Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE met pics : Photokina 2004 : korte impressie ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UPDATE met pics : Photokina 2004 : korte impressie ...

    Gisteren naar Photokina geweest, alle standen konden we niet doen, maar deze hebben we wel gedaan :

    Pantone : Niet veel te zien hier, enekl een nieuwe ColorVision Spyder Pro 2. Niet getest, teveel volk.

    Tamron : Hier even halt gehouden en de 200-500 telezoom even op de cam geschroeft. Licht lensje, maar wegens de lichtheid dus niet zo goed stil te houden. Ook de min focus distance was 2.5 meter. AF snelheid is klote. In deze klasse tot 500mm overheerst nog steeds de Bigma.

    Tokina : gewoon rap brochureke meegeritst, niet veel nieuws (niets eigenlijk).

    Sigma : Ik had gehoopt van hier de nieuwe 50-500 met OS aan te treffen, niet dus. Jammer. Wel kon je ALLE lenzen op ALLE mounts hier testen, cudo's voor Sigma. Heb even de 600mm spiegellens geprobeerd, leuk ding. Voorts veel blabla over de SD10, maar niet getest.

    Nikon : eigenlijk niet echt rondgekeken, was ook niet veel nieuws te melden. De Nikon D2X stond er ... ACHTER GLAS .... , dus ik betwijfel of die al bugvrij is. Geen exemplaar in men handen gekregen.

    Olympus : om te beginnen stond er reeds een prototype van de nieuwe E300 4/3 cam. Inclusief bugs, want dat ding liep voor bijna geen meter. Voor een DSLR trage AF, alhoewel het een zeer compact toestelletje was. Jammer genoeg bijna geen enkele keer in geslaagd om een AF lock te krijgen. (Mss niet genoeg geduld).
    Daarnaast stond de E1, en vermits die bij aankondiging ooit eens een kanshebber is geweest om in mijn tas te belanden, heb ik em eens bepoteld. Leuke cam, maar wederom, de snelheid is niet alles. Qua afwerking hoort ie wel bij de beteren. De Zuiko lenzen zijn mooi spul, maar niet echt goedkoop.

    Pentax :
    De Pentax *Ist-Ds : Geen goed woord voor. Als dit de 300D killer moet worden, kan je beter gelijk je centen op mijn reknr storten. Sorry hoor Pentax, maar dit is het NIET. Het ding voelt very cheap aan, de AF is tergend langzaam (mijn D30 is sneller). Ok, tot daar aan toe, maar toen ik begon te spelen met dat ding viel me op dat deze cam ONDER het niveau van een prosumer valt. De "helderheid" van de zoeker is bijna identiek aan mijn oude D30, de grootte op een heel heel heel klein stukje na evengroot. Voorts GEEN drive mode op de baby pentax, en andere dingen die wel belangrijk zijn.
    De gewone Pentax *Ist-D daarentegen zou me wel kunnen bekoren. Maar dat is een ander verhaal.

    Minolta : het systeem van de nieuwe DSLR in werking gezien, bangelijk. Minolta heeft hier (als de prijs meevalt) een hit, een voltreffer. Jammer genoeg heb ik het toestel zelf niet kunnen testen (omdat zo nen stomme duits vlak voor mennen neus het van de tafel griste), maar het ziet er HEEL belovend uit.


