Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op wacht ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Op wacht ???

    Eén van de wachters in het paleis van de Sultan in Yogjakarta


    Hieronder een tweede versie: Vignet is wat verminderd, groene labeltje in zijn hand is weggepoetst, holte tussen arm en lichaam is mee verdonkerd. Het lichte randje, links aan de arm en gezicht krijg ik niet weg. Iemand suggesties? Heeft niets met het vignet te maken, dat is zeker. Akkoord met de strobist-suggestie, maar op een groepsreis met weinig tijd zie ik het niet zitten om een reportageflitser met paraplu mee te nemen. Ik snap ook de suggestie over het 'verhaal' dat ontbreekt. Enerzijds wou ik geen geposeerd portret, anderzijds leek de combinatie van iemand die half in slaap op een stoel zit en toch zogezegd zijn functie als 'wachter' van het paleis vervult wel iets zeggend. Maar dan moet je de context kennen en die spreekt niet uit het beeld natuurlijk. Ik leer graag bij.
    Met dank voor de gedane suggesties.

    Last edited by Eduardo; 17 maart 2018, 11:57. Reden: Aangepaste foto
    Straatfotograaf in Antwerpen

  • #2
    Re: Op wacht ???

    Drie topics openen in één dag, waar is de tijd dat er enkele topics op slot gingen op BD?

    Ik reageer op deze omdat ik deze het beste vind omwille van de kleur, wat niet wil zeggen dat ik het een sterke foto vind. Het standpunt vind ik goed, de achtergrond stoort mij ook niet, wel zijn doodse blik, alsook is het mij niet duidelijk wat hij in zijn hand heeft. Ik snap het verhaal ook niet en vind het gebruikte vignet zwaar overdreven. Ik zie in je handtekening dat je ook strobist doet. Waarom de man niet in de lens laten kijken, dat hoeft daarom niet met een gemaakte glimlach, integendeel, je kan de man dan nog perfect zichzelf laten zijn, en waarom niet met een speedlight en een parapluutje à la Piet Van den Eynde? Dat had deze foto zoveel beter kunnen maken, en dan had je dat zwaar vignet ook niet moeten gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Op wacht ???

      Op zich vind ik de man wel mooi geportretteerd met veel detail in gezicht en kledij. Alleen vind ik de bewerking van de achtergrond (donker maken) te opvallend met een lichte rand rond de man en de ruimte tussen zijn arm en lichaam die niet verdonkerd is.

      Groetjes, Marchristan.

      Comment


      • #4
        Re: Op wacht ???

        lijkt me best een knappe foto te zijn, maar over bewerkt naar mijn smaak.

        Comment

        Working...
        X