Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100 firmware update naar 1.04

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100 firmware update naar 1.04

    Hallo,

    Ik kreeg een e-mail van Nikon dat er een update is van C firmware naar 1.04.
    Op mijn camera staat nog steeds versie 1.02. Ik heb de vorige update naar 1.03 ook niet gedaan.
    Weet iemand of er geen problemen achteraf kunnen zijn (met lenzen bvb)?
    En dan nog een vraagje over hoe je dat doet: moet ik eerst via een kaartlezer de gedownloade versie op een kaart zetten en pas nadien in de camera stoppen of gaat dat direct met het usb kabeltje van de camera naar de D7100?

    Bedankt en beste groeten,

    Raf.

  • #2
    Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

    Ikzelf heb vandaag ook een mail gekregen voor een update voor de D500...
    Ben daar zelf niet echt happig op, en bij een update van mijn D3300 een jaartje geleden, die ik wel deed,
    werkte de AF bij mijn Sigma lenzen niet meer...hele poespas geweest...eerst de lenzen naar sigma die zouden het euvel verhelpen...niet dus...
    daarna camera naar nikon terug om te resetten naar oudere update...dus ik doe het voorlopig niet .

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

      Bedankt voor de reactie Freddy.
      De upgrade naar 1.03 zou ik nog willen doen wanneer ik de inhoud bekijk maar naar 1.04 niet want die heeft idd te maken met ondersteuning voor AF-P lenzen en er zou meer mis kunnen gaan dan goed.
      Met up naar 1.03 wacht ik ook nog (als dat nog kan zonder 1.04 erbij te moeten nemen) tot ik zekerheid heb dat die goed werkt.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik kreeg een e-mail van Nikon dat er een update is van C firmware naar 1.04.
        Op mijn camera staat nog steeds versie 1.02. Ik heb de vorige update naar 1.03 ook niet gedaan.
        Weet iemand of er geen problemen achteraf kunnen zijn (met lenzen bvb)?
        En dan nog een vraagje over hoe je dat doet: moet ik eerst via een kaartlezer de gedownloade versie op een kaart zetten en pas nadien in de camera stoppen of gaat dat direct met het usb kabeltje van de camera naar de D7100?

        Bedankt en beste groeten,

        Raf.
        Gaat niet met de usb kabel, camera vindt het bestand niet !!
        Heel de uitleg, hoe je dat doet, staat op de download pagina. Maar allé, tis niet moeilijk hoor. 1) Zie dat je batt.vol is, niet vol weigert hij een update te doen.2) Neem een geformatteerd kaartje. Formatteer in de camera !!! Of een leeg kaartje, ook formatteren .Zet uw cam terug af, en verwijder het kaartje. Zeer belangrijk. Maak een nieuw mapje op bv uw bureau blad en geef het een naam.Bv update dinges. Download de update hier naar toe. Steek het geformatteerd kaartje in een kaartlezer of in uw pc/laptop kaartlezer. Open het mapje op uw buraublad, en klik op het bestand, dit pakt zichzelf uit,dan zie je een mapje staan met de naam van uw camera, en open het, en kopieer dan het bin.bestand naar het kaartje in uw kaartlezer. Verwijder het veilig uit de kaartlezer.

        Steek het kaartje in uw cam. Zet uw cam aan en in het menu zoek je naar firm. update, ik geloof het laatste item onder setup menu.Selecteer dat en scroll naar update uitvoeren en bevestig met ok.
        Zet de camera niet uit, dit kan een min.of 2 duren. Na de update vraagt de cam. om hem uit te schakelen.
        Na de update kan je het kaartje terug formatteren IN DE CAMERA.That's all there is.
        Last edited by guido.g; 15 maart 2018, 22:25.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

          Bedankt voor deze info Guido. Dus niet rechtstreeks van mijn laptop met kabeltje naar camera mogelijk (ik heb geen aparte kaartlezer en ik zal me er dus een moeten aanschaffen).
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

            En is er geen in uw pc en of laptop ? Maar zeker niet formatteren in uw pc/ laptop. Geeft een error op uw cam. Camera vindt dan het kaartje niet meer !!
            Last edited by guido.g; 15 maart 2018, 22:35.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

              Neen, ik heb een oudere laptop (macbook). Maar zoiets kost niet veel denk ik.
              Dus SD kaart in de camera formatteren eerst.
              Bedankt,

              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                Misschien wel, formatteer het kaartje, in de cam, zet hem uit verbindt de cam.met de pc, zet hem terug aan, ga via uw verkenner, naar de cam. open het en dan zie je DCIM staan, laat dit staan wand dit is de toegang voor de cam naar het kaartje en kopieer naar daar het bin. bestand.Sluit alles en maak de cam los van de pc. Voer dan de update uit. Als het niet goed is zal de cam u laten weten dat het niet kan /mislukt is.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  Misschien wel, formatteer het kaartje, in de cam, zet hem uit verbindt de cam.met de pc, zet hem terug aan, ga via uw verkenner, naar de cam. open het en dan zie je DCIM staan, laat dit staan wand dit is de toegang voor de cam naar het kaartje en kopieer naar daar het bin. bestand.Sluit alles en maak de cam los van de pc. Voer dan de update uit. Als het niet goed is zal de cam u laten weten dat het niet kan /mislukt is.
                  OK bedankt Guido. Ik probeer het eens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                    Ik heb contact opgenomen met Nikon voor de C versie 1.03 maar het antwoord was dat ze tot hun spijt die versie niet meer konden bezorgen. Enkel 1.04 ???
                    Ik kreeg een telefoonnummer waar ik misschien wel nog terechtkan daarvoor maar deze gaven niet thuis. Maandag dus nog eens proberen.
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                        Heb je ook eens gekeken bij D7100? Alleen van 1.01 naar 1.02 en daarna 1.04, dus geen 1.03???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                          De nieuwste update overschrijft alle voorgaande en zal alle vorige update-wijzigingen bevatten. Dus zoek niet achter die 1.03.Zie derde alinea in deze link https://www.nikonimgsupport.com/eu/B...d=1&lang=en_GB
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            De nieuwste update overschrijft alle voorgaande en zal alle vorige update-wijzigingen bevatten. Dus zoek niet achter die 1.03.Zie derde alinea in deze link https://www.nikonimgsupport.com/eu/B...d=1&lang=en_GB
                            Dat is juist het probleem. De 1.04 heb ik niet nodig en kan problemen veroorzaken (zie Freddy) maar de 1.03 bevat wel interessante zaken. Vandaar dat ik zoek naar de 1.03 zonder 1.04.
                            Bedankt voor de info,
                            Raf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7100 firmware update naar 1.04

                              Kan niet volgen, In Demeyereg zijn reactie staat toch een link naar de 1.03 onderaan ?
                              https://ggpics.be/

                              Comment

                              Working...
                              X