Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Last Light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Last Light

    Een plaatje van de fraaie zonsondergang zoals deze gisteren zichtbaar was vanaf de Loenderveense molen.



    1700P:https://c1.staticflickr.com/5/4697/4...3028ab13_o.jpg
    Last edited by Ricky93; 25 februari 2018, 19:03.
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: The Last Light

    Amaai, daar heb je je werk van gemaakt.
    Bloemetjes, ondergaande zon, zonnestralen en mooie kleuren.
    Alles staat erop en alles precies op zijn plaats.............. alleen dreigt de molen achterover te vallen.
    Die lens vervorming zou ik er toch uithalen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: The Last Light

      Knappe plaat... met prachtige kleuren...

      Nu nog iets aan dat watermerk doen ;-)
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: The Last Light

        mooi heel mooi ,knap met die zonnestraaltjes erbij en een hele mooie voorgrond met die sneeuwklokjes ,knap gedaan

        Comment


        • #5
          Re: The Last Light

          Mooi Rick en vooral heel mooi afgewerkt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: The Last Light

            Bliksems mooi.
            Ik wil toch even kwijt dat jou foto's er altijd zeer zuiver uitzien.
            Het gebruik van een FF heeft daar natuurlijk mee te maken, maar die hebben meer mensen.
            Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig ?
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: The Last Light

              Bedankt voor de leuke reacties, like always!

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Bliksems mooi.
              Ik wil toch even kwijt dat jou foto's er altijd zeer zuiver uitzien.
              Het gebruik van een FF heeft daar natuurlijk mee te maken, maar die hebben meer mensen.
              Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig ?
              Een stukje over de totstandkoming van de foto zelf:


              Deze foto in het specifiek bestaat uit 6 bestanden. 3 stuks met de focus op de bloemen, samengevoegd tot HDR bestand in Lightroom. 3 stuks als HDR met de focus op de molen. De 2 setjes van drie foto's (HDR bestanden) heb ik een ruwe edit gegeven, om deze vervolgens te combineren tot een focusstack in Photoshop. Daarna nog het EA aan distorsie aangepakt. De voorgrond (bloemen) en de achtergrond (molen) hebben nadien nog een edit door lightroom gekregen waarbij de lensdistorsie is aangepast zodat de voorgrond meet diepte krijgt. Ook is de molen terug 'rechtop' gezet. Laatste behandeling is een ritje door de NIK collection voor enkele zeer kleine contrast en kleuraanpassingen.
              Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

              Comment


              • #8
                Re: The Last Light

                Bedankt voor het het kijkje in de keuken.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: The Last Light

                  In de keuken kan je inderdaad leren hoe je het gerecht kan bereiden en smaak geven. Als proever vind ik het resultaat zeker geslaagd Ga je nu voor een sterren ... ?
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Last Light

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    In de keuken kan je inderdaad leren hoe je het gerecht kan bereiden en smaak geven. Als proever vind ik het resultaat zeker geslaagd Ga je nu voor een sterren ... ?
                    Een plaat met de sterrenhemel bedoel je? Is een optie maar ik verwacht dat de lichtvervuiling hier parten gaat spelen. Net zoals astrofotografie in Nederland maar zeer beperkt mogelijk is.
                    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Last Light

                      Voor mij best al wat te technisch, maar het resultaat is wel prachtig hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Last Light

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
                        Een plaat met de sterrenhemel bedoel je? Is een optie maar ik verwacht dat de lichtvervuiling hier parten gaat spelen. Net zoals astrofotografie in Nederland maar zeer beperkt mogelijk is.
                        Nee Ricky, dit was even een doordenker in een culinaire omschrijving als antwoordt op "het kijkje in de keuken" !
                        Bedoel of je nu in de fotografie op zoek gaat naar een 'sterrenstatuut' ? Dit is allemaal leuk bedoeld
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Last Light

                          Erg mooi werkstuk, knap !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Last Light

                            Moderator Note: Foto is niet meer zichtbaar.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Last Light

                              ik zie hem hoor Lesc

                              Comment

                              Working...
                              X