Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blue-grey gnatcatcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] blue-grey gnatcatcher

    Blauw-grijze muggenvanger: enorm snel en actief vogeltje.

    DSC_9226 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden in Flickr door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: blue-grey gnatcatcher

    Mist toch weer wat scherpte Raf, als je op de grote versie gaat zien dan ligt volgens mij de scherpte op het bovenste deel van het takje
    In ieder geval een mooie soort hoor en een leuke pose

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: blue-grey gnatcatcher

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mist toch weer wat scherpte Raf, als je op de grote versie gaat zien dan ligt volgens mij de scherpte op het bovenste deel van het takje
      In ieder geval een mooie soort hoor en een leuke pose

      grts
      Sieg
      Hallo Sieg,
      Op deze verkleinde foto hier toont het idd minder scherp maar op de grotere versie in Flickr vind ik toch dat de scherpte ook op het kopje van de vogel goed ligt. Ik ben een paar keren naar het origineel in LR gaan kijken (waar je nog meer kunt vergroten) en ook daar vind ik hem voldoende scherp. Maar het is idd een crop uit een groter beeld (minder dan 1/5 van het totaalbeeld) en de tamron lens moest tot op het uiterste gaan (400mm). Bovendien had ik maar een paar seconden tijd om te richten en af te drukken want deze vogeltjes foerageren schichtig op zoek naar insecten en spinnetjes. Geen statief, geen observatiehut (daar heb ik nog nooit in gezeten) maar gewoon al stappend in de natuur. Dus mocht er toch een gemis aan scherpte zijn dan is dat toch mogelijk.

      grts,

      Raf.

      Comment

      Working...
      X