Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Vierkensbroek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het Vierkensbroek

    [CENTER]Eén van mijn geliefde plaatsen, vroeger stonden hier weekend-huisjes....nu alleen nog een boom en de restanten van een vijver ( 3x ander tijdstip )







    Bedankt voor 't kijken

  • #2
    Re: Het Vierkensbroek

    knappe reeks JL, maar twee mag voor mij zeker naar showcase (en zelfs verder )
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Het Vierkensbroek

      Wat een mooie momenten.
      Voor mij met stip de bovenste, omdat daar het licht m.i. het mooiste is. En door het ontbreken van de pol riet is de compo rustiger.
      Uit nieuwsgierigheid de 2e eens binnengehaald, en gespiegeld. Dan wordt de pol het vertrekpunt. Nu is het meer : Oh ja daar is ook nog wat.
      Maar zeker weer de Jean-Luc look. Je weet de omstandigheden altijd heel mooi af te wachten.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Het Vierkensbroek

        De 1ste voor mij, erg knap!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Het Vierkensbroek

          Voor mij ook met voorsprong nr1 ....het zachte ochtendlicht, de prachtige weerspiegeling en de mistieke sfeer top plaat....

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Het Vierkensbroek

            De eerste heeft ook mijn voorkeur, daarna volgt voor mij de derde.

            De eerste vanwege het mooie ochtendlicht, de sfeer, de manier waarop de wolken weerspiegeld worden en de zon die sterk in de compo staat.
            Rond de weerspiegeling van de boom zie ik wel eigenaardige ‘contouren’.

            Hetgeen mij in de derde vooral aanspreekt is de nevel die hier meer tot uiting komt als sfeerscheppend element in een toepasselijke warme afwerking.


            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Het Vierkensbroek

              De derde heeft mijn voorkeur, omdat ik die het meest rust vind uitstralen.
              Bij de eerste foto heb je in de weerspiegeling een halo rond de grote boom.
              Amateur fotograaf,
              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

              Comment


              • #8
                Re: Het Vierkensbroek

                Alle drie knap hoor... .maar nummer 3 is mijn absolute favoriet.
                Compo straalt meer rust uit omdat de weerspiegeling zachter is + de zon staat op een betere plaats in de compo vind ik.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Het Vierkensbroek

                  Nr 3 vind ik de mooiste.
                  Mooi gebiedje waar ik dikwijls naartoe trok voor de icarusblauwtjes, die er nu spijtig genoeg niet meer te vinden zijn.
                  http://www.paulvanrooy.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Vierkensbroek

                    Zeer mooie reeks dit weer..Inderdaad weer helemaal de prachtige sfeerfoto's zoals ik van je gewend ben...
                    Het is lastig kiezen, maar ik ga ook voor nr 3.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Vierkensbroek

                      Knappe reeks hoor JL, voor mij ook de derde wegens de reden omdat die wat verder is ingezoomd en op die manier de nevel meer tot z'n recht komt
                      Maar de lucht van de eerste is ook wel heel mooi
                      Bij de tweede vind ik de pol rechtsonder eigenlijk meer afleiden dan toedragen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Vierkensbroek

                        Rond de weerspiegeling van de boom zie ik wel eigenaardige ‘contouren’.

                        Mvg.,
                        Smets84.[/QUOTE]

                        Hallo,

                        Idd, ergens is er iets misgelopen, ondertussen wat aangepast, 't zou nu beter moeten zijn

                        Bedankt voor de reactie !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Vierkensbroek

                          Prachtig beeld uit die ooit zo schitterende omgeving,
                          Of men met die kaalslag daar de natuur gediend heeft zou ik wel durven te betwijfelen
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Vierkensbroek

                            Voor mij de tweede. Prachtige foto, subtiel detail. Knap!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het Vierkensbroek

                              Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                              Idd, ergens is er iets misgelopen, ondertussen wat aangepast, 't zou nu beter moeten zijn

                              Bedankt voor de reactie !!
                              Bedankt voor de update. Die is een echte verbetering !

                              Mvg,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X