Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Birds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Birds

    Een probeerseltje.

    Wat is goed, wat kan beter?

    Lieven

    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Birds

    Dag Lieven, het is goed dat je probeert, maar voor mij schort er toch wel wat aan deze foto. Te beginnen met die witte schoenen, ze trekken gewoon veel te veel aandacht, terwijl de zwart stoffen kledij dan weer alle licht opslokt, met geen enkel detail meer tot gevolg. Ook de schaduw van een been komt raar over. Vermits je wel vaker op donkere locaties fotografeert (sluitertijd 0,5 sec.?), waarom investeer je niet in een speedlight met een goedkoop parapluutje?

    Comment


    • #3
      Re: Birds

      Ik vind de foto heel veel hebben. De witte schoenen zijn niet mijn ding. Op mijn scherm kan ik ze gemakkelijk "wegcroppen" tot net onder de onderste vogel. En dan vind ik de foto nog beter.
      Maar ieder zijn ding, natuurlijk.
      Groeten,
      Xavier
      Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
      Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
      Laat de commentaren maar komen.

      Comment


      • #4
        Re: Birds

        Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
        Ik vind de foto heel veel hebben.
        Beetje vaag, niet?

        Snijden tot net onder de onderste vogel trekt de verhouding van deze foto ook helemaal verkeerd. In plaats van te snijden had ik veel meer ingezoomd op haar gezicht en die vogels, een iets lager standpunt genomen, en veel minder van de omgeving/kast laten zien. En met een opmerking als 'ieder zijn ding' smoor je mijns inziens ook elke discussie in de kiem.

        Comment


        • #5
          Re: Birds

          Dag Leonide,

          bedankt voor je reactie.

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
          waarom investeer je niet in een speedlight met een goedkoop parapluutje?
          Momenteel probeer ik net wat ik kan bereiken zonder externe flitser.

          Wat ik wel overweeg is een nieuwe body, omdat de D7000 misschien toch net te licht lijkt op donkere plekken.

          Lieven
          De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

          Comment


          • #6
            Re: Birds

            Dat laatste begrijp ik niet, ik vermoed dat je een camera wil die minder ruisgevoelig is? Fotograferen met natuurlijk invallend licht kan heel mooi zijn, maar er zijn grenzen natuurlijk. Je kan met een trage sluitertijd werken met statief, zolang het model maar niet beweegt. Hier speelt de kledij extra in je nadeel.

            Comment


            • #7
              Re: Birds

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
              Dat laatste begrijp ik niet, ik vermoed dat je een camera wil die minder ruisgevoelig is? Fotograferen met natuurlijk invallend licht kan heel mooi zijn, maar er zijn grenzen natuurlijk. Je kan met een trage sluitertijd werken met statief, zolang het model maar niet beweegt. Hier speelt de kledij extra in je nadeel.
              Ik bedoel inderdaad een camera die minder ruisgevoelig is. En maak je geen zorgen, ik begrijp best dat er beperkingen zijn als je wil fotograferen met alleen maar 'beschikbaar licht' ;-)

              Deze foto is gemaakt op statief met relatief lange sluitertijd, maar je punt van de donkere kledij begrijp ik wel.

              Lieven
              De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

              Comment


              • #8
                Re: Birds

                ik ga een totaal ander geluid laten horen.
                Moiie foto beetje gepast groezelig.
                schoenen zijn misschien te wit maar storen me niet.
                "You never fail because you made a mistake
                You only win because you try"
                - Marcus Hilton (bekend danser)
                FLICKR

                Comment


                • #9
                  Re: Birds

                  Je hebt een leuke, creatieve setting.
                  Ik zou misschien iets dichterbij zijn gegaan, en vanaf haar middel zijn gaan shooten.
                  En best zoeken naar de beste kleuren, complementair, driehoek, etc... Want nu heb je zwart dat eigenlijk niet mooi een waaier van een interessant kleurenpallet aanbied.

                  Comment

                  Working...
                  X