Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help : D70 - EOS300 - 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help : D70 - EOS300 - 20D

    Hallo,

    Ik ben een paar jaar bezig met digitale fotografie, weliswaar met
    compacttoestellen. Eerste Canon 30 nu S50.
    Nu heb ik besloten de overstap te wagen naar DSLR.
    Graag wil ik betere foto's maken en me verdiepen in de fotografie.
    Maar ik zie het door de bomen het bos niet meer.

    Sommigen raden me Nikon aan, andere Canon.

    Is de EOS300 al niet verouderd ? Zitten in de 20D nog foutjes ?
    Neem ik beter de Nikon... ?

    Graag wat meningen :-)

    Bedankt

  • #2
    Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

    Het grote probleem met zo'n vraag is dat de meeste mensen al een voorkeur hebben gewoon omdat ze al heel hun leven met hetzelfde merk werken. Dus uiteindelijk krijg je altijd een "gekleurd" antwoord.

    Ik ben heel eerlijk om te vertellen dat ik een 300D heb, maar dat het wel kan zijn dat een D70 even goed of misschien zelfs beter is. Don't know. Heb wel al es een D70 in mijn handen gehad, maar uiteraard neemt het wel een tijd in beslag voordat je er werkelijk een mening over kan vormen en objectief kan vertellen welke nu "beter" is. Als je dan werkelijk een objectief antwoord krijgt vermoed ik dat je nog altijd geen direct antwoord zal kunnen krijgen wat nu "beter" is tout court. De ene zal bepaalde aspecten op een andere of misschien betere (bij bepaalde aspecten WEERAL subjectief) manier doen dan de andere, en vice versa...

    Om dan toch nog iets uit mijn botten te slaan zou ik zeggen: 20D, gewoon om de simpele reden dat deze de nieuwste is en dus ook de nieuwste technologiën meeheeft. Verder wordt de 20D nog altijd beschouwd als een low-end professionele camera, waar de 300D en de D70 naast elkaar hangen als semi-professionele camera's. Zou dus eigenlijk niet te vergelijken vallen volgens velen.

    Misschien is het nog het beste idee om gewoon naar een site te gaan waar de camera's technisch naast elkaar vergeleken kunnen worden, zoals dpreview.com... Daar heb je tenminste alle puur objectieve info. Daar ga je het nóg niet volledig mee doen, maar kom, het is toch al dat.

    Greets en veel succes bij je aankoop, MVanker

    Comment


    • #3
      Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

      Wat mij betreft:
      Numero uno: 20D
      Daarna komt D70, heel dichtbij gevolgd door 300D.
      Wat de kuren betreft van de 20D, je moet ze ook niet overoepen he. Elke camera heeft wel iets. Moire problemen en een te sterke AA filter bij de D70. Ook is er geen grip voorzien bij de D70. De 300D heeft een zwakke buffer en hij is trager dan zijn concurent maar zijn beeldkwaliteit is zeer goed.
      Maar eigenlijk is dat niet het meest relevante. Uiteindelijk kies je voor het canon of nikon systeem. Je moet ook het aanbod in lenzen ea bekijken. Camera bodies komen en gaan maar eenmaal je lenzen hebt aangeschaft word het financieel minder interresant om van merk te switchen.
      Bottom line is dat het alledrie wel sterke candidaten zijn.
      Last edited by Drill; 30 september 2004, 10:43.
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

      Comment


      • #4
        Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
        Is de EOS300 al niet verouderd ? Zitten in de 20D nog foutjes ?
        Neem ik beter de Nikon... ?

        Graag wat meningen :-)

        Bedankt
        Ik denk dat je beter een keuze maakt tussen een tweedehandse 10D, een D70 of een 20D.

        Ikzelf zou zonder veel nadenken voor de 20D kiezen. Heb ik al gedaan.
        Maar dat betekent niet dat een D70 geen goede keuze is.

