Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A7iii

    Toch even laten weten,want anders gaat het hier ongemerkt voorbij.De nieuwe sony a73 is uit.Voor specificaties,zie sonyalpharumors.

  • #2
    Re: A7iii

    Sony Alpha A7 Mark III Key Features
    24.2mp Full-Frame BSI CMOS sensor
    5-axis stabilization - 5 stops
    693 AF points, -3EV sensitivity, 93% coverage, Eye-AF
    Silent (electronic) shutter
    ISO50 to ISO204800 (extended)
    710 (LCD) shots per charge, 610 (EVF)
    3inch tilting touch-screen
    2.36M dot electronic viewfinder (EVF)
    Dual SD card slot
    USB3.1 Gen 1 USB Type-C
    15 stop wide-dynamic range
    10fps continuous shooting, silent, 177 images, anti-flicker
    14bit RAW compressed / uncompressed
    1999 dollar

    Krijgt het AF systeem van Sony A9 (wel geen stacked sensor en geen 20fps)

    Gaat een hit worden denk ik...

    Comment


    • #3
      Re: A7iii

      ook nog:
      Video: 4K internal
      6k full pixel readout, oversampled, 14-stop with wide d-range and slog 2/3 as well as hybrid log gamma HDR

      Battery: 710 shots per charge, longest of any mirrorless camera ever (CIPA figure, not internal)
      710 shots is with LCD, 610 shots on EVF

      dual slots, USB 3.1 Gen 1 Type-C, joystick, af on button, touch screen

      Zelfde prijsklas als duurdere aps toestellen maar compacter, zekers als je er van uitgaat dat een F4 lens op FF gelijkaardig acteert als een F2,8 op APS.
      www.polartha.com

      Comment


      • #4
        Re: A7iii

        Lijkt dat het verschil tussen de A7Riii en A7iii bijzonder klein is geworden.
        Ik zie enkel deze verschillen:
        - lagere resolutie sensor
        - lagere resolutie EVF
        - geen pixelshift

        Als je die hogere resolutie niet nodig hebt, waarom zou je dan nog 1500 euro meer betalen voor een A7R iii?
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: A7iii

          Ja,inderdaad.Jammer genoeg zit het er voorlopig niet in om mijn a7 weg te doen.Misschien binnen een half jaar of zo.De a72 vond ik niet echt de moeite om te kopen,maar deze 3 zou ik alleen al willen hebben voor de af.

          Comment


          • #6
            Re: A7iii

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Lijkt dat het verschil tussen de A7Riii en A7iii bijzonder klein is geworden.
            Ik zie enkel deze verschillen:
            - lagere resolutie sensor
            - lagere resolutie EVF
            - geen pixelshift

            Als je die hogere resolutie niet nodig hebt, waarom zou je dan nog 1500 euro meer betalen voor een A7R iii?
            Klopt waarschijnlijk zijn de AF en de ISO-prestaties van de a7iii beter dan van de a7riii. Maar verschil met a7ii lijkt mij vrij groot.

            De a7III is een zogenaamd instapmodel maar met specificaties om duizelig te worden, toont aan hoe snel de techniek evolueert.

            De 4 toestellen binnen de a7-reeks zijn volgens mij toch wel gericht op een verschillend publiek.
            Alhoewel de 3 laatste releases op eerste zicht dicht bij elkaar liggen hebben ze toch ook hun eigen specifieke eigenschappen.
            -a9 supersnel, vooral bedoelt voor actie fotografie
            -a7riii hoge beeldkwaliteit, bijna mid-frame kwaliteit, dit aan de helft van de prijs en daarbij veel compacter. Landschap, mode, portret etc.
            -a7iii het toestel bij uitstek voor de veeleisende amateurfotograaf, huwelijksfotografie, sport, event etc. 24mp volstaat volgens mij voor 80% vd toepassingen
            -a7sii video.

            btw: na tamron met zijn 28-75 f2,8 heeft Sigma 7 nieuwe E-mount lenzen aangekondigd, ik denk dat de teller zo dicht op de 80 a 90 FF E-mount lenzen komt.
            www.polartha.com

            Comment


            • #7
              Re: A7iii

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Sony Alpha A7 Mark III Key Features
              24.2mp Full-Frame BSI CMOS sensor
              5-axis stabilization - 5 stops
              693 AF points, -3EV sensitivity, 93% coverage, Eye-AF
              Silent (electronic) shutter
              ISO50 to ISO204800 (extended)
              710 (LCD) shots per charge, 610 (EVF)
              3inch tilting touch-screen
              2.36M dot electronic viewfinder (EVF)
              Dual SD card slot
              USB3.1 Gen 1 USB Type-C
              15 stop wide-dynamic range
              10fps continuous shooting, silent, 177 images, anti-flicker
              14bit RAW compressed / uncompressed
              1999 dollar

              Krijgt het AF systeem van Sony A9 (wel geen stacked sensor en geen 20fps)

              Gaat een hit worden denk ik...
              De ideale camera voor jou Dpix
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: A7iii

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De ideale camera voor jou Dpix


                De specificaties zijn veel beter dan verwacht...Ook de beeldkwaliteit gaat super zijn (15stops)...
                Enkel die FF lenzen spreken me minder aan (gewicht)...
                De grootte valt wel mee... vgl e-m1+12-100 vs A7III+24-105
                Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.


