Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomaar een ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] zomaar een ...

    .


    ... roodborstje ... wat ik toch een van onze mooiste vogeltjes vindt.





    Bedankt voor het kijken en voor de reacties.


    Met vriendelijke groeten,


    Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: zomaar een ...

    Mooie en goede foto. Je zou met het dodge tool het oogje iets op kunnen lichten. Dan is hij nog sprekender en lijkt hij ook nog eens scherper.
    http://jonggolde.nl

    Comment


    • #3
      Re: zomaar een ...

      Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
      Mooie en goede foto. Je zou met het dodge tool het oogje iets op kunnen lichten. Dan is hij nog sprekender en lijkt hij ook nog eens scherper.
      het oogje werd al een beetje opgelicht... meer gaat niet bedankt voor uw reactie.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: zomaar een ...

        Hoe komt het toch Eddy dat jij toch meestal veel ruis hebt in je dierenfoto's ?
        Ik denk dat je ofwel iets verkeerd doet op het moment zelf ofwel in de nabewerking
        Want ook deze heeft toch redelijk wat ruis, zeker als je de vleugel en rug bekijkt op de grote versie, heb je deze mss opgelicht ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: zomaar een ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hoe komt het toch Eddy dat jij toch meestal veel ruis hebt in je dierenfoto's ?
          Ik denk dat je ofwel iets verkeerd doet op het moment zelf ofwel in de nabewerking
          Want ook deze heeft toch redelijk wat ruis, zeker als je de vleugel en rug bekijkt op de grote versie, heb je deze mss opgelicht ?

          grts
          Sieg
          Bedankt Sieg, maar ik denk dat ik wat meer aandacht moet besteden aan de bewerking van mijn dierenfotos en inderdaad opgelicht...
          Mvg
          Eddy
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: zomaar een ...

            Opgelicht, dan was ie waarschijnlijk onderbelicht ?
            Mij hebben ze altijd wijs gemaakt (denk ook wel dat het klopt hoor) dat je ivm ruis beter iets kunt overbelichten ...??
            Je hebt idd in je vogel foto's veel last van ruis...

            Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: zomaar een ...

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              Opgelicht, dan was ie waarschijnlijk onderbelicht ?
              Mij hebben ze altijd wijs gemaakt (denk ook wel dat het klopt hoor) dat je ivm ruis beter iets kunt overbelichten ...??
              Je hebt idd in je vogel foto's veel last van ruis...
              Hangt af van de situatie hé Freddy, om ruis te minimaliseren is het inderdaad beter om je histogram zo ver mogelijk naar rechts te krijgen zonder clipping en daarna in PP de belichting terug naar beneden halen.
              Maar de situatie moet het ook toelaten hé Freddy, ik denk als Eddy hier meer had belicht het buikje er mss onder te lijden zou gehad hebben
              Het is altijd een keuze maken, na enkele jaren wordt dat een automatisme doch het weer/zon/wolken moeten ook meewerken hé

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: zomaar een ...

                Misschien ook wel een flinke crop.
                Als je moet croppen wordt de ruis ook beter zichtbaar.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: zomaar een ...

                  Het is natuurlijk veel moeilijker om de oorzaken te helpen zoeken wanneer geen exif-gegevens voorhanden zijn. Ik heb geprobeerd de exif op te halen met het programmatje dat op mijn laptop staat maar ik kreeg ook hier geen resultaat.
                  Welke camera gebruikte je? Welke lens? Misschien kon de ISO een stukje naar boven zodat je nadien niet hoefde bij te lichten in nabewerking?
                  grts,
                  Raf.

                  Comment

                  Working...
                  X