Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw afbeeldingen printen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw afbeeldingen printen

    Ik bewerk mijn RAW beelden in lightroom en exporteer ze dan naar photoshop om ze als jpg te kunnen opslaan. Als ik de foto's print zijn deze contrastloos en flets. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

  • #2
    Re: Raw afbeeldingen printen

    waarom print je niet rechtstreeks vanuit LR zonder omzetten naar jpg en zonder omweg langs photoshop?
    Mogelijk is je printerprofiel niet juist ingesteld. Mogelijk is je beeldscherm fout ingesteld en krijg je daarom de verschillen
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Raw afbeeldingen printen

      Hoe exporteer je deze juist naar PS?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Raw afbeeldingen printen

        Lazy Charles,
        Ik ben al jaren gewoon om met PS te werken. Nu retoucheer ik de basis in LR en exporteer ik dan mijn foto's naar PS... ben geen expert in LR.

        Comment


        • #5
          Re: Raw afbeeldingen printen

          Steef D, rechtermuisklik, foto bewerken in PS en dan werk ik verder vanuit PS en sla ook het nieuwe beeld op via PS.

          Comment


          • #6
            Re: Raw afbeeldingen printen

            Oorspronkelijk geplaatst door Foto Basil Bekijk bericht
            Steef D, rechtermuisklik, foto bewerken in PS en dan werk ik verder vanuit PS en sla ook het nieuwe beeld op via PS.
            Hmm... zou moeten werken. Ergens in de LR opties kan je wel het e.e.a. instellen ivm export naar PS. Misschien daar eens kijken?
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Raw afbeeldingen printen

              Zoals reeds gesuggereerd moet je misschien toch je de printinstellingen in PS nog eens nakijken.

              Zowel in LR als in PS (en ongeveer alle andere toepassingen) moet je bij het printen de keuze maken of je de toepassing (PS dus) of de printer de kleuren laat beheren.
              Zowat iedereen raadt de eerste methode aan.
              In dat geval moet je dit in de printerinstellingen aangeven (Afdruk/Kleur-intensiteit: Handmatig/Afstemming: Geen) bovenop het type papier en de kwaliteit.
              Alvorens een printopdracht te geven moet je dan in PS een printerprofiel kiezen voor je printer/papier/inkt.
              Als dat allemaal in fase is zou je vanuit elk programma hetzelfde resultaat moeten hebben.
              Dit in de veronderstelling dat je scherm enigszins behoorlijk is gekalibreerd.
              Last edited by palombian; 6 maart 2018, 15:06.

              Comment

              Working...
              X