Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

    Na jaren inactiviteit nog eens in mijn strobist-gear gedoken. Nu zit ik met een technische vraag:

    Beschik over een Yongnuo 560-TX trigger en twee Yongnuo 560 IV flitsen. Daarnaast heb ik nog wat oude manuele flitsen samen met Yongnuo 602RX triggers. Nu lees ik op de website van een gekende fotowinkel het volgende:

    "Het is ook mogelijk de draadloze controller met andere Yongnuo Speedlight reportagefliters te gebruiken door gebruik te maken van een optionele Yongnuo RF-602, RF-603 of RF603 II transceiver. "

    Heeft iemand daar ervaring mee? Graag zou ik met de 560-TX naast de Yongnuo IV flitsen ook de 602RX triggers aansturen(weliswaar zonder mogelijkheid om vanop de camera de kracht en zoom in te stellen). Maar dit krijg ik nog niet voor mekaar.

  • #2
    Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

    Dat werkt. Op de 560 TX zitten 6 groepen. De 602 of 603 ontvangers luisteren naar geen enkele groep maar triggeren wel. Dat maakt dat je het vermogen van de 602 / 603 triggers niet kan instellen of in/uit schakelen op de 560TX maar werken doet het wel.

    Het is wel 602 of 603 radio sygnaal. Die keuze kan je instellen in de setupmenu ergens anders werkt het niet.

    Ik gebruikte deze opstelling vroeger om mijn YN560 flitsen te combineren met Elinchrom studioflitsen. Aan de 602 kan je een kabeltje hangen om studioflitsen aan te sturen. Werkte perfect.

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

      Dankjewel voor je antwoord. Blij te te lezen dat ik de omschrijving toch correct geïnterpreteerd heb. Zal de instellingen nog eens grondig moeten bekijken.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

        Nog even meegeven dat je ook altijd terecht kan bij Yongnuo hoofdzetel in china. Ze hebben daar een zeer goede supportdienst. Hun e-mail adres is service@hkyongnuo.com . Ze verstaan engels

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

          De eerste testen zijn gunstig Kan ik mijn prehistorische SB-24, 26 en 600 weer vanonder het stof halen.

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

            Prima!

            Die flitsen ken ik niet. Waar je voor moet opletten met echt oude flitsen is de open spanning op de voet. Die kan zeer hoog oplopen en zal de YN602 trigger (die op lage spanning werkt) hopeloos beschadigen.

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo YN560 TX met YN560 IV en YN602RX

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Prima!

              Die flitsen ken ik niet. Waar je voor moet opletten met echt oude flitsen is de open spanning op de voet. Die kan zeer hoog oplopen en zal de YN602 trigger (die op lage spanning werkt) hopeloos beschadigen.
              Ze zijn safe, waren geliefde strobist flitsen in de beginjaren, voor de chinezen de markt overspoelden[emoji16]

              Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

              Comment

              Working...
              X