Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

    Beste Mensen,
    ik sta op het punt een tweedehands 10d te kopen, hoe kan ik checken hoeveel fotos er reeds gemaakt zijn met het toestel? Is het mogelijk om de counter te resetten? Ook heb ik een vraagje over de sigma 12-24, heeft iemand hier ervaringen met deze lens? Ik kan deze samen met de camera kopen maar ben niet op de hoogte van de kwaliteit van deze.
    Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.
    hartelijk dank bij voorbaat

  • #2
    Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

    Interessant onderwerp ivm die counter. Dat wil ik ook weten.
    Ik ben namelijk ook stilaan aan het uitkijken naar een tweedehandse 10D
    Ik volg dus mee...

    Erik
    www.dedycker.be

    Comment


    • #3
      Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

      Doe even een search, beide zijn al meerdere malen aan bod gekomen...

      Alvast een hint: je kunt niet weten hoeveel foto's een 10D op zijn teller heeft...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

        Ik ben heel content van de Sigma 12-24. Filters zijn een probleem, en oppassen voor flare en vignetting. Optisch dik OK.

        Tom
        20D, Canon 50mm 1.8, Sigma EX 12-24, Canon 28-135IS, Sigma 105 macro 2.8 EX, GoBo Imagetank
        photo.t2net.cc

        Comment


        • #5
          Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Alvast een hint: je kunt niet weten hoeveel foto's een 10D op zijn teller heeft...
          Volgens mij kan dat wel. De camera slaat de foto's op in mappen (DCIM) en nummert deze, te beginnen bij map 100. Per map gaan er 100 foto's in. De foto's krijgen een nummer van de map en een nummer van de foto in de map. bv 140-4001. Indien je bij het bekijken van de foto op de display iets ziet als hierboven weet je dus dat de camera ongeveer 4000 foto's heeft geschoten. De daaropvolgende foto krijgt het nummer 140-4002. Bij 140-4100 zit je aan de laatste foto in map 140 Er verschijnt dan een nieuwe map 141 met als eerste foto het nummer 141-4101

          In de camera kun je wel instellen dat de camera de teller autoreset. In dat geval gaat dit verhaal misschien niet op. ->menu->doorscrollen naar->bestandsnr->optie kiezen 'Continu' of 'Auto reset'. Als het op continu staat en je hebt fotonummers als hierboven dan weet je hoeveel foto's ermee getrokken zijn. De autoreset-functie werkt overigens alleen bij een geheel lege of geformatteerde geheugenkaart. Als default staat ie op continu nummeren (en als dat niet zo is zou ik op mijn tellen passen)

          E.e.a. staat ook heel goed uitgelegd in de handleiding. RTFM!

          kruimeltje
          10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

          Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

          Comment


          • #6
            Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

            Het map nummer heeft geen enkele informatieve waarde.

            Je kan het map nummer via PC op gelijk welke waarde instellen en daarna een paar fotos maken.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

              In de camera kun je wel instellen dat de camera de teller autoreset. In dat geval gaat dit verhaal misschien niet op. ->menu->doorscrollen naar->bestandsnr->optie kiezen 'Continu' of 'Auto reset'. Als het op continu staat en je hebt fotonummers als hierboven dan weet je hoeveel foto's ermee getrokken zijn. De autoreset-functie werkt overigens alleen bij een geheel lege of geformatteerde geheugenkaart. Als default staat ie op continu nummeren (en als dat niet zo is zou ik op mijn tellen passen)

              Iedereen werkt op zijn eigen manier en een doorlopende nummering is niet echt een garantie dat het toestel werkelijk zoveel sluiterbewegingen gemaakt heeft. Trouwens is een 10 D zeker goed voor 60.000 bewegingen zonder problemen. Een dan nog, is je sluiter stuk dan kan dit zonder probleem worden vervangen door de mensen van Canon, en dat zal zoiets van een 300 euro moeten kosten.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

                Oorspronkelijk geplaatst door kruimeltje
                E.e.a. staat ook heel goed uitgelegd in de handleiding. RTFM!

                kruimeltje
                Ik heb dat hoopje papier al een aantal keer uitgelezen, en net daardoor zeg ik net dat je het niet kunt weten. Het is veel te gemakkelijk om die continuous af te zetten, een dummy map en foto op een leeg kaartje te zetten en de nummering opnieuw te laten lopen... Als je een tweedehands koopt, zorg dat je weet vanwaar hij komt en hoe hij gebruikt geweest is...
                Bij een aantal camera's (meestal de professionele dan wel) wordt het aantal shutterreleases echter wel meegegeven...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

                  Bij de 1D MK II kan men dat wel achterhalen, maar dan bij de technische diensten van Canon zelf. Via een computerprg.
                  Misschien is dat ook mogelijk voor de 10D ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: aantal foto's op 10d en vraagje sigma 12-24

                    Hartelijk dank voor de antwoorden. De 10D is gekocht samen met de lens.
                    Ben van beide zeer tevreden.

                    Allabama

                    Comment

                    Working...
                    X