                Het gewicht is 200gr verschil...en ik heb nog een paar zeer goede lenzen in bezit (70-200/F4, 55/1.8, 90mmMacro)

                Comment


                • #9
                  Re: A7iii

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht


                  De specificaties zijn veel beter dan verwacht...Ook de beeldkwaliteit gaat super zijn (15stops)...
                  Enkel die FF lenzen spreken me minder aan (gewicht)...
                  De grootte valt wel mee... vgl e-m1+12-100 vs A7III+24-105
                  Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.


                  Het gewicht is 200gr verschil...en ik heb nog een paar zeer goede lenzen in bezit (70-200/F4, 55/1.8, 90mmMacro)
                  F4 op micro 3/4 formaat komt wat DOF betreft overeen met een diafragma tussen de f5,6 en f8 op FF
                  wat ISO gedrag betreft heeft de a7iii ook een voordeel van waarschijnlijk tussen de 1,5 a 2 stops.
                  Dus als je lenzen tussen 2 systemen vergelijkt moet je niet enkel brandpunt maar ook diafragma in rekening brengen
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: A7iii

                    Ja, klopt wel wat je zegt hoor maar ik doe veel landschap en reisfotografie waarbij meer dof meestal een voordeel is.
                    Voor weinig dof bestaan lichtsterke primes.

                    Dat de A7III IQ veel beter is daar is geen twijfel over...
                    E-M1 heeft dan weer meer features en toeters die me wel aanstaan...

                    Comment


                    • #11
                      Re: A7iii

                      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                      F4 op micro 3/4 formaat komt wat DOF betreft overeen met een diafragma tussen de f5,6 en f8 op FF
                      wat ISO gedrag betreft heeft de a7iii ook een voordeel van waarschijnlijk tussen de 1,5 a 2 stops.
                      Dus als je lenzen tussen 2 systemen vergelijkt moet je niet enkel brandpunt maar ook diafragma in rekening brengen
                      F4 op MFT komt idd overeen met F8 maar het kan dikwijls een voordeel zijn.. b.v bij Macro
                      Niet iedereen wenst een beperkte DOF.
                      Ik nu persoonlijk wel.. Moest ik de overstap wagen naar Sony dan is de 35 1.4 mijn eerste lens..
                      Deze A7III spreekt mij heel erg aan... maar ik had hem eigenlijk al voelen aankomen.
                      Het enige minpuntje dat ik een beetje jammer vind is de EVF.. een 2.3 met een vergroting van 0,78x... daar ga je het raster goed opmerken.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: A7iii

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht


                        De specificaties zijn veel beter dan verwacht...Ook de beeldkwaliteit gaat super zijn (15stops)...
                        Enkel die FF lenzen spreken me minder aan (gewicht)...
                        De grootte valt wel mee... vgl e-m1+12-100 vs A7III+24-105
                        Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.


                        Het gewicht is 200gr verschil...en ik heb nog een paar zeer goede lenzen in bezit (70-200/F4, 55/1.8, 90mmMacro)

                        OK niet zoveel verschil, maar de Olympus is een 24-200 FOV .. toch iets om mee te nemen in gedachte.
                        Ik zou de Sony 24-105 dan eerder naast de 12-60 2.8-4.0(Pana) zetten of zelfs de 12-40 2.8 van Olympus..

                        Voor mezelf
                        Een A7III met 24-105 en een 70-200 F4... maar of dit nu een verbetering zal zijn voor mijn huidige set betwijfel ik.
                        Ik kan naar de 2.8 zoomlenzen gaan..
                        maar...
                        1. Nog groter en zwaarder
                        2. Prijskaartje loopt serieus op voor 2.8 objectieven

                        Voor jou ligt deze A7III dus weer anders.. zoals je zelf zegt... je hebt een paar zeer goede lenzen.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: A7iii

