Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

    Heeft iemand reeds ervaringen met deze lens:




    Is dit een goede lens voor op mijn D70 of kijk ik beter uit naar de alom bekende "Bigma" 50-500?

    En wat bedoelt men hier precies mee:

    For Nikon AF camera users.

    OS system can be used with Nikon cameras, which are only compatible with image blurring compensation mechanism.
    seppuku.
    Last edited by seppuku; 29 september 2004, 18:16.

  • #2
    Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

    Lijkt me wel een goeie lens , vooral die OS lijkt me wel makkelijk he
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

      Die 80-400 gaat een stuk schelen in donkerder omstandigheden door de IS die er op zit...Qua grootte scheelt het niet zo heel veel, het gewicht ook niet trouwens...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

        Wel, ik heb daar ook eventjes naar staat uitkijken. Maar uiteindelijk is hetgene wat ik gelezen heb hetvolgende:

        - OS is zeker niet zo goed als IS
        - De scherpte van deze lens is een stuk minder dan de Canon 100-400 IS (Ik heb evenwel geen idee hoe het zit met de Nikor-lenzen)
        - Gewicht is toch een gezellige 1.7 kg...

        Prijs is wel aardig uiteraard

        Greets, MVanker

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

          Oorspronkelijk geplaatst door MVanker
          - De scherpte van deze lens is een stuk minder dan de Canon 100-400 IS (Ik heb evenwel geen idee hoe het zit met de Nikor-lenzen)
          - Gewicht is toch een gezellige 1.7 kg...

          Prijs is wel aardig uiteraard

          Greets, MVanker
          Dat van die scherpte daar heb ik mijn twijfels over. Zelf heb in een Sigma 50-500 Ex HSM (bigma) en ik weet uit ervaring dat die scherper is dan de Canon van mijn vriend. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de sigma 400 zoom zwakker is. Maar toch zou ik voor een 300mm f/4 ED-IF AF-S Nikkor prime gaan. Koop er een 1.4 extender bij en je hebt ongeveer het zelfde bereik. Geen zoom maar kwa beeldkwaliteit verpletterd deze combo alle super telezooms.
          Last edited by Drill; 30 september 2004, 03:58.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

            Heb gisteren kort (heel kort) met deze lens kunnen spelen en wat mij opviel is dat de autofocus merkelijk trager was dan die van de Bigma ...
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

              Oorspronkelijk geplaatst door Wunjo
              Heb gisteren kort (heel kort) met deze lens kunnen spelen en wat mij opviel is dat de autofocus merkelijk trager was dan die van de Bigma ...
              dat is de grote doorn bij vele potentiele kopers...
              bij nikon schijnt dit de traagste AF lens ooit gemaakt...zelfs trager als de AF 70-210/f4 ...en die heb ik toevallig...

              anyway, de nikon versie is behoorlijk scherp en de VR werkt subliem...het is gewoon de trage AF die me afschrikt om ze te kopen, zeker als je 'n 80-200 AFS gewoon bent...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS APO

                Ik heb de lens nu al een tijdje in mijn bezit op mijn 300d. De doorslag om te kopen was een artikel waar de lens vergeleken is toc de canon IS. Inderdaad is de autofocus trager omdat ze geen USM heeft. dit voel je wanneer je focus punt in afstand verschilt. Ik heb met deze lens al mijn foto's gemaakt in Paradisio en ben er tevreden over. De autofocus neem ik erbij, lichtsterkte is gelijk aan de Canon en de OS is ook in orde.
                Last edited by wannes; 30 september 2004, 18:56.
                W@nnes

                Comment

                Working...
                X