Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Watching the waves + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Watching the waves + update

    Graag uw reacties afwachtend.
    Bij deze een update op verzoek van de kijkers... Een vierkante uitsnede nam veel van de beweging in de foto weg vond ik. Daarmee dan toch nog gekozen voor de 16/9. Beetje moeilijk kiezen
    Update:




    Last edited by evelynvancky; 14 maart 2018, 22:13.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Watching the waves

    Ook niet slecht. Vond de vorige beter. De crop boveneaan is wat ongelukkig.

    Comment


    • #3
      Re: Watching the waves

      Mooi abstract natuurstukje, ik volg bovenstaande comment ivm de crop wel
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Watching the waves

        niets aan toe te voegen : zeer mooi, maar beter zonder de rode zone bovenaan.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Watching the waves

          Knappe kleuren heb je hier te pakken. Volg mijn voorgangers ivm de bovenkant. Ofwel wat meer van tonen, of er af snijden denk ik.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Watching the waves

            Deze is ook weer zeer mooi hoor, de kleuren over de mooie golven zijn prachtig..
            Zou ook wel net even dat bovenste centimetertje croppen, word die stuk rustiger.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Watching the waves

              mooi zacht beeld met mooie kleuren op het water.
              Groetjes, Herman.
              Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

              Comment


              • #8
                Re: Watching the waves

                Bedankt voor de reacties! Ik ga het eens proberen, er is eigenlijk niets aan gecropt, ik vond het eerst zo spijtig dat er niet meer van dat mooie oranje in de foto was, dat ik het niet wilde wegcroppen maar misschien is het wel beter, ja.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Watching the waves

                  De basis is echt weer super hoor ! Schitterend met die mooie warme glans.
                  De opmerkingen over het lichtpunt aan de bovenkant, kan ik zeker volgen.
                  Mijn gedacht was om er een prachtige vierkant van te maken. Omdat er dan van het bestand niet veel overblijft, zal ik je een PM sturen, met mijn visie.
                  Als het je bevalt, kan je zelf die uitsnede maken, en heb je in ieder geval meer "vlees" om mee te werken.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Watching the waves

                    Bedankt voor je visie Johan. Ik zal het deze avond eens uitproberen.

                    Even terzijde, iemand had blijkbaar mijn foto al gedownload om als achtergrond te gebruiken voor een website.... Ik dacht dat er hier minder foto's gestolen werden, ik kreeg "achteraf" pas een PB met het project. Daarbij gaat mijn foto helemaal verloren, doet niets meer ter zake en van betalen werd ook al niet gesproken. Ik heb mijn akkoord dan ook niet gegeven mede ook omdat ik zeker niet akkoord ging met het onderwerp van de website. Dus beware, als er foto's gestolen worden.... het is jammer genoeg een ziekte waar we niet veel kunnen aan doen.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Watching the waves

                      Ik vind dit weeral een mooie foto alleen zou ik die gloed bovenaan afsnijden.
                      Dan zit je wel buiten formaat maar er een vierkant ervan maken vind ik dan dat je teveel golven eraf zal moeten snijden en het zijn juist deze die de foto maken.

                      (Off Topic: Evelien, ik heb hier een "Action" teruggevonden van het Orton effect waarbij je bij elke stap het Gaussian, Contrast en Helderheid kunt aanpassen.
                      Alleen weet ik niet hoe ik u die kan bezorgen.)
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Watching the waves

                        Ik had bovenaan iets meer ruimte gelaten, ofwel de gloed volledig eraf gecropt. Desondanks vind ik het toch een hele fijne abstract

                        Comment


                        • #13
                          Re: Watching the waves

                          Heel mooi met juist gepaste sluitersnelheid. Ik volg wat betreft het stukje bovenaan.

                          Wat betreft het stelen van foto's: ik denk dat je dit nergens kunt vermijden of je moet de foto in een dusdanige lage kwaliteit posten dat hij niet meer mooi is om te zien (en dus ook niet interessant meer om te downloaden). Eens je iets op het internet plaatst is dat publiek en dan kun je zoiets verwachten. Eigenlijk waren ze nog redelijk beleefd om het - weliswaar later - te melden. Ik heb het zelf ook onlangs een foto van mij teruggevonden op het net en dat zonder dat ze het me lieten weten. Je kunt misschien een reactie schrijven op hun site zodat iedereen kan zien dat ze niet eerlijk zijn. Dat heb ik toen gedaan en er mijn originele foto bij gepost.

                          grts,
                          Raf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Watching the waves

                            Mooi, fijn en rustgevend beeld, nog veel abstracter dan je vorige foto.
                            Afwerking is mooi en toepasselijk.

                            De warme gloed op de golfstructuren is ook zeer mooi.
                            Maar de gloed helemaal bovenaan tegen het kader is er m.i. iets te veel aan.
                            Ik zou ook een klein stukje bovenaan croppen, dan is de foto ook ontdaan van die donkere lijnen in het linker bovengedeelte.

                            Maar bovenal dus een zeer fijne en mooie opname .

                            Mvg.,
                            Smets84.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Watching the waves

                              Bedankt voor de fijne reacties en de tips! Bij deze een update geplaatst.
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment

                              Working...
                              X