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          F4 op MFT komt idd overeen met F8 maar het kan dikwijls een voordeel zijn.. b.v bij Macro
                          Niet iedereen wenst een beperkte DOF.
                          Ik nu persoonlijk wel.. Moest ik de overstap wagen naar Sony dan is de 35 1.4 mijn eerste lens..
                          Deze A7III spreekt mij heel erg aan... maar ik had hem eigenlijk al voelen aankomen.
                          Het enige minpuntje dat ik een beetje jammer vind is de EVF.. een 2.3 met een vergroting van 0,78x... daar ga je het raster goed opmerken.
                          Misschien begrijp je me verkeerd, hetgeen ik wil zeggen als je grote en gewicht van lenzen
                          wil vergelijken tussen 2 systemen, bvb aps toz ff, moet je diafragma ook in rekening brengen.
                          Een F4 lens op FF komt min of meer overeen met een f 2,8 lens op APS.
                          Als je dit dan op die manier gaat vergelijken zijn de E-mount FF lenzen zekers niet groter of zwaarder dan van sommige
                          APS systemen zoals bvb fuji. Integendeel ben je zelfs beter af wat grote en gewicht betreft met toestel zoals A7riii.

                          Als je grote DOF wenst ben je ook niet benadeelt door gebruik van FF want hoe kleiner de sensor hoe vlugger diffractie
                          zich laat gevoelen, je kunt toz van APS je diafragma gemakkelijk een stopje meer dichtdraaien voordat diffractie
                          je parten speelt en het verlies aan licht door gebruik kleiner diafragma wordt dan weer gecompenseerd door betere ISO handling
                          www.polartha.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: A7iii

                            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                            Als je grote DOF wenst ben je ook niet benadeelt door gebruik van FF want hoe kleiner de sensor hoe vlugger diffractie
                            zich laat gevoelen, je kunt toz van APS je diafragma gemakkelijk een stopje meer dichtdraaien voordat diffractie
                            je parten speelt en het verlies aan licht door gebruik kleiner diafragma wordt dan weer gecompenseerd door betere ISO handling
                            Zeker geen nadeel....eerder een voordeel op FF...
                            En de iso van de A7III gaat wel tot 2 stops beter zijn dan de huidiige X-Trans van Fuji "volgens mij"
                            (Sony geeft een verbetering van 1,5 stop tov de "oude" A7II)

                            Inderdaad spijtig dat de EVF geen upgrade heeft gekregen maar die andere verbeteringen compenseren dit wel ruimschoots vind ik...
                            De pixelshift functie is wel heel spijtig maar dit is eerder tactisch van Sony om de A7RIII te beschermen denk ik...

                            Ik wou zeggen dat in geval van Tele fullframe wel een nadeel heeft ivm gewicht/grootte... en als ik me niet vergis heeft Funcky ook een Fuji 100-400 maar deze van Sony is qua gewicht en grootte bijna identiek... (de prijs is net nog iets anders *kuch*)

                            Comment


                            • #15
                              Re: A7iii

                              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                              Misschien begrijp je me verkeerd, hetgeen ik wil zeggen als je grote en gewicht van lenzen
                              wil vergelijken tussen 2 systemen, bvb aps toz ff, moet je diafragma ook in rekening brengen.
                              Een F4 lens op FF komt min of meer overeen met een f 2,8 lens op APS.
                              Als je dit dan op die manier gaat vergelijken zijn de E-mount FF lenzen zekers niet groter of zwaarder dan van sommige
                              APS systemen zoals bvb fuji. Integendeel ben je zelfs beter af wat grote en gewicht betreft met toestel zoals A7riii.

                              Als je grote DOF wenst ben je ook niet benadeelt door gebruik van FF want hoe kleiner de sensor hoe vlugger diffractie
                              zich laat gevoelen, je kunt toz van APS je diafragma gemakkelijk een stopje meer dichtdraaien voordat diffractie
                              je parten speelt en het verlies aan licht door gebruik kleiner diafragma wordt dan weer gecompenseerd door betere ISO handling
                              Neen hoor... ik begrijp je zeker niet verkeerd
                              Alles draait om equivalentie.
                              Daarom dat ik in de Post naar Dpix de (Sony) 24-105 F4 en de 70-200 F4 aanhaalde in vergelijking met mijn Fuji set.
                              Als je dan grootte en gewicht vergelijkt komt zitten beiden kort tegen elkaar..
                              Alhoewel voor iso... je moet sowieso die stop compenseren op de Sony want de Fuji's zijn 2.8.

                              Je kan de 2.8 lenzen van Sony .. dan wordt het een andere verhaal... maar ook kwa grootte en gewicht en vooral de Prijs.

                              Voor mij is er ook meer nodig dan alleen maar een goede en grote sensor om een andere (systeem) aan te kopen. Zoveel parameters die meespelen.

                              De EVF in de A7III is een kleine teleurstelling IMO.. maar niet in die zin dat het een slechte EVF is .. ook geen dealbreaker... want de camera heeft genoeg te bieden (meer dan men kan hopen in deze prijsklasse)

                              Eerlijk gezegd, met de gegevens die ik nu al weet zou dit wel eens een "Best Buy" kunnen worden.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X