Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon coolpix 8700 voorzetlens wide angle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon coolpix 8700 voorzetlens wide angle

    Sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een coolpix 8700. ik heb hierbij ook de voorzetlens set gekocht.

    Blijkbaar doe ik echter iets verkeerd als ik de wide angle voorzetlens er op zet. Zodra ik ergens op wil inzoemen, krijg ik "lensfout" als foutboodschap.

    Deze boodschap krijg ik enkel als ik enkel de wide angle adaptor ring er op zet. Als ik ook de telelens adaptor ring er op monteer en dan de wide angle lens, krijg ik deze boodschap niet. Het lukt me echter in dat geval ook niet om bvb een spin of een kleine bloem beeldvullend te fotograferen. De resultaten met de lens zonder voorzetlens zijn zelfs veel beter. Wat doe ik verkeerd? Moet ik ergens iets extra instellen? (Daar ben ik ook al aan het zoeken geweest, maar zonder bevredigend resultaat).

    Hoop dat dit geen te domme vraag is van een beginner.

  • #2
    Re: nikon coolpix 8700 voorzetlens wide angle

    volgens mij is 't de bedoeling dat je ni kan zoomen met de wide angle erop
    da spreekt zichzelf tegen
    die wide-angle is juist om je wide die nu maar 35 is naar 28 of zo te brengen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: nikon coolpix 8700 voorzetlens wide angle

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
      volgens mij is 't de bedoeling dat je ni kan zoomen met de wide angle erop
      da spreekt zichzelf tegen
      die wide-angle is juist om je wide die nu maar 35 is naar 28 of zo te brengen
      Dat is niet altijd waar.
      Ik heb op mijne S7000 een bereik van 35 tot 210 maar met de wide angle 0.7 verleg ik het zoombereik naar 25 tot 150.
      Ik moet wel toegeven dat er zowel tele's als wides zijn waar je max een 10% van de kant waarvoor je ze gebruikt, kunt zomen. Bv een televoorzetlens die enkel maar bruikbaar is tussen de 190 en de 210.
      In principe kun je zeggen dat het zinloos is om met een wideangle naar bv 100 te zomen, maar als je dikwijls over het bereik moet overstappen, is het gemakkelijk dat de die lens er niet telkens moet opvijzen en terug afvijzen.

      Misschien ingewikkeld uitgelegd maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon niet voor lens-jockey spelen
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: nikon coolpix 8700 voorzetlens wide angle

        Alec,

        Ik heb dit nog nooit gehad. Wel raar. Je zet toch wel de camera op de juiste instelling ? Zie manual blz 109.

        De WC nooit gebruiken zonder de UR-E8 op de camera schroeven. maar dat weet je waarschijnlijk wel allemaal weten zeker.

        Als je de WC monteer wordt je zoombereik tot 3x beperkt (ik ben niet helemaal zeker)

        Met WC bedoel ik wel degelijke Wide-Convertor

        JePe
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment

        Working...
        X