Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Palingbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Palingbeek

    Een avondbeeld aan de Palingbeek in Hollebeke. Ik heb bij deze een Ortonbewerking uitgeprobeerd. or
    Comments welkom. Is wel het mooist op zwart, kan er niet aan doen...

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Palingbeek

    De beeldopbouw vind ik zeer mooi zo met het pad midden door het beeld, en die hele mooie reflecties eronder..
    Om eerlijk te zijn zie ik de Orton bewerking hier niet erg in terug..Orton moet een zacht glow effect geven..Hier lijkt het net of de foto wat over verscherpt is.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Palingbeek

      Dank voor je mening, Jos. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste bewerking. Overscherpt is hij niet, eerder een kleurruis aan toegevoegd. Ik vond de fijne lijntjes die beter uitkomen wel mooi. Iemand die een goede tutorial weet over Orton mag mij altijd laten weten. Ik hou van die Orton foto's die je ziet op Flickr en dergelijke maar vind moeilijk de juiste toets.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Palingbeek

        Use the Orton Effect to create dreamy, Lord of The Rings style images.To download the Easy Panel, which is free and also creates the Orton Effect for you, pl...

        Dit is één van de manieren om het te doen Evelyn.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Palingbeek

          Orton effect is het zeker niet hoor Evelyn, het doet zelfs wat pijn aan de ogen
          Ik zie vooral veel geblur en kleurruis
          Je hebt veel manieren om een Orton effect te proberen evenaren, allen te vinden op Youtube, echter er zijn er heel weinig goede tussen
          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 4 maart 2018, 23:26.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Palingbeek

            Evelyn, heb voor het Orton effect een "Action" gebruikt of heb je alles zelf gedaan?
            Mij lijkt het erop dat er ergens iets weinig aan de schuivertjes is getrokken en dat je basis foto ook te weinig contrast had.
            Het eigenlijke Orton effect moet een zachte gloed hebben bij de lichtere delen in de foto.
            Vele actions die gratis te vinden zijn op het net trekken nergens op en lopen door tot op het einde zonder dat je bij de tussenstappen iets kunt aanpassen.
            Bovendien is het ook zo dat Engelstalige actions soms niet behoorlijk werken bij gebruik van een NL CS6.
            Ik had ook graag de wandelweg pal in het midden van uw foto gezien.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Palingbeek

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Evelyn, heb voor het Orton effect een "Action" gebruikt of heb je alles zelf gedaan?
              Mij lijkt het erop dat er ergens iets weinig aan de schuivertjes is getrokken en dat je basis foto ook te weinig contrast had.
              Het eigenlijke Orton effect moet een zachte gloed hebben bij de lichtere delen in de foto.
              Vele actions die gratis te vinden zijn op het net trekken nergens op en lopen door tot op het einde zonder dat je bij de tussenstappen iets kunt aanpassen.
              Bovendien is het ook zo dat Engelstalige actions soms niet behoorlijk werken bij gebruik van een NL CS6.
              Ik had ook graag de wandelweg pal in het midden van uw foto gezien.
              Ik heb het zelf gedaan . Ik heb het al eens op een andere manier geprobeerd en vond dan het resultaat misschien wel beter. Nog een beetje oefenen dan maar. Bedankt voor de feedback.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Palingbeek

                Mooi dat je wat probeert ! Je ziet hulp genoeg, dus dat komt wel goed.
                Zoek gewoon naar een goede. Ik heb er een als handeling gemaakt. Die is expres overdreven, zodat je met de laagdekking precies zout en peper, naar smaak aan kunt brengen.
                En eventueel weer een gedeelte "wegschilderen". (doe ik eigenlijk meestal)
                Als voorbeeld, van mij een foto : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...-a-554357.html
                Hier heb ik "mijn" Orton gevonden.
                Maar pas op ! Net als met eten is teveel kruiden, zout, peper en knoflook niet lekker.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X