Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad bij aankoop TFT-scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad bij aankoop TFT-scherm

    Hallo,

    Zou me een TFT-scherm willen aanschaffen. Heb alleen jullie raad nodig. Wat is jullie advies kwa grootte (19, 20 of meer inch) en welke merken.

    Waar moet ik op letten bij zo'n aankoop?

    Kunnen jullie me een aantal voorbeelden geven met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding?

    Groetjes Sven

  • #2
    Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

    belangrijkste is dat het er eentje is met dvi-ingang denk ik

    Comment


    • #3
      Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

      Wa is da?

      Comment


      • #4
        Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

        Als je je scherm wil gebruiken om kwalitatief fotos te bekijken, koop dan liever een goede klassieke CRT-monitor. Deze is nog altijd stukken beter dan de duurdere TFT-schermen...

        Sony Trinitron (prijs/kwaliteit) 19 inch (is zichtbaar 17 inch)
        Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

        Comment


        • #5
          Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

          Oorspronkelijk geplaatst door yoep
          belangrijkste is dat het er eentje is met dvi-ingang denk ik
          Dat hangt een beetje van het merk en type af. Er is veel veranderd op dat vlak. Geloof me dat topmodelen zoals de Sony HS93 een zeer goede A/D convertor hebben en dat je het verschil met dvi onmogenlijk kan zien.
          Persoonlijk heb ik zo eentje en al is het waar dat de kleuren gamut bij bv een 22 inch IIlama beter is, dan nog komt de sony er toch bijna even goed uit.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

            Ik had een 23 inch crt Iiyama en twijfelde ook lange tijd over de aanschaf van een TFT. Ik zag toen TFT's in breedbeeld uitvoering en vond dat toch wel erg mooi. De foto's hebben de 3:2 verhouding en breedbeeld monitors zijn 8:5. Foto's zien er dan ook echt heel natuurlijk uit.

            Ik heb nu sinds twee maanden de philips 230W5 een 23 inch model. En ik moet zeggen dat ik absoluut niet meer terug wil. Foto's worden net dia's, zien er prachtig uit. Eerlijk gezegd vind de foto's mooier als op mijn vorige CRT.

            Maar de opmerkingen dat een CRT stukken beter is als een TFT kan je nu wel laten varen. Er zijn veel CRT's die ook maar matige kleuren hebben en bleek, en vaag zien. De scherpte van een TFT is geweldig.

            En lees anders eens wat testen van TFT's die zijn er genoeg te vinden.
            Heb je de ruimte en het geld, hoe groter hoe mooier, altans dat is mijn mening.
            Last edited by steldat; 30 september 2004, 09:14.
            Canonvijfdeemarkdrie

            Comment


            • #7
              Re: Raad bij aankoop TFT-scherm

              Ik heb hier nogal veel info gevonden:


              http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Hardware
              http://www.epinions.com/cmhd-Monitors-All
              Links die ik via dit forum gevonden heb, is nogal veel over geschreven hier.

              En wat je dikwijls leest: beter 2x17', dan één 21', is beterkoop qua prijs en je hebt méér en beter beeldoppervlak, wel even opletten dat je grafische kaart 2 schermen ondersteund (maar is dat nu niet al standaard?)
              Tegenwoordig scoort de samsung SyncMAster goed.
              lijn
              canon eos 350d

              Comment

              Working...
              X