per twee stuks worden verkocht.
      Of per 6 stuks. Om panorama foto's te maken

      Comment


      • #4
        Re: groot lot...

        Oorspronkelijk geplaatst door katelijn
        Ik weet niet of dit is toegestaan, maar las dit toevallig in de standaard, het betreft een veiling van een groothandelaar van computermateriaal en is toegankelijk voor particulieren.
        Misschien iets voor de zelfbouwers onder de leden?
        Is ook een groot lot TFT schermen (oa. Ilyama) aangeboden.
        Ik ben zelf nog nooit op een veiling geweest, weet dus niet of dit interessant is...
        Indien niet op juiste plaats of ongewenst mag dit verwijderd worden

        http://www.heyman.be/VeilingenNL.htm bij dataline gaan zien

        Kati, ook wel opletten voor de bijkomende kosten op een openbare veiling.
        EERST U GOED BEVRAGEN !!!!!!!
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: groot lot...

          De bijkomende kosten zijn 17% + btw op het gehele bedrag. Stel dat op een artikel 21% btw zit dan betekend 100 bieden : (100+17)x1.21=141 betalen (althans zo staat het op catalogus pagina 100).

          Er zijn loten bij die van 6 of 9 volle palletten; niet op tijd afhalen betekend dat ze op kosten van de koper worden verwijderd. Als je wil deelnemen moet je 3 dagen uittrekken: 1 dag om alles te bekijken (de omschrijving in de catalogus is niet bindend), 1 dag voor de veiling (dinsdag) en een andere dag om de goederen op te halen (woensdag->vrijdag : 10/11->16h).
          Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

          Comment


          • #6
            Re: groot lot...

            Ben ooit al es naar een veiling van Heyman en Co geweest van PC materiaal. Ook een leverancier die failliet is gegaan. DE verkoping zelf is uiteindelijk nooit doorgegaan.

            Ter plaatse heb ik toen kunnen spreken met een aantal "routiniers" in het openbare verkopen circuit, en die hadden niet veel goeds te vertellen omtrent de betrokken verkoopsfirma. Nu ja, ik heb er nooit mee te maken gehad...

            Kijk gewoon goed uit, je betaalt dus als particulier zo'n 41% meer dan het bedrag dat je biedt, en je verklaart je, op het moment dat je biedt, VOLLEDIG op de hoogte van de staat en toestand van hetgeen waarop je een bod uitbrengt!

            Op die verkopen zitten ook altijd stromannen die de prijs omhoogdrijven, mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, en professionals die ganse dagen niet anders doen...

            Volgens mij moet je die spullen al aan minder dan een derde van de prijs kunnen kopen om interessant te zijn. Als het een groothandelaar is, wil dat zeggen dat je dus rechtstreeks de fabrikant moet aanspreken voor garantie, voor Iiyama en HP is dat nu geen probleem, die komen aan de deur, maar voor WDC bvb moet je naar Duitsland versturen (was toch zo enkele jaren geleden).

            Comment


            • #7
              Re: groot lot...

              pff die veiling was echt niet te doen, als de prijzen niet hoger waren dan de nieuwprijs, dan waren de loten zo groot dat ze onbetaalbaar werden en zelfs voor handelaars te veel stuks inzaten (wat te denken van een lot van 5000 muizen, 60 17" tft monitors of HD's, of een lot van 130GB aan 512MB ram modules)
              Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

              Comment


              • #8
                Re: groot lot...

                Oorspronkelijk geplaatst door blue.eyes
                pff die veiling was echt niet te doen, als de prijzen niet hoger waren dan de nieuwprijs, dan waren de loten zo groot dat ze onbetaalbaar werden en zelfs voor handelaars te veel stuks inzaten (wat te denken van een lot van 5000 muizen, 60 17" tft monitors of HD's, of een lot van 130GB aan 512MB ram modules)

                ah, ik heb u daar niet herkend , veel loten zijn inderdaad een te hoge prijs gegaan, kan ik bevestigen. Idem voor de hoeveelheden per lot, was inderdaad soms overdreven ...

                desalniettemin hebben wij toch enkele loten op de kop kunnen tikken aan schappelijke prijzen, maar voor de geinteresseerden hier: geen TFT schermen ... ik zal een lijstje maken voor de geinteresseerden, maar stuur een mailtje, want adverteren ga ik hier niet doen

                Sven
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #9
                  Re: groot lot...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sven
                  ah, ik heb u daar niet herkend , veel loten zijn inderdaad een te hoge prijs gegaan, kan ik bevestigen. Idem voor de hoeveelheden per lot, was inderdaad soms overdreven ...

                  desalniettemin hebben wij toch enkele loten op de kop kunnen tikken aan schappelijke prijzen, maar voor de geinteresseerden hier: geen TFT schermen ... ik zal een lijstje maken voor de geinteresseerden, maar stuur een mailtje, want adverteren ga ik hier niet doen

                  Sven

                  Is onze Sven dan $$ Bill Gates II $$ in wording, of heeft hij "het groot lot"

                  Comment


                  • #10
                    Re: groot lot...

                    Teddy,

                    geen zorgen maken, was het maar waar , 't is de firma die wat gekocht heeft hee, de meeste zaken voor eigen gebruik (van de firma). Voor particulieren was daar inderdaad niet veel te beleven/te kopen.

                    Sven
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #11
                      Re: groot lot...

                      Wat zijn die Ilyama schermen gegaan? Ik was nog van plan te gaan, maar door eerdere ervaringen met die verkopen (zotte prijzen) niet gegaan. Ik had dit weekend de prijzen opgezocht en alle types Ilyama die verkocht werden kosten nieuw tussen 300 en 400 euro / stuk.

                      Oli.

                      Comment


                      • #12
                        Re: groot lot...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Oliver
                        Wat zijn die Ilyama schermen gegaan? Ik was nog van plan te gaan, maar door eerdere ervaringen met die verkopen (zotte prijzen) niet gegaan. Ik had dit weekend de prijzen opgezocht en alle types Ilyama die verkocht werden kosten nieuw tussen 300 en 400 euro / stuk.

                        Oli.
                        Ik dacht voor de grote loten (20 stuks ...), dat het op een 200 euro per scherm kwam.

                        Sven
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment

                        Working...
                        X