Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rustoord + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Rustoord + UP



    En hierbij ook een andere bewerking. Persoonlijk zou ik kiezen voor de 2e - graag jullie advies. Ik moet er wel bijzeggen : de eerste is door LR gehaald, de 2e door Phase One. Ik ben een beetje aan het uitproberen. Heb het magenta in foto 2 weggewerkt (dank smette) en rekening gehouden met alle comments. Merci iedereen

    Last edited by Dynax7d; 19 februari 2018, 19:32. Reden: UP
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Rustoord

    Een mooie panoramische opname is het sowieso.

    In de tweede versie komt het dorpje er beter uit en ook de gradiënt filter onderaan vind ik aangenamer. De uitsnede onderaan is hier ook beter aangezien de 2 cipres bomen links hier volledig in het kader vallen (of toch die indruk geven).

    In de eerste is er bovendien iets vreemds in de lucht te zien dat in de tweede ten dele is weggewerkt .

    De wolkenlaag in de verte is mooi, maar in de tweede versie vind ik de kleuren dan weer iets te veel (onnatuurlijk) magenta.

    Qua algemene indruk gaat mijn voorkeur naar de eerste, meer natuurlijkere versie.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Rustoord

      ik ga voor het onderste van de 2de en de lucht van de eerste ,waar ik vooral die wolken in de verte mooier vind

      Comment


      • #4
        Re: Rustoord

        Mooi hoor, voor mij ook de 2de, gewoon omdat er net wat meer pit inzit die toch in de eerste ontbreekt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Rustoord

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          ik ga voor het onderste van de 2de en de lucht van de eerste ,waar ik vooral die wolken in de verte mooier vind
          Zo zou ik het ook zeggen. De lucht is net wat te inkt-achtig. (mijn smaak, hoor)
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Rustoord

            De lucht van de 2e update vind ik heel onnatuurlijk ogen, maar inderdaad de rest van de foto oogt beter..Dus de bovenkant van de 1e met onderste deel uit de 2e.
            Maar prachtig plekje weer weten te fotograferen in fijn licht..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Rustoord

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              De lucht van de 2e update vind ik heel onnatuurlijk ogen, maar inderdaad de rest van de foto oogt beter..Dus de bovenkant van de 1e met onderste deel uit de 2e.
              Maar prachtig plekje weer weten te fotograferen in fijn licht..
              Ben het helemaal eens met Jos !

              bij het lezen van de titel dacht ik aan wat anders
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X