Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Teleconverter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Teleconverter?

    De eerste vraag hierbij:

    - Als ik een 2.0 Converter koop, ga ik dan nog autofocus hebben op F8?
    - Is er zienbaar kwaliteitsverschil (1.4/2.0)?
    - Kwaliteitsverschil Canon / Kenko / Sigma?

    Mijn eerste idee was de 1.4 TC van canon met een kleine twijfel naar de 2.0
    Nu merk ik dat het prijsverschil toch veel maakt, daarom deze vragen

  • #2
    Re: Welke Teleconverter?

    De Sigma convertor zal niet werken op uw canon lenzen denk ik .

    Met de 2.0 = geen AF meer op f8 .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Welke Teleconverter?

      Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
      De Sigma convertor zal niet werken op uw canon lenzen denk ik .
      toch wel. althans die met Canon-fitting uiteraard
      Met de 2.0 = geen AF meer op f8 .
      tenzij je een 1D hebt want daarbij kan het wel geloof ik. maar 100% zeker ben ik er niet van
      www.vildaphoto.net

      Comment


      • #4
        Re: Welke Teleconverter?

        - Is er zienbaar kwaliteitsverschil (1.4/2.0)?
        - Kwaliteitsverschil Canon / Kenko / Sigma?
        Ik ben in het bezit van een KENKO 300pro 1.4 TC waar ik heel tevreden over ben. Hij geeft weinig kwaliteitsverlies met een canon 300 f2.8 L USM lens.
        Ben toch benieuwd of er verschil zit in kwaliteit in de TC's onderling [kenko, sigma, canon] en of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen TC 1.4 en TC 2.0. Het zou voor mij misschien interessant zijn om een TC 2.0 kopen, een 600 f5,6 lijkt me wel wat.
        Weet iemand een site waar testresultaten staan of heeft iemand zelf ervaring hiermee en deze wil delen?
        Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

        Comment


        • #5
          Re: Welke Teleconverter?

          Oorspronkelijk geplaatst door vmolja
          Ik ben in het bezit van een KENKO 300pro 1.4 TC waar ik heel tevreden over ben. Hij geeft weinig kwaliteitsverlies met een canon 300 f2.8 L USM lens.
          Ben toch benieuwd of er verschil zit in kwaliteit in de TC's onderling [kenko, sigma, canon] en of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen TC 1.4 en TC 2.0. Het zou voor mij misschien interessant zijn om een TC 2.0 kopen, een 600 f5,6 lijkt me wel wat.
          Weet iemand een site waar testresultaten staan of heeft iemand zelf ervaring hiermee en deze wil delen?
          