Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minimalistische Distelvink + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Minimalistische Distelvink + update

    Distelvink, de naam die wij hier gebruiken voor een putter...
    Wachtte eigenlijk allang op sneeuw, om eens een minimalistisch beeld van een vogel vast te kunnen leggen...
    Dit putter vrouwke bood me daar de gelegenheid toe...maw met een witte (sneeuw) bg.....
    En ik denk toch wel dat ik het tegenovergestelde toepaste wat gangbaar is ...een lichtere bd dan je onderwerp = overbelichten, terwijk ik net onderbelichte (bewust = mss verkeerd .???) ik dacht sneeuw onderbelichten ???

    030318DSC_2612-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update :
    030318DSC_2612webup - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    030318DSC_2805-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update: deze kon ik veel moeilijker nog minimalistischer krijgen omdat waarschijnlijk de originele raw te fel onderbelicht was ?
    030318DSC_2805webup2 - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 7 maart 2018, 22:48. Reden: belichting
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Minimalistische Distelvink

    Mooi Freddy met die besneeuwde kaardenbol
    Maar minimalistisch is het niet hoor en tevens zijn de opnames wat onderbelicht
    Als je echt zo'n apart beeld wilt hebben moet je de belichting wat optrekken en de schaduwen ook redelijk wat optrekken, probeer het maar eens en dan zie je wat ik bedoel
    Trouwens overbelichten was hier de boodschap, omdat er zoveel wit in je frame aanwezig is gaat de camera de lichtmeting gaan aanpassen en gaan onderbelichten
    Dus dat moet je zelf compenseren door over te belichten, maar ook niet teveel zodat de sneeuw niet uitgebrand wordt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Minimalistische Distelvink

      De 2e vind ik hier de mooiste door de fraaie zijdelingse pose...Mooie..
      Met zo'n witte besneeuwde achtergrond moet ik met mijn D500 toch snel richting de 1,5-2 stops over belichten, beetje afhankelijk ook hoe groot je onderwerp in beeld staat, dit zal bij jou waarschijnlijk niet anders zijn.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Minimalistische Distelvink + update

        Update geplaatst, de tweede foto...was moeilijker voor mij omdat ik denk dat de originele foto te fel onderbelicht is...
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Minimalistische Distelvink + update

          Ook voor mij is de 2de de mooiste. goede in beeld zetting.
          Mvg Suske

          Comment


          • #6
            Re: Minimalistische Distelvink + update

            In de sneeuw moet je overbelichten . Je kan dit onmogelijk nog rechtzetten in de nabewerking.
            Mooi beeld van een putter . Ik ga voor de tweede.


            Johan

            Comment

            Working...
            X