Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slangenhalzennest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] slangenhalzennest

    Anhinga noemt men ook "snake bird" in Florida omwille van de lange dunne nek die boven het water uitsteekt als ze zwemmen of jagen.
    De lange scherpe bek gebruiken ze als speer om te vissen.
    Op een tocht door de Corkscrew Swamps (zuiden van Florida) had ik het geluk een nest met 3 jongen te zien. Een van de ouders had even ervoor waarschijnlijk eten gebracht want hij was nog nat van het vissen. Twee van de jongen hadden nog niet genoeg gekregen. De derde blijkbaar wel. De grote anhinga voelde zich blijkbaar niet op zijn gemak alhoewel ik toch op enige afstand bleef en ik heb ze dan maar niet verder gestoord.
    De eerste foto is een crop van de tweede. De derde is van een ander standpunt genomen.


    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 26 maart 2018, 13:12.

  • #2
    Re: slangenhalzennest

    Staat er prima op Raf maar denk dat je hier weinig reactie op gaat krijgen
    Nestfotografie is eigenlijk verboden op BD ... alhoewel er vorig jaar een nestje in de HOF stond, dus ja ...

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: slangenhalzennest

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Staat er prima op Raf maar denk dat je hier weinig reactie op gaat krijgen
      Nestfotografie is eigenlijk verboden op BD ... alhoewel er vorig jaar een nestje in de HOF stond, dus ja ...

      grts
      Sieg
      Bedankt voor de reactie Sieg.
      Deze kon ik echt niet ontlopen. Toevallig gezien langs een pad door het "Corkscrew Swamp" (een deel van het enorme natuurgebied van Big Cypress).
      Ik heb dan ook vlug enkele foto's genomen en zoals ik hoger schreef ben ik snel doorgelopen omdat ik zag dat de grote anhinga niet op zijn gemak was.
      Ik vind het goed dat de natuur altijd moet primeren en dat de fotograaf slechts een bezoeker is die mag genieten van die natuur ZONDER te storen.
      Op de Waddeneilanden heb ik reeds verschillende paden gezien die afgesloten zijn voor wandelaars tijdens het broedseizoen, en maar goed ook.
      In de VS en Canada is echter zoveel natuur dat ze onmogelijk alles kunnen afsluiten. Het was dan ook een mooie toevalstreffer dat ik deze kon vastleggen.
      Ik wist niet dat het verboden was hier op het forum. Weeral iets bijgeleerd.
      Misschien is dat ook de reden waarom ik zo weinig reactie kreeg op mijn foto's van Cape St Mary's vorige zomer, waar ik tussen vele duizenden zeevogels zat. En dit natuurgebied is ook beschermd. Je moet je eerst aanmelden in het kantoor van de opzichters en pas dan kun je aan de tocht door het natuurgebied beginnen. Men geeft daar instructies over wat mag en niet mag en de veiligheid op die hoge kliffen.

      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: slangenhalzennest

        Ik heb de foto's verwijderd.
        Alhoewel, ik versta nog steeds niet goed wat er mis was. De foto's waren genomen op 400mm van op een boardwalk door het moeras en ik ben er maar zeer kort blijven staan om deze shots te nemen om de dieren niet te storen. Ik heb de foto's ook doorgestuurd naar Florida Birds and Wildlife (waar ik ook deel van uitmaak) en daar waren ze er zeer enthousiast over.
        Veel erger is het denk ik wanneer men dieren gaat voederen om ze voor de lens te krijgen (al dan niet mits betaling). Dat verstoort de natuur veel meer. In Canada zegt men bijvoorbeeld "a fed bear is a dead bear".
        Aangezien er buiten Sieg toch niemand wilde (of durfde) reageren heb ik de foto's hier weggehaald.
        grts,
        Raf.

        Comment

        Working...
        X