Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactflashkaart snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactflashkaart snelheid

    Ik zou me een nieuwe compactflashkaart willen aanschaffen. Twijfel tussen de Sandisk 512 mb en de Sandisk Ultra II 512 mb. Ik vermoed dat het verschil tussen deze twee vooral zit in de snelheid. Is dit verschil echter de moeite voor mijn fototoestel, ik heb een Canon Powershot A 80 ? Indien niet, dan schaf ik me de gewone Sandisk aan, er is toch een behoorlijk prijsverschil tussen de twee.

    Bedankt,

    Domi

  • #2
    Re: Compactflashkaart snelheid

    Op de A80 zal dit geen verschil maken in snelheid. Als je misschien in het achterhoofd zit met, ik koop volgende jaar ofzo een dslr (d70,20d), dan maken deze camera's wel gebruik van de UltraII. Ik heb hier 2x256Mb UltraII kaartjes liggen en ridata's. Ik merk echt geen verschil op beide toestellen.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

    Comment


    • #3
      Re: Compactflashkaart snelheid

      Idd, heb ook o.a. ook een A80 en hier speelt dit geen rol, doch als je later wenst up te graden naar een DSLR die CF gebruikt kun je mss hiermede toch rekening houden ?
      Nu ik gebruik de ingebouwde kaartlezer van m'n pc om mijn foto's te transfereren naar m'n harde schijf, dan gaat het idd sneller, maar of die tijdswinst zo belangrijk is voor jou betwijfel ik, als je enkele 100-en foto's in full reso moet overzetten dan zal het wel wat schelen.
      In jouw geval de "gewone" aanschaffen denk ik, de prijzen staan trouwens lekker laag !
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment

      Working...
      X