        Je kan ook nog een tweetal weken afwachten of Canon het 20D probleem (Welk 20D probleem ???) via een firmware update kan oplossen.
        Maar houdt er rekening mee dat het huidig overaanbod aan 20D wel eens snel uitverkocht zou kunnen raken waardoor er een wachttijd zal ontstaan.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

          Ik denk dat veel ook afhangt van wat je met je camera gaat doen. Dat is met alles zo...als je op 3-weekse trektocht gaat koop je ook geen rugzak waar alleen een regenpak en een boterhamdoos in past. En diezelfde rugzak die meegaat op vakantie ken je pas na een paar dagen vanbuiten (dan weet je pas waar alles zit, of waar je alles gestoken hebt).

          Dat is met een fototoestel niet anders! Waar het op neer komt: Koop dus geen 20D als je alleen wat familie-kiekjes gaat maken...En, Nikon, Canon of nog andere het maakt niet uit welke je kiest. Echt slechte toestellen maken ze niet. Je moet toch wennen aan de nieuwe stand van de knopjes en het menu en de instellingen en...

          Als je dan zegt dat je eindelijk eens beter foto's wil nemen...dan moet ik je teleurstellen vrees ik. Dit zal niet gebeuren met een duurdere camera. Ik maak bijvoorbeeld veel betere foto's met mijn Nikon coolpix 2100 (dit is het beest basis toestelletje van Nikon vorig jaar en het koste als laatste nog iets van een 150€ geloof ik) dan mijn vriendin met haar Minolta dynax 700si (analoog) wat toch ooit een zeer degelijk toestel was. Veel ligt aan diegene die achter het toestel staat...



          Groetjes Geert

          Comment


          • #6
            Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

            Als ik jou was zou ik niet kiezen voor 1 van deze camera's maar voor een systeem en het merk dat het beste bij jou past.

            Wat wil je met je camera kunnen en welke voorwaarden moeten vervuld zijn om dit te doen. Zodoende kom je misschien bij een merk dat iewat beter bij jou past. En dan is de keuze snel gemaakt. Vergeet in deze beslissing natuurlijk ook niet wat je eventueel in de toekomst zou willen doen.

            Comment


            • #7
              Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

              Bedankt alvast voor de info.

              Mijn bedoeling is om een cursus digitale fotografie te volgen,
              waarschijnlijk bij Syntra.

              2 vrienden zijn ook volop bezig met digitale fotografie, de ene heeft
              Canon, de andere Nikon.

              Comment


              • #8
                Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

                Voordat je een camera kan kiezen is het handig om te weten wat je vooral wilt gaan fotograferen. Aan de hand van dat antwoord kun je bepalen aan welke eisen de camera moet voldoen.

                Bijvoorbeeld, ik zoek een camera waarmee ik vooral natuurfotografie + wolken (lucht) wil fotograferen. Bij het fotograferen is van belang dat je de camera handmatig in kan stellen wat betreft de focus. Dit kunnen niet alle camera's, zelfs niet alle spiegelreflexcamera's. Zo valt er dus het een en ander al af.

                Elke camera heeft wel een paar "foutjes".
                Verder is er heel erg veel te vinden op dit forum over de diverse camera's op dit forum. Misschien kom je wel tot het oordeel dat jouw camera helemaal geen DSLR hoeft te zijn.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

                  Bedankt voor de info !

                  Het is een Nikon D70 geworden met Ultra Flash II 1GB kaartje...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

                    Proficiat! Veel plezier ermee en zet maar asap wat fotookes in showcase.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

                      congratzzzz
                      ge zult ter plezien aan beleven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help : D70 - EOS300 - 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
                        Bedankt voor de info !

                        Het is een Nikon D70 geworden met Ultra Flash II 1GB kaartje...
                        je zal er geen spijt van hebben....ik ga me volgende week naast de D100 nog 'n 2de D70 body bijbestellen....

                        Comment

                        Working...
                        X