Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Homosassa River

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Homosassa River

    Deze rivier (zoals ook de Crystal River) vormt een groot deltagebied nabij de monding in de Gulf of Mexico. Deze foto nam ik vanop een bootje.

    update:
    DSC_9117 update by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_9117 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden in Flickr door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 maart 2018, 17:37.

  • #2
    Re: Homosassa River

    In mijn ogen een kant nog wal - rommelig - beeld, waar ik de loop van de rivier had verwacht.

    Comment


    • #3
      Re: Homosassa River

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      In mijn ogen een kant nog wal - rommelig - beeld, waar ik de loop van de rivier had verwacht.
      Deze rivier vertakt zich in honderden zijtakjes zonder één recht stukje in de wildernis. Achter mij ligt ook een bocht van 90° en je ziet op de foto dat hij wat verder weer naar links vertakt. Dus de loop van de rivier weergeven kan alleen met een luchtfoto. Dit is de Dender of de Schelde of het Land van Maas en Waal niet hé.

      grts,

      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Homosassa River

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        In mijn ogen een kant nog wal - rommelig - beeld, waar ik de loop van de rivier had verwacht.
        Sorry maar dit is nu echt een reactie waar je echt helemaal niks mee kunt, kritiek is prima maar kan dit nu niet echt opbouwend noemen.

        Foto is inderdaad wel wat druk, maar toch een mooi stukje natuur weten vast te leggen wat we hier niet snel zullen tegenkomen..De diagonaal in het beeld samen met de reflecties maken het toch een mooi geheel..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Homosassa River

          en je ziet op de foto dat hij wat verder weer naar links vertak
          't is dat je het schrijft, voor mij als niet daar geweest zijnde.

          Maar ja, als het zo is, dan ben ik al snel geneigd om op de "detail" tour te gaan.

          Ik vraag me alleen af waarom je een 100-400mm gestoken hebt, was je meer op "dieren" shots uit?

          Comment


          • #6
            Re: Homosassa River

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            en je ziet op de foto dat hij wat verder weer naar links vertak
            't is dat je het schrijft, voor mij als niet daar geweest zijnde.

            Maar ja, als het zo is, dan ben ik al snel geneigd om op de "detail" tour te gaan.

            Ik vraag me alleen af waarom je een 100-400mm gestoken hebt, was je meer op "dieren" shots uit?
            Goed gezien: landschapsfoto's zonder dieren (meestal vogels) heb ik maar per uitzondering genomen en dit is er eentje van. Zoals je zult gezien hebben bij "dieren" heb ik er al enkele gepost en er zullen er nog meerdere volgen. De meeste watervogels (reigers, lepelaars, ibissen enz.) vindt je langs de boorden van waterlopen en wetlands. Ik heb maar één fototoestel en lenzen verwisselen op een bootje gaat niet gemakkelijk en ook niet veilig. Dus met de 100-400 op 100 moeten fotograferen. Ik hoop dat ik nu jouw vragen heb beantwoord en hopelijk geef je ook soms wat opbouwende en raadgevende commentaar.

            grts,

            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Homosassa River

              Moeilijke opname Raf, heel druk en niet echt een onderwerp
              Denk dat deze opname je meer zegt omdat je er zelf geweest bent

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Homosassa River

                Misschien wel erg druk maar wel leuk om eens te kijken hoe anders een rivieroever daar is dan bij ons
                Mooie rimpelingen in het water die mij zouden uitnodigen tot een abstractje
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Homosassa River

                  Overrompeld door al dat moois, denk ik. (hoe herkenbaar)
                  Ik kan alleen maar volgen over de drukte, Raf.
                  Na de foto binnengehaald te hebben, ben ik wat aan de WB gaan sleutelen. Wat warmer geeft gelijk een meer "jungle-gevoel".
                  Ook werd de foto veel rustiger als je vanaf links (t/m de diagonale boom) afsnijdt.
                  De grote boom wordt dan echt het startpunt van het kijken. (en je kan dan maar 1 richting meer)
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Homosassa River

                    Bedankt voor de reactie Johan.
                    Ik heb een update gemaakt met aangepaste WB en er links een stuk af gedaan. Ben benieuwd of het zoiets was waar je aan dacht?
                    grts,
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Homosassa River

                      Bedankt voor de update. Dat had ik inderdaad voor ogen.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X