Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

    gelezen op het web:
    -------------------------------

    Just in from Canon:


    Canon Inc. has confirmed that it plans to release a firmware update for the EOS 20D. The new firmware (Version 1.0.4) is scheduled to be posted on the Canon Inc. website no later than tomorrow, October 1. The URL will be:



    This firmware update (Version 1.0.4) incorporates the following changes:

    1. Fixes the issue of the shutter not releasing.
    2. Improves communication reliability when using some CF cards.


    A full description of the new firmware and a set of installation instructions will be provided at the web site. Customers will be able to download the new firmware after supplying their camera's serial number. Installation procedures will be similar to previous firmware updates with the following exceptions:

    The firmware being released on the Web will require a card reader for the update process. Therefore, it will not be possible to perform the update via a USB connection between the camera and the computer.

    Once the firmware update operations are finished, it will be necessary to remove the battery from the camera and then reinsert it to have the new firmware take effect. The new firmware version will be displayed as soon as the update is finished, but it will function as the previous version until the battery is removed and replaced.

    --
    Peter Sills
    Digital Focus

    ------------------------------------

    grtz edelf
    Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

  • #2
    Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

    Dan word het lockup problem "Fixes the issue of the shutter not releasing" toch opgelost
    door een firmware upgrade.
    Last edited by Knicky; 30 september 2004, 19:31.

    Comment


    • #3
      Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

      Yep, this is it...
      Hopenlijk gaat de CF transfer niet trager. Maar dat zal ik binnenkort wel zien zeker
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

      Comment


      • #4
        Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

        Hmmm, volgens de laatste geruchten moeten we wachten tot maandag 04/10. Hihi, maybe hebben ze een paar dingen "gebroken" met de fix...
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

          Ehm hoe moet ge uw apparaat dan updaten?
          Via kabel aan computer, ofzo?
          Never done before

          Comment


          • #6
            Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

            De file downloaden op je computer.
            Met behulp van een card reader op je CF-kaart zetten.
            Zorg voor een volle accu.
            CF-kaart in de 20D.
            Camera herkend de file en vraagt toestemming om de firmware te laden.
            Na een a twee minuten is het gebeurd.
            Camera uitzetten en weer aanzetten.

            Soms kan het ook via een programma en de USB-aansluiting, in dit geval waarschijnlijk niet.


            grtz edelf
            Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

            Comment


            • #7
              Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Knicky
              Dan word het lockup problem "Fixes the issue of the shutter not releasing" toch opgelost
              door een firmware upgrade.
              Heb ook moeten vaststellen dat mijn beestje ook last heeft van dat lockup probleem... dacht eerst dat het aan de plotse temperatuursverschillen (koud buiten en ineens warm binnen) lag, want dat probleem heb ik ook af en toe met mijn analoog apparaat gehad. Batterij uithalen en weer insteken hielp dan wel... Of misschien ligt het aan een slecht contact in mijn Big Ed 2?

              Ben is benieuwd!

              Alvast bedankt Edelf ga ik onmiddellijk eens uitproberen!

              Comment


              • #8
                Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door edelf
                gelezen op het web:
                -------------------------------

                Just in from Canon:


                Canon Inc. has confirmed that it plans to release a firmware update for the EOS 20D. The new firmware (Version 1.0.4) is scheduled to be posted on the Canon Inc. website no later than tomorrow, October 1. The URL will be:

                Bon, die pagina kan ik niet openen... heb op canon.com zitten zoeken, daar wordt ik als Belgje zonder pardon doorverwezen naar de alles behalve actuele site van canon in België, waar men mij vraagt mijn cameratype door te geven het spijtige van de zaak is dat de eos 20D nog altijd niet in dat lijstje staat waaruit gekozen moet worden...

                Hoe zijn jullie aan die firmware gekomen???

                Ik moet mij dan registeren met 10D? En het serienummer van mijn 20D ingeven? Dat kan toch niet goed aflopen?

                Heb bij google ook al zitten zoeken naar die firmware maar kan die downloadpagina nergens opendoen...

                ************************************************** ********

                Ik begin stilletjesaan te geloven dat ze hem gewoonweg van het net gehaald hebben op http://web.canon.jp/Imaging/BeBit-e.html is die firmware alleszins niet (meer?) te vinden...
                Last edited by Carla Bressa; 3 oktober 2004, 12:01.

                Comment


                • #9
                  Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                  Geen paniek, als je deze thread goed gelezen hebt, weet je dat de firmware release ivertraagd is tot maandag de 4e.

                  In ieder geval is de download pagina al klaar.....

                  grtz edelf
                  Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door edelf
                    Geen paniek, als je deze thread goed gelezen hebt, weet je dat de firmware release ivertraagd is tot maandag de 4e.

                    In ieder geval is de download pagina al klaar.....

                    grtz edelf
                    Zozoo, alleszins die pagina kan ik nog altijd niet opendoen... zal morgen eens op een 3de computer proberen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
                      Zozoo, alleszins die pagina kan ik nog altijd niet opendoen... zal morgen eens op een 3de computer proberen...
                      We zijn dan ook nog altijd niet maandag de 4de...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        We zijn dan ook nog altijd niet maandag de 4de...
                        Ahzoo, wist niet dat die link zooooooooooooooo direct was, had eerder aan de pagina met alle mogelijke updates voor de eos 20D gedacht.
                        Nevermind... zal om 00:00 dan nog eens proberen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                          In Tokio is het nu al 07:00 hr.....

                          grtz edelf
                          Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                            Maandag de 4de 10de, 6:30... Carla clickt op de bovenstaande link en krijgt de boodschap :

                            PAGE NOT FOUND
                            --------------------------------------------------------------------------------


                            The requested item does not exist on this server.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

                              Patience little grasshoper...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
                              Maandag de 4de 10de, 6:30... Carla clickt op de bovenstaande link en krijgt de boodschap :

                              PAGE NOT FOUND
                              --------------------------------------------------------------------------------


                              The requested item does not exist on this server.
                              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                              Comment

                              Working...
                              X