Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macroslider

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macroslider

    Ik ben op zoek naar een macroslider die op een Siruikop past. Mijn camera schuift nu makkelijk in het balhoofd en ik ben al op zoek gegaan via Google om zo een systeem in macroslider te vinden. Kan iemand mij helpen of goede raad geven, bedankt op voorhand.

  • #2
    Re: macroslider

    Paep, wat je bedoelt is dit:


    Het is een rail die te bevestigen is op je balhoofd van Sirui maar maak me wel de bedenking hoe het komt dat je camera trouwens schuift in het balhoofd.
    Nu, ik denk dat een vriendin van mij deze 2de-hands te koop heeft. Laat maar weten als er interesse is.

    Comment


    • #3
      Re: macroslider

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Paep, wat je bedoelt is dit:


      Het is een rail die te bevestigen is op je balhoofd van Sirui maar maak me wel de bedenking hoe het komt dat je camera trouwens schuift in het balhoofd.
      Nu, ik denk dat een vriendin van mij deze 2de-hands te koop heeft. Laat maar weten als er interesse is.
      En gaat het dan om eentje van Novoflex die ene vriendin te koop heeft? En tegen welke prijs?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: macroslider

        Ik versta ook niet wat je bedoelt met:mijn camera schuift makkelijk in het balhoofdAls je camera bevestigd is met de schroef,zit hij toch vast.
        Mogelijks is je balhoofd niet OK,en dan gaat je macroslider niet veel helpen,die gaat dan ook schuiven.
        Nu Novoflex is zeer goed en niet goedkoop.
        Als je toch aan het zoeken bent,kijk eventueel naar een slider die zowel voor en achteruit kan,maar ook van links naar rechts.Werkt wat gemakkelijker.
        Bij Novoflex kun je dit combineren.
        Bij goedkopere vind je dit ook,maar hoe meer beweeglijke delen,hoe minder stabiliteit in de schroef.
        De vraag is ook:wat wil je daarmee doen?? Gewoon macro,stacking etc. of wil je echt in de extreme macro???
        Dit maakt eigenlijk uit hoe stabiel die opstelling moet zijn.
        Maar als je statief van een gemiddelde kawaliteit is,dan heb je daar ook een probleem.

        Comment


        • #5
          Re: macroslider

          kijk even naar de post van je kleine naamgenoot "paepke" die zo iets aan.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: macroslider

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            En gaat het dan om eentje van Novoflex die ene vriendin te koop heeft? En tegen welke prijs?
            Ik heb het gevraagd of deze nog steeds beschikbaar is. Ik laat je iets weten per PM.

            Comment


            • #7
              Re: macroslider

              Persoonlijk vind ik de slider van SUNWAY handiger omdat daar een zwengeltje aan staat om de schroef te draaien.
              Wanneer je de camera meermaals wil verzetten dan is dat gemakkelijker met een hele draai, halve draai, ... volgens de stand van dat zwengeltje.
              Met een ronde knop moet je altijd de schaalverdeling in het oog houden wat ik moeilijker vind.
              mvg,
              Patric

              Comment


              • #8
                Re: macroslider

                Misschien heb ik niet duidelijk uitgelegd waarvoor mijn verontschuldigingen; ik heb een balhoofd van Sirui K-20X en op mijn camera is een plaatje (met schroefdraad op bevestigd). plaatje heeft ook ineens een aansluiting voor mijn Carry Speed schouderriem. Mijn camera schuif ik op mijn balhoofd, dus ik dacht zou er nu geen macroslider zijn die ik ook op deze weg op mijn K-20X schuif. Het zou wel een slider moeten zijn die zowel links/rechts en vooruit/achteruit kan gaan. Omdat ik werk met soms extreme macro is dit wel nodig.

                Comment


                • #9
                  Re: macroslider

                  Dat balhoofd van SIRUI is ArcaSwiss compatibel.
                  Een Sunway slider is ook ArcaSwiss compatibel dus dat past op het balhoofd. Op de slider staat een clamp waar het SIRUI plaatje van je toestel in klemt.
                  De slider zelf wordt vastgezet en het is de klem op de slider die vooruit en achteruit beweegt over een schroefdraad.
                  Een slider die vooruit-achteruit en links-rechts kan bewegen zijn 2 sliders die kruislings op elkaar staan.
                  Surf bvb eens naar de site van Konijn, CamerNu, en dergelijke voor een beeld van een macdroslider.
                  mvg
                  Patric

                  Comment


                  • #10
                    Re: macroslider

                    Dat schuiven van je body gaat dus blijkbaar niet over na het monteren,maar over het monteren.
                    Ik had eerst begrepen dat je body na montage,verschuift.Foutje.(even ook nagekeken op yout hoe dat balhoofd in mekaar zit)
                    De oplossing staat hierboven.
                    Een macro-rail met ArcaSwiss -voet zul je niet gemakkelijk vinden,denk ik.
                    Maar als je op die rail zo'n ArcaSwiss-plaatje schroeft,ben je gered.Waarschijnlijk goedkoper dan een nieuw statiefhoofd.
                    Waar je wel moet opletten is,dat hoe meer je op mekaar monteert,elke montage niet 100% vast zit.Tenzij je opteert voor de duurdere.Vnl.bij die kruismontage.
                    En dat zal wel verschillen van product tot product.
                    Bij stacking wordt dit wel gecorrigeerd in de software,maar hoe minder correctie,hoe beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: macroslider

                      Hier dus de Novoflex met Arca-Swiss koppeling voor het balhofd en de camera:

                      Comment


                      • #12
                        Re: macroslider

                        Bedankt aan iedereen voor de goede info. Nog een bijkomend vraagje: wat is het verschil (buiten de prijs) tussen de Novoflex en de Kiwi FC1II.

                        Comment


                        • #13
                          Re: macroslider

                          Wou toch nog eventjes laten weten dat het de Kiwi FC1II is geworden en dat alles mooi past op mijn Sirui K20 balhoofd.

                          Comment

                          Working...
                          X