Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

excel vraagje : Formule aantal.als Of if

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • excel vraagje : Formule aantal.als Of if

    Zie foto --->>>

    Ik probeer hier een formule te vinden om het aantal goede tips op te tellen
    Dus --->>> score tipte 1-1 voor arsenal - chelsea , het resultaat was dus goed ,
    eindscore was 1-1.
    Wba - stoke werd 2-1 , score tipte 2-2 , dus fout , hier mag er dus niet opgeteld worden
    Gent werd 1-2 , score tipte 1-1 , dus ook fout , zonder formule zou score dus 1 van de 3 goed getipt zijn
    Maar hoe ik dat met een formule dat dit vanzelf word berekend?

  • #2
    Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

    zoiets ?



    de tussenkolommen "punten jan", "punten piet", ... kan je indien gewenst nog onzichtbaar zetten
    oeps Ja en in kolom A moeten de matchen staan en niet de namen natuurlijk

    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

      Gaat ook zonder hulpkolom. Gewoon een paar ALS-en bij mekaar optellen: KLIK!

      Als de scores groter dan 9 worden, dan moeten wij een andere formule verzinnen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

        Ik heb deze formule voor het berekenen van aantal Draws Getipt =AANTAL.ALS(T8:T10;"=0-0")+AANTAL.ALS(T8:T10;"=1-1")+AANTAL.ALS(T8:T10;"=2-2")+AANTAL.ALS(T8:T10;"=3-3")+AANTAL.ALS(T8:T10;"=4-4")
        Werkt ook maar enkel voor aantal draws getipt
        Maar bedankt voor de 2de formule voor aantal goede tips --->>> formule van jou ;-)

        Comment


        • #5
          Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

          Oops zal uiteindelijk toch niet werken omdat als het resultaat 2-2 is en de online website tipte 1-1 id dit ook goed voor een draw, want uiteindelijk gaat het me niet om de juiste score , maar om de draw zelf , dus als de eindscore draw (1-1/2-2/3-3/ of 4-4 wordt , en de online website tipte 5-5 bv , dan moet deze ook geteld worden als goede tip , maar dit doet hij niet omdat de beiden kolommen dan niet dezelfde uitslag hebben , maar wel als score een draw hebben

          Comment


          • #6
            Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

            Comment


            • #7
              Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

              Oké, KLIK!

              Mochten Ronaldo of Messi er écht zin in hebben, dan werkt de formule in de gele cel ook voor getallen (vóór of ná het streepje) met meer dan één cijfer. Dan geeft de formule in C5 een fout resultaat.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

                Moeten die cellen naast mekaar liggen?
                Want bij mij is dit niet geval --->>>> Ik heb dus de cel B2 EN C2 , aangepast naar de cellen A12 en Q12 , maar dit blijkt niet te werken , waarschijnlijk omdat je links en rechts gebruikt in de formule , vermoed ik dat deze naast elkaar moeten liggen dan?
                Ik begrijp de formules niet echt goed, maar probeer het uit te dokteren
                Is er ook een mogelijkheid om die verwijzingen van de cellen naar elkaar toe , te verwijzen als ze niet aan elkaar grenzen , dus zoals in mijn voorbeeld , de verwijzing zou dan moeten gebeuren tussen cel A12 en Q12 , tevens voor de volgende bookie (predictz) dus van A12 verwijzen naar R12 , ik rijg dit in mijn cel als uitkomst #waarde!
                Ik heb dan geprobeerd Links en rechts te vervangen door de Celnaam A12 EN Q12 --->>> maar dan krijg ik --->>> #VERW!
                , bedankt voor je hulp igv

                Last edited by oddhunter7; 17 maart 2018, 18:07.

                Comment


                • #9
                  Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

                  Oorspronkelijk geplaatst door oddhunter7 Bekijk bericht
                  Moeten die cellen naast mekaar liggen? ...
                  Neen, dat hoeft niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door oddhunter7 Bekijk bericht
                  Want bij mij is dit niet geval --->>>> Ik heb dus de cel B2 EN C2 , aangepast naar de cellen A12 en Q12 , maar dit blijkt niet te werken ...
                  Dat is niet het enige dat je veranderd hebt. Je hebt de celverwijzing vervangen door tekst tussen aanhalingstekens.
                  't Is duidelijk dat jij de syntax van Excel formules niet begrijpt.

                  Geen paniek, hier kan je alles bekijken: ExcelIsFun
                  Veel leerplezier!

                  Ik heb geschreven.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: excel vraagje : Formule aantal.als Of if

                    Wat is de juiste formule dan?
                    Want idd snap er niets van lol en zoveel video's op youtube , ik weet niet eens de welke ik moet kiezen om de juiste formule te vinden

                    Comment

                    Working...
                    X