Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loksbergen + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Loksbergen + update

    In mijn zoektocht om 2x /weeks een wandeling te maken van ca 5 km ...en ik dit hier in de omtrek probeer te doen..
    Kwam ik via de wandelroutes van natuurpunt in Halen/Loksberbergen terecht voor een wandeling door de diepste holle
    wegen die er in vlaanderen zouden zijn met name 12 m diep....ben er doorgegaan maar helaas niet de beste foto's om wille van het weinige licht...
    Deze geplaatst omdat toen we door deze boomgaard liepen (verkeerdelijk...pff...) me toch de prachtige lucht opviel aan die einder.....
    050318DSC_2091-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Update : terug van origineel vertrokken...maar kreeg het toch ook niet zo heel veel beter....wel heel anders....

    050318DSC_2091webup - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 8 maart 2018, 15:33. Reden: Belichting
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Loksbergen

    Fraaie compo met fijne diepte.
    Je lucht was waarschijnlijk nog mooier geweest als je wat minder belicht had.
    Tip : Ter controle altijd het histogram en/of de high-light detectie aan zetten.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Loksbergen

      Bedankt voor je reactie Johan....

      Had eigenlijk die hooglichten waarschuwing opstaan....maar als ik de beelden gewoon op mijn scherm bekeek dan met neutrale instellingen (dus niet onder of overbelicht) dan had ik een veel te donkere foto ....vandaar dat ik beginnen overbelichten ben....denk zelfs 2 stops als ik naar de exif kijk...
      Heb de raw-file nog en ga straks eens bekijken of ik die lucht niet afzonderlijk kan bewerken ...

      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Loksbergen

        De lucht is inderdaad wat overbelicht maar denk wel dat je dit nog kunt compenseren

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Loksbergen

          Zou inderdaad nog even kijken of je de lucht nog wat kunt corrigeren vanaf de raw file..Compo is mooi zo met mooie diepte..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Loksbergen + update

            Een update geplaatst...heb mijn best gedaan...
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Loksbergen + update

              Toch een stuk beter Freddy..In het origineel lijkt het of er te veel correctie op de hooglichten is toegepast waardoor het een beetje een vlek is geworden..Update is nog steeds licht, maar wel veel natuurlijker..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Loksbergen + update

                Toch een stuk beter Freddy..In het origineel lijkt het of er te veel correctie op de hooglichten is toegepast waardoor het een beetje een vlek is geworden..Update is nog steeds licht, maar wel veel natuurlijker..
                Bedankt voor je beoordeling van de update Jos, en idd ik had bij de eerste geplaatste foto de hooglichten te fel willen corrigeren....

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Loksbergen + update

                  De update is véél beter hoor Freddy, de lucht komt natuurlijker over nu

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loksbergen + update

                    Bedankt voor de update , Freddy. Die is zeker beter.
                    Je hoeft voor mij geen update te maken, maar als ik de foto (update) bekijk wil ik nog wel even mijn gedachten erover aan je doorgeven.
                    Je kan de belichting nog wat verminderen, omdat de voorgrond mij toch een beetje bleek lijkt. (histogram links, mag gerust wat buiten de perken)
                    Ik veronderstel dat het midden op de dag was, en dan is het eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat de wolkjes blauwig zijn. Dus de WB een klein beetje warmer zetten.
                    Op naar de volgende, zullen we maar zeggen.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment

                    Working...
                    X