Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Syncbox alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Syncbox alternatief

    Ik ben op zoek naar een syncbox, tis te zeggen, een alternatief hiervoor want dit toestel (gemaakt door McAlley) werkt niet met een Canon camera. Dit toestelletje zorgt voor een verbinding tussen de camera en een harde schijf zonder tussenkomst van een pc...

    Kan mij misschien iemand helpen? Weet iemand een alternatief want ik vind het niet...

    Alvast bedankt,

    Geert


  • #2
    Re: Syncbox alternatief

    In plaats van je canon kun je gewoon een kaartlezer gebruiken,kost je 15 euro extra.

    Comment


    • #3
      Re: Syncbox alternatief

      Dus een kaartlezer kan rechtstreeks op een externe harde schijf?

      Comment


      • #4
        Re: Syncbox alternatief

        NEEN, dat kan je niet, je hebt wel degelijk een syncbox nodig. Je kan ook gaan voor een Xdrive ding. Die zijn niet zo duur meer...

        Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
        Dus een kaartlezer kan rechtstreeks op een externe harde schijf?
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Syncbox alternatief

          Dat dacht ik al!!!

          Maar (er is altijd een maar) als ik nu een externe harde schijf (zelfbouwmodel dan kan ik er zoveel geheugen insteken als ik wil) met een syncbox verbindt dan heb ik een net zo mobiel (lees: draagbaar) geheel als een Xdrive plus dan heb ik voor ongeveer dezelfde centen een opslagtank van 120 gig!!

          Daar heb ik dan misschien niet dezelfde functionaliteit voor (knopjes en mapverschuivingstoestanden) maar dat hoeft ook niet. Als ik thuis kom lees ik het wel uit met de pc, dat doe ik toch niet op vakantie of op locatie.

          't Is net daarom dat ik een alternatief zoek voor een Syncbox omdat dat met Canon niet werkt schijnt zo...

          Comment


          • #6
            Re: Syncbox alternatief

            Heb je al gedacht aan een batterijvoeding voor die 120 gig hd ? Zoiets slurt toch al snel veel meer stroom dan een notebook HD. Trouwens je kunt zon X-drive ook zonder hd kopen. Dan bepaal je zelf de groote van de HD. Vergeet niet dat er heel veel raws gaan op eentje van 40gig bv...

            Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
            Dat dacht ik al!!!

            Maar (er is altijd een maar) als ik nu een externe harde schijf (zelfbouwmodel dan kan ik er zoveel geheugen insteken als ik wil) met een syncbox verbindt dan heb ik een net zo mobiel (lees: draagbaar) geheel als een Xdrive plus dan heb ik voor ongeveer dezelfde centen een opslagtank van 120 gig!!

            Daar heb ik dan misschien niet dezelfde functionaliteit voor (knopjes en mapverschuivingstoestanden) maar dat hoeft ook niet. Als ik thuis kom lees ik het wel uit met de pc, dat doe ik toch niet op vakantie of op locatie.

            't Is net daarom dat ik een alternatief zoek voor een Syncbox omdat dat met Canon niet werkt schijnt zo...
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

            Comment


            • #7
              Re: Syncbox alternatief

              Want je wél op zo'n Syncbox kan aansluiten is een kaartlezer, je kan daar je geheugenkaartje dan instoppen om te kopieren naar een externe schijf.
              Op die manier werkt het dus wel.
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Re: Syncbox alternatief

                Kaartlezer erop zetten. Daar had ik nog niet aan gedacht!! Keigoed!

                De harde schijf kan ik ook in 2,5 inch versie kopen (laptopformaat dus) dat verbruikt idd minder. En ik denk dat er op elke hotelkamer of dergelijke wel een stopcontact te vinden is of niet?

                Comment


                • #9
                  Re: Syncbox alternatief

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                  Kaartlezer erop zetten. Daar had ik nog niet aan gedacht!! Keigoed!

                  De harde schijf kan ik ook in 2,5 inch versie kopen (laptopformaat dus) dat verbruikt idd minder. En ik denk dat er op elke hotelkamer of dergelijke wel een stopcontact te vinden is of niet?
                  Ok, maar dan heb je nog altijd een voeding en batterijen en kaarlezer nodig voor in the field... Dat zit voor +-50-80 euro allemaal bij zon x-drive...
                  Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                  Comment

                  Working...
                  X