Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevige prijsstijging bij Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stevige prijsstijging bij Canon

    Blijkbaar heeft Canon vanaf vandaag een stevige prijsstijging doorgevoerd, voor zowel objectieven als camera's.
    Sommige camera's meer dan 500 € : bvb 5dsr (3499€ => 4049) en de 85 1.2 L II van 18xx€ naar 22xx €.
    Weet iemand of de Euro een tik heeft gekregen t.o.v. de Yen of de dollar?
    Of heeft Canon zelf beslist van de prijsstijging door te voeren ?
    Prijscorrecties zijn van alle tijden, maar meer dan 15% lijkt me toch veel...
    Indien het een gevolg is van een (stevige) koerswijziging zal de rest wel volgen... dus mensen die een upgrade ofzo overwegen ...
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: Stevige prijsstijging bij Canon

    Ik had het ook al opgemerkt bij de Canon 5DMkIV is er opeens een 400 € bijgekomen tegenover gisteren
    Is niet normaal toch, snap niet met wat ze bezig zijn tegenwoordig

    ps. ik zie dat die prijsstijgingen niet in elke winkel is doorgevoerd, om een vb te geven staat de 5DMkIV bij de ene Belgische winkel aan 4129 € en bij een andere Belgische winkel aan 3559 €, da's wel een héél groot verschil hé

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 1 maart 2018, 15:08. Reden: ps
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Stevige prijsstijging bij Canon

      Waar zien jullie dit? 5DIV kost zelfs minder.... (3559)
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: Stevige prijsstijging bij Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Waar zien jullie dit? 5DIV kost zelfs minder.... (3559)
        Inderdaad nu ondertussen zijn de prijzen aangepast
        En i.p.v. gestegen zijn ze nu met 200 € gedaald bij die winkel (5d IV)
        Blijkbaar heb ik net gekeken terwijl er iets nog niet juist was qua instellingen

        Maar in ieder geval prima zo, de 5DIV wordt alsmaar interessanter voor mij

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Stevige prijsstijging bij Canon

          Inderdaad de 5dIV is quasi overal gedaald in prijs, maar de 1DXII (+400), 5DS(r) is gestegen en fors zelfs. Misschien ook andere, maar ik ken nu ook niet de prijzen van alle body's.
          De meeste objectieven zijn ook gestegen in prijs, maar ook niet allemaal.
          Nou ja het enige objectief dat ik me binnenkort wil aanschaffen is onveranderd gebleven (85 1.4 L IS)...

          @Sieg : ik vermoed dat je ook bent gaan kijken bij Artencraft, want daar heeft hij bijna de ganse dag aan 4129€ gestaan, dit in tegenstelling bij Grobet, Kamera Express en Fotokonijnenberg
          Last edited by stapperke; 1 maart 2018, 15:24.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Stevige prijsstijging bij Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Inderdaad de 5dIV is quasi overal gedaald in prijs, maar de 1DXII (+400), 5DS(r) is gestegen en fors zelfs. Misschien ook andere, maar ik ken nu ook niet de prijzen van alle body's.
            De meeste objectieven zijn ook gestegen in prijs, maar ook niet allemaal.
            Nou ja het enige objectief dat ik me binnenkort wil aanschaffen is onveranderd gebleven (85 1.4 L IS)...

            @Sieg : ik vermoed dat je ook bent gaan kijken bij Artencraft, want daar heeft hij bijna de ganse dag aan 4129€ gestaan, dit in tegenstelling bij Grobet, Kamera Express en Fotokonijnenberg
            Inderdaad ik had in eerste instantie de prijzen bekeken op Art & Craft, en daar zag ik ineens die enorme prijsverhoging voor de 5D MkIV
            Maar ondertussen is de prijs aangepast en blijkbaar 200 € minder dan gisteren, da's wel een heel verschil op één dag
            Benieuwd wat daar de reden van zou kunnen zijn .... mss brengen ze een tegenhanger op de markt van de Nikon D850, zou eigenlijk wel eens tijd worden want Canon begint toch serieus achter te lopen op de concurrentie

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Stevige prijsstijging bij Canon

              De 5D mkIV is misschien niet in prijs gestegen. Maar o.a de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens is gestegen van 2035 naar 2339 euro. Een Canon 7D mark II body is gestegen van 1369 naar 1639 euro of +20%.
              Dit terwijl er een op o.a. de lens een voorjaarsactie is : https://store.canon.be/cashback-voorjaarsactie/

              Je kan moeilijk nog spreken van een actie als ze eerst de prijs meer verhogen dan ze korting geven met de actie.

              Comment


              • #8
                Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                Welke prijsstijging?
                Kijk gvd (dat ik zo moet vloeken) toch eens verder dan ons klein arm landje waar alles kunstmatig ******duur is!!!


                En nee, dit is GEEN grijze import!

                Comment


                • #9
                  Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Welke prijsstijging?
                  Kijk gvd (dat ik zo moet vloeken) toch eens verder dan ons klein arm landje waar alles kunstmatig ******duur is!!!


                  En nee, dit is GEEN grijze import!
                  Inderdaad, je zou nog gek zijn om het hier te kopen.
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Welke prijsstijging?
                    Kijk gvd (dat ik zo moet vloeken) toch eens verder dan ons klein arm landje waar alles kunstmatig ******duur is!!!


                    En nee, dit is GEEN grijze import!
                    Tot voor de prijswijziging was het verschil nog geen 100 euro (op de 2 lagere prijzen na met geen goede beoordeling). Nu is het uiteraard geen moeilijk keuze. Het blijft wel frappant dat er een "voorjaarsactie" is tot 300 euro cashback en de prijzen meer stijgen dan de korting die je verkrijgt met de actie. Ik zou het zelfs bedrog kunnen noemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                      Met de cashback erbij zijn de verschillen tussen Duitsland en Nederland niet zo groot.

                      Zelf houd ik de Canon 80d in het oog en bij deze camera toont de cashback echt als een sigaar uit eigen doos. Waarbij je ook nog toelegt... Ik overweeg nog steeds om af te wachten of de totaalprijs na de actie weer zakt tot onder het actieniveau.
                      Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        Sommige camera's meer dan 500 € : bvb 5dsr (3499€ => 4049)Of heeft Canon zelf beslist van de prijsstijging door te voeren ?
                        5dsr 3579 euro
                        en die prijs is al maanden zo daar

                        ik krijg hier steeds de melding : bericht is te kort : voor minstens 5 tekens in ????? ik dacht dat ik er toch meer had ?
                        Last edited by Guest13; 3 juli 2018, 23:56.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          5dsr 3579 euro
                          en die prijs is al maanden zo daar
                          Wel duur hé daar, bij deze 250 € goedkoper en je krijgt nu nog eens extra 225 euro cashback https://www.artencraft.be/nl/canon-e...dy-255056.html
                          Zo zie je maar dat het buitenland niet altijd goedkoper is

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                            was maar gewoon om te zeggen dat die 4000 ( en ) euro , van depot was gerukt, ik vergelijk altijd voor ik, maar dit is den eerste die in mijn "links" staat , heb daar vroeger ooit ne canon gekocht, waar genen enkelen belg tegen op kon.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stevige prijsstijging bij Canon

                              Niet alleen bij Canon, gisteren ontdekt dat ze ook bij Nikon serieus omhoog gegaan zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X