Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

    People,

    Ik ben momenteel in de laatste rechte lijn om een nieuwe lens te kopen. Via een post hier op het forum was ik op fotoapparatuur.nl terechtgekomen. Daar had ik de gezochte lens (Canon 100-400 IS) inderdaad in aanbieding gezien tegen heel interessante prijzen van iemand die blijkbaar constant veel te verkopen heeft, is nogal actief op deze site. Tweedehands, maar praktisch niet gebruikt volgens hoe hij zijn waren aanprijsd. Nu heb ik enkele emails over en weer gestuurd met deze mens. Ik ben altijd correct gebleven, gewoon vragen gesteld, en me zelfs verschillende malen geëxcuseerd omdat ik niet zomaar, zonder nadenken wil overgaan tot aankoop van zo'n lens, temeer omdat dat werkt met eerst geld zenden, en dan pas krijg je de lens.

    Totdat ik vandaag weer een emailtje kreeg, waarbij ik gewoon grofweg wordt uitgescholden. Het is echt niet zo mooi, ik kan het je verzekeren. De mooiste stukjes proza bestonden uit zinnen waar "asshole" en "get a life" vertegenwoordigd waren... Ik kan misschien wel begrijpen dat deze heer vlotter zijn zaken zou willen verkopen, maar als hij het werkelijk beu is dat ik er toch 2 dagen wil overgaan en al mijn opties wil afwegen, dat hij me dan gewoon vriendelijk meedeelt dat hij afziet van een verkoop aan mij...

    De feedback over deze heer op de site lijkt allemaal positief te zijn. Maar ik stel me toch ernstig vragen over iemand die zichzelf bussinessman noemt, maar die niet eens diplomatisch en correct kan omgaan met potentiële klanten.

    U bent bij deze gewaarschuwd. Ik zal geen namen noemen, maar voor diegenen die fotoapparatuur.nl al es hebben afgeschuimd mag het wel duidelijk zijn vermoed ik. Verkoopt alles, communicatie in het Engels...

    Corné, here I come!

    Greets, MVanker

  • #2
    Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

    Je bent echt niet de eerste die dit soort mailtjes krijgt van de heer Sapkota. Zoek maar eens op het forum van fotoapparatuur.nl en je zal zien dat dit zijn standaard manier van handelen is.
    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

    Comment


    • #3
      Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

      Ja inderdaad,

      heb een tweetal maand ook eens gemail voor die 100-400L IS. Over de verkoper kan ik niet oordelen. Weet wel dat je zelf naar utrecht moet komen en als je niet kan komen dan eerst betalen dan zend hij ze op. Ma voor de tweede optie zou ik toch nie riskeren.

      Comment


      • #4
        Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

        Wel, ik dacht eerst naar daar te gaan, maar dat ging me toch weer een serieuze meerprijs in benzine kosten. Uiteindelijk kwam ik zo behoorlijk dicht (relatief) bij de nieuwprijs, en dat voor een tweedehands. Laten verzenden zou een stuk goedkoper zijn geweest, maar inderdaad: Ik ben daar ook niet zo happig op. Ik was het nog enigszins aan het overwegen, maar dan kwam dat mailtje...

        Tja...

        Greets, MVanker

        Comment


        • #5
          Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

          Ik heb ook maar eens een blik op deze site geworpen, maar het valt mij op dat de heer Sapkota alleen maar positieve feedback krijgt. Kun je als verkoper op die site dan ook zelf je feedback beheren?


          Oorspronkelijk geplaatst door ebi
          Je bent echt niet de eerste die dit soort mailtjes krijgt van de heer Sapkota. Zoek maar eens op het forum van fotoapparatuur.nl en je zal zien dat dit zijn standaard manier van handelen is.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

            Yep...dat schijnt te kunnen. Heb al van meer mensen gehoord dat er iets was veranderd aan de teksten. Er gaan vele verhalen over dit soort mailtjes rond. Op de site van Rollin Verlinde (natuurfotografie.be) staan dacht ik ook wat ervaringen.

