Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon lens er01

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon lens er01

    mijn canon fototoestel geeft een er01, met mijn lens 17-55mm f/2.8 is van canon. op 17mm geen probleem, maar op 55mm vanaf 5.6 en verder error. zal te maken hebben met de diafragma kabel denk Ik.
    laten maken zal te veel kosten ??? zit ook al veel speling op als je inzoomt, dat moet ook hersteld worden. Als ik moest weten dat Canon een nieuw moest uit brengen,dan wachtte ik op een nieuwe model, maar dat weet geen mens toch.
    denk dat ik maar een nieuwe zal gaan kopen, had ook al eens aan de 24-70mm f /2.8 II gedacht, maar geen is. Veel geld dat wel, maar denk dat ze wel beter is dan 17-55mm f /2.8 is. het is voor op een crop dat wel 80D.

  • #2
    Re: canon lens er01

    Dat is inderdaad pech.
    Klassieke raad:contacten kuisen etc.
    Maar als hij geen err geeft bij het monteren,en na inzoomen wel,zal er waarschijnlijk wel een probleem zitten in de lens.Maar je kunt het altijd wel proberen.
    Vergeet wel niet dat een 24-70 op een crop een 38-112 wordt.(x1.6)
    Hangt er een beetje van af wat je fotografeert.Zit je veel op groothoek of niet ???
    Wil je nadien eventueel naar een FF gaan etc.
    Wat je wel kunt doen,is een aantal foto's nemen,manueel ingesteld met verschillende diafragma's en progressief uitzoomen (als ie het nog doet),AF uitzetten,eventueel op de dof kop duwen,zit links of rechts naast het objectief,en zo het diafragma proberen tot leven wekken.
    OK is een boerenremedie,maar kan misschien wel helpen.(vnl. als je de lens een tijdje niet gebruikt hebt.)
    Als het lukt zul je toch naar iets anders moeten kijken,want dat probleem gaat zich waarschijnlijk toch terug voordoen.

    Comment


    • #3
      Re: canon lens er01

      EF(s) lens met diafragmaflexkabel defect kan je nog gebruiken volopen ( dus op Av zetten en en dan F 2.8 kiezen.

      Alleen de flexkabel of de komplete diafragma-module vervangen is zeker te doen :



      indien je iets handig bent met de soldeerbout, kan je alleen de flexkabel vervangen

      Last edited by Silver Roller; 19 februari 2018, 13:52.

      Comment


      • #4
        Re: canon lens er01

        bedankt voor de inlichting ik zal er eens naar kijken wat ik er mee ga doen

        Comment

        Working...
        X