Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deer God

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [NSFW][Showcase] Deer God



    instant impossible met zelfgemaakte Polaroid pinhole camera
    iso640, s= 2s - 25s, pinhole 0,3mm en scan met Epson V700

    enjoy

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: Deer God

    Héééél lang geleden dat ik hier nog eens langs kwam...
    Proficiat man, dit is echte kunst (ook je ander werk)
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

    Comment


    • #3
      Re: Deer God

      Ik kijk telkens weer uit naar nieuwe beelden maar ben intussen ook nieuwsgierig geworden naar die camera. Heb je er ergens een paar foto’s van staan of staat de bouwhandleiding online?
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Deer God

        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Ik kijk telkens weer uit naar nieuwe beelden maar ben intussen ook nieuwsgierig geworden naar die camera. Heb je er ergens een paar foto’s van staan of staat de bouwhandleiding online?
        ik zal dat ding eens deftig in beeld brengen....bouwhandleiding staat niet online heb het zelf bedacht en (om)gebouwd...maar ben nu aan een tweede versie bezig met nog een paar verbeteringen (vooral in gebruiksgemak)
        www.lensculture.com/nathan-verstraete

        Comment


        • #5
          Re: Deer God

          Knap experimenteel werk!
          Ben ook benieuwd naar de camera...
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Deer God

            schitterend deze
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Deer God

              Knap !!!!
              Groetjes Katrien
              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

              Comment


              • #8
                Re: Deer God

                Knap werk!

                Comment


                • #9
                  Re: Deer God

                  Het idee om twee opnames te combineren is interessant maar ik zie toch liever een visuele verwantschap tussen beide opnames dan eentje die gebaseerd is op een woordspeling.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Deer God

                    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Het idee om twee opnames te combineren is interessant maar ik zie toch liever een visuele verwantschap tussen beide opnames dan eentje die gebaseerd is op een woordspeling.
                    Nochtans zijn de 2 beelden voor elkaar gemaakt en is de titel maar achteraf in zijn definitieve vorm gekomen....volgens mij (dat is natuurlijk in mijn beleving / perceptie) versterken de 2 beelden wel degelijk elkaar en vormen ze samen wel degelijk een nieuw verhaal....waar iedere kijker elk een eigen verhaal in ziet (of totaal niets). Maar dat is niet erg ik zie ook heel veel beelden waar ik totaal niets in zie :-) :-)

                    En idd het is/zijn experimenten in het kader van mijn academische opleiding totaal anders van wat ik gewoon ben uit de fotografenopleiding, waar fotografie een bijna exacte wetenschap is, waar detail in de donkerste zwarten en detail in de witste witten zit, waar alle regeltjes van compositie in het achterhoofd worden gehouden, waar alles scherp is waar ik het scherp wil hebben....het zijn experimenten die dat pad verlaten een zoektocht naar perfecte onperfecte beelden die toch een "content" hebben. Ook voor mij niet altijd eenvoudig om al de aangeleerde vaste waarden van de fotografie naast mij te leggen. Dus deze zoektocht / experimenten zijn ook voor mij een uitdaging van dewelke ik zie dat toch een heel pak mensen ze appreciëren en andere niet (ikzelf zou dit vroeger ook maar niets gevonden hebben) . Toen ik voor het eerst de fotografie van bv Yokota Daisuke, Brackman, Sanne Sannes en andere, te zien kreeg vroeg ik ook "moet ik dit mooi vinden?""is dit fotografie?"....gaande weg antwoord ik nu "ja dat is/kan mooi zijn, het zijn niet zomaar beelden het zijn beelden die eerder een gevoel oproepen dan een situatie of model piekfijn uitbeelden ....maar soit het is de voor mij inspirerende zoektocht die ik wil delen nothing more nothing less ;-)

                    PS de meeste beelden heb ik ook inde "perfecte" digitale versie....maar verkies alsnog de analoge versie
                    Last edited by thaann; 25 maart 2018, 10:08.
                    www.lensculture.com/nathan-verstraete

                    Comment


                    • #11
                      Re: Deer God

                      Bedankt voor die uitleg. Dat blijft toch het sterke punt van een forum dat mensen de tijd nemen om op iets in te gaan in plaats van overhaast op een omhoogstaand duimpje te klikken of een half zinnetje te tikken.

                      Je hebt beelden zoals d'Arkhangelskiy waar veel mensen denkelijk een link tussen beide beelden zien. Bij bovenstaand beeld vind ik dat minder voor de hand liggend en dan is het logisch naar de titel terug te grijpen. Misschien is het beter geen woordspelingen te gebruiken. Mogelijk is het vermijden van titels of het gebruik van één of andere nummering een betere manier om alle aandacht op de foto's te houden. Ik hou wel van goed gekozen titels maar vind ze van tijd tot tijd overbodig. Een foto, schilderij of installatie moet eigenlijk sterk genoeg zijn op zich.

                      Ik ben alleszins benieuwd waar dit experiment je naar toe zal leiden.
                      Last edited by Laurens; 25 maart 2018, 21:05.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Deer God

                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Bedankt voor die uitleg. Dat blijft toch het sterke punt van een forum dat mensen de tijd nemen om op iets in te gaan in plaats van overhaast op een omhoogstaand duimpje te klikken of een half zinnetje te tikken.

                        Je hebt beelden zoals d'Arkhangelskiy waar veel mensen denkelijk een link tussen beide beelden zien. Bij bovenstaand beeld vind ik dat minder voor de hand liggend en dan is het logisch naar de titel terug te grijpen. Misschien is het beter geen woordspelingen te gebruiken. Mogelijk is het vermijden van titels of het gebruik van één of andere nummering een betere manier om alle aandacht op de foto's te houden. Ik hou wel van goed gekozen titels maar vind ze van tijd tot tijd overbodig. Een foto, schilderij of installatie moet eigenlijk sterk genoeg zijn op zich.

                        Ik ben alleszins benieuwd waar dit experiment je naar toe zal leiden.

                        ....dat de link meer of minder duidelijk is, is ook een deel van het experiment van hoe duidelijk moet het zijn zodat de kijker nog de link ziet of voelt. Waarbij soms de link te duidelijk, te doorzichtig is en andere dan weer te ver van elkaar liggen...it's a tinny line....maar daar dienen dan ook weer experimenten voor :-) :-) ....wat alleszins wel leuk is bij deze zoektocht dat het toch bij sommigen iets doet of oproept wat het ook moge zijn
                        www.lensculture.com/nathan-verstraete

                        Comment


                        • #13
                          Re: Deer God

                          Knap gedaan !
                          Ik ga het niet meteen kunst noemen maar wat je zegt :
                          "Toen ik voor het eerst de fotografie van bv Yokota Daisuke, Brackman, Sanne Sannes en andere, te zien kreeg vroeg ik ook "moet ik dit mooi vinden?""is dit fotografie?"....gaande weg antwoord ik nu "ja dat is/kan mooi zijn, het zijn niet zomaar beelden het zijn beelden die eerder een gevoel oproepen dan een situatie of model piekfijn uitbeelden ....maar soit het is de voor mij inspirerende zoektocht die ik wil delen nothing more nothing less ;-) "
                          onderstreept perfect waar je voor je zelf maar ook voor de kijkers mee bezig bent,
                          ik zou het misschien "conditionering van smaak" kunnen noemen waar je dus zelf mee bezig bent maar waar je anderen door het te tonen de kans geeft er mee in te gaan(of niet) !
                          Ik heb nu al 3 x rustig gekeken en het bevalt me telkens meer, voor mij werkt het
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment

                          Working...
                          X