    Canon : at last Canon.
    Mensen, 1 ding, ik heb gisteren in de press room met de nieuwe 1DsMarkII pics geschoten, bangelijk masjien, ISO 100-1600 getest, onvoorstelbaar. Ik had dus pics op mijn cf kaart, maar dat mocht blijkbaar nie van Canon (kaart gedelete zonder pardon), jammer dus. Maar mijn eerste indruk was "This monster feels like an old friend ....." 1 ding is me opgevallen, ik vind de 1.3crop van de 1D het beste van beide werelden. Fullframe is leuk, maar je ziet ook op goede lenzen de slecht(ere) kantjes, en 1.6 crop is met iets te veel. 1.3 is ideaal. Beschikbaar voor uitlevering einde november. (weetje, dit ding stond al een tijdje op het schap bij Canon blijkbaar)
    Geen aandacht besteed aan de rest van de DSLR's, teveel volk.
    Wel even de nieuwe 28-300 schuiftrompet geprobeerd. Voor het lichte gewicht moet je deze nie kopen, weegt ook een pak en is niet echt compact te noemen. De 1200mm prime is ook niet compact, maar is wel ne plezanten toeter. Voor de rest op Canon kon je alle lenzen een keertje proberen, maar ik heb me beperkt tot die 1200mm, de 28-300 L en een tilt-shift objectief (btw, nie mee te werken).
    In de press room van Canon heb ik even voorzichtig gepolsd naar de mogelijke lancering van een EOS 3D, maar dat schijnt de 20D te zijn (Ai Canon). De 20D wordt geplaatst tussen de 10D en de 1DII. Mss komt er nog een ietsje hoger tussenmodel, maar de reps van Canon zeiden dat er geen markt voor was. Bad luck dus ......

    We hebben nog wel meer gezien, maar het is te veel om neer te pennen. Bij 1 stand hebben we de kwijl van onze mond moeten kuisen, nl Leaf. Man, dit is het materiaal waar iedere fotograaf van droomt, maar eerst de Lotto winnen ...

    UPDATE : een paar pics .... deze zijn niet bewerkt (allee, verkleind en de obligatoire verscherping na verkleining), niet gede-fished, geen levels, niets. Het zijn ook maar losse beelden. Ik had immers enkel de D30 + Fisheye bij.


    Gewoon een studio opstelling met een model


    Nogmaals, maar dit keer blijkbaar voor Michelin .....


    Visagisten aan het werk.


    De Leaf demonstructie ....


    Testshotje met de Tamron 200-500 wijd open (pANAsonic)


    Canon hoekje 1



    Canon hoekje 2


    Vlug shot vanuit de Canon schuit (dat gele ding is de sloep van Olympus/Pentax


    De Canon schuit binnen .... 1


    De Canon schuit binnen .... 2


    De Canon schuit binnen .... 3


    Na de minicruise ...
    Last edited by Tom; 30 september 2004, 18:29.

  • #2
    Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Sigma : Ik had gehoopt van hier de nieuwe 50-500 met OS aan te treffen, niet dus.
    Is dit als grap bedoeld of niet? Indien niet: waar informatie te vinden over deze lens?
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #3
      Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

      Oorspronkelijk geplaatst door rept
      Is dit als grap bedoeld of niet? Indien niet: waar informatie te vinden over deze lens?
      Schijnt in ontwikkeling te zijn .....

      Comment


      • #4
        Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Schijnt in ontwikkeling te zijn .....
        Als deze de focus snelheid en scherpte van de 50-500 behoudt wordt dit wel een super lens
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #5
          Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

          Je hebt er toevallig niet aan gedacht dat er undelete programmatjes zijn voor het ongedaan maken van zo'n formatering Hihi
          Wat die pentax betreft, er zullen er een paar ongelukkig zijn op dit forum als ze dat horen. Laten we hopen dat ze nog wat aan de firmware kunnen sleutelen...
          En dat van de IS minolta vind ik supernieuws. Hoe meer concurentie hoe beter
          Hopenlijk scoort de minolta even goed of beter dan de D70 op gebied van ruis. Indien dat zo is lijkt het in de shakosch te zijn voor minolta...
          Last edited by Drill; 30 september 2004, 10:45.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

            de D2X en de F6 wel vastgehad en ik moet zeggen... 't zijn deftige bakskes... maar alles wordt lichter en onstabieler...de F6 heeft zelfs geen vaste verticale grip meer

            de D2X is welliswaar ver buiten mijn budget...maar toch leuk om van te dromen...

            voor de rest heel leuke dag om te kijken, zien, waarnemen en registreren...

            bijzonder leerrijke uitstap... en zeker niet voor niks...er zijn namelijk van die kleine japanse, koreaanse, chinese bedrijfjes die perfecte replica's van bijvoorbeeld reflectieschermen maken voor 1/10e van de prijs van bijvoorbeeld een lastolite...en daar hebben we dus uiteraard gebruik van gemaakt

            't was de moeite
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

              Ja, Tom, die 1Ds-files moet je toch kunnen RECOVEREN ! ! !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                Ja, Tom, die 1Ds-files moet je toch kunnen RECOVEREN ! ! !
                Niet nadat hij er heel de avond nog foto's over heeft zitten schieten

                btw en het posten van deze foto's zou zeker niet in goede aarde gevallen zijn van enkele canon mensen.
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #9
                  Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                  Sorry jongens, de 1DS files zijn verloren.
                  1. Omdat ik maar 1 kaartje bijhad en na het deleten nog foto's heb gemaakt.
                  2. Omdat ik niet wou dat die rep van Canon Belgie probs kreeg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                    Sorry jongens, de 1DS files zijn verloren.
                    1. Omdat ik maar 1 kaartje bijhad en na het deleten nog foto's heb gemaakt.
                    2. Omdat ik niet wou dat die rep van Canon Belgie probs kreeg.
                    Tedoemme, Tom, en nu wou ik nog wel een 1Ds MkII kopen ipv een 1D MKII - lol !

                    Je hoefde die foto's niet op het net te zetten, maar aan je goede vrienden kon je die toch wel doormailen ???

                    In 't vervolg meer kaartjes meenemen en u "van de stoemme" houden !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                      de D2X en de F6 wel vastgehad en ik moet zeggen... 't zijn deftige bakskes... maar alles wordt lichter en onstabieler...de F6 heeft zelfs geen vaste verticale grip meer
                      dat is ook één van de redenen waarom ik mijn F5 zeker ga houden en niet ga omwisselen voor een F6. de vertikale grip zorgt voor meer stabiliteit. okee, de F5 is groot en opvallend, maar ligt enorm goed in de hand.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door mister s.
                        dat is ook één van de redenen waarom ik mijn F5 zeker ga houden en niet ga omwisselen voor een F6. de vertikale grip zorgt voor meer stabiliteit. okee, de F5 is groot en opvallend, maar ligt enorm goed in de hand.
                        Er is toch een grip voorhanden voor de F6? Niet?

                        De MB-40 dacht ik.
                        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door mister s.
                          dat is ook één van de redenen waarom ik mijn F5 zeker ga houden en niet ga omwisselen voor een F6. de vertikale grip zorgt voor meer stabiliteit. okee, de F5 is groot en opvallend, maar ligt enorm goed in de hand.
                          net als de F4S
                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                            de D2X en de F6 wel vastgehad en ik moet zeggen... 't zijn deftige bakskes... maar alles wordt lichter en onstabieler...de F6 heeft zelfs geen vaste verticale grip meer

                            de D2X is welliswaar ver buiten mijn budget...maar toch leuk om van te dromen...

                            voor de rest heel leuke dag om te kijken, zien, waarnemen en registreren...

                            bijzonder leerrijke uitstap... en zeker niet voor niks...er zijn namelijk van die kleine japanse, koreaanse, chinese bedrijfjes die perfecte replica's van bijvoorbeeld reflectieschermen maken voor 1/10e van de prijs van bijvoorbeeld een lastolite...en daar hebben we dus uiteraard gebruik van gemaakt

                            't was de moeite
                            Is het mogelijk om eens de namen van die bedrijfjes te posten? Wij moeten ook nog gaan kijken, en zijn ook wel in de markt voor zoiets

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photokina 2004 : korte impressie ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
                              Is het mogelijk om eens de namen van die bedrijfjes te posten? Wij moeten ook nog gaan kijken, en zijn ook wel in de markt voor zoiets
                              namen kan ik er zo direct nie opplakken (en 'k heb hier niks bij de hand waar een merk op staat) ...ze zijn dus absoluut nie bekend of groot... maar 't komt er gewoon op aan om effe rond te kijken... officieel verkopen die mannen daar ook niks volgens mij ... 't gaat er gewoon over om eropaf te stappen en prijzen te vragen en dan zien of ze iets willen verkopen.

                              In de buurt van de Lastolite stand staan er enkele die schermen verkopen... dus ver moet je nie lopen hoor
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X