            Comment


            • #7
              Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

              Oorspronkelijk geplaatst door JLP
              Ik heb ook maar eens een blik op deze site geworpen, maar het valt mij op dat de heer Sapkota alleen maar positieve feedback krijgt. Kun je als verkoper op die site dan ook zelf je feedback beheren?
              Wel, het komt er op neer dat alleen maar mensen die effectief hebben aangekocht feedback kunnen geven. Er ZIJN dus wel degelijk tevredenen, daar heb ik niet écht twijfel over. Maar ik persoonlijk had blijkbaar "te veel" en "te lastige" vragen en opmerkingen (let wel: Allemaal in ZEER correct taalgebruik en op een uiterst vriendelijke manier, ik doe gewoon NIET mee aan scheldproza...). Volgens wat ik uit heel de zaak heb begrepen kan de mens het gewoon niet verdragen dat je hem een mailtje stuurt waar je je interesse laat blijken en dat daar dan nog een tijdje moet overgaan totdat je werkelijk een toezegging doet tot aankoop (hij blijft pushen, stuurt zelf emailtjes om de paar uren). Zoals ik al zei: Mij allemaal niet gelaten hoor, maar dat rechtvaardigt zijn ongelooflijk onbeschofte manier van communiceren niet.

              Het is blijkbaar een vreemde mens. Ik weet het niet. Misschien is mijn "waarschuwing" wel wat te veel. Maar IK weet alvast dat ik geen zaken KAN doen met zo'n mensen, ongeacht als ze eerlijk handelen of niet. Misschien ben ik wel mis, maar ik twijfel ten zeerste over de integriteit van eender iemand die op zo'n manier communiceert (nogmaals: ZONDER aanleiding). Misschien bestaan er wel belachelijk onbeschofte mensen die toch eerlijk zaken kunnen doen. Maar ik persoonlijk ben alleszins niet geïnteresseerd.

              Conclusie misschien: Als je wil zaken doen met deze heer: Go ahead, maar als je ook hetzelfde scheldproza mag verwerken, don't say I didn't warn you! Ik loop daar echt ambetant van rond. Ik heb dat gewoon niet verdiend. Ik kan het gewoon niet verdragen dat ik oneerlijk behandeld word, kan gewoon geen oneerlijke situaties verdragen tout court. Misschien ben ik wel onrealistisch en betekent zakendoen dat je een kl**tz*k moet zijn. Misschien ben ik zelf wel "naïef". What a world. Als het zo is prefereer ik uiteindelijk nog altijd mijn naïviteit buiten het besef van de "realiteit"...

              Oooh, dat gaat weer diep. Levensbeschouwelijk als het ware En nu dringend weer aan die baxter met illegale substanties

              Greets, MVanker

              Comment


              • #8
                Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

                Ik heb mijn Nikon D1X bij Dhruba Sapkota gekocht, en totaal geen probleem met die man ondervonden, behalve alllllll die trappen naar zijn woning, 4-hoog.

                Comment


                • #9
                  Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

                  Hahaha...goed voor de conditie Natalia!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkopers op fotoapparatuur.nl: waarschuwing

                    Waaw ... blijkt dat ik niet de enige ben die dergelijk mails krijgt van dat ventje. Ik vroeg hem de prijs van een Mamiya body met lenzen en hij zei dat hij geen prijs kan geven, maar dat ik maar eens een bod moest doen. Dan zou hij wel zeggen hoe en wat.
                    Zo gezegd, zo gedaan. Enkele minuten nadien krijg ik al een mail terug (in het Engels natuurlijk) met daarin de boodschap nooit meer contact met hem op te nemen, want dat mensen als ik puur tijdsverlies betekenen, dat hij mijn adres geblokkerd heeft (I don't give a sh*t), etc...

                    Blijkbaar wil die man grootse zaken doen in tweedehandsmateriaal maar hier toch een nieuwprijs voor krijgen...
                    Some stuff

                    Comment

                    Working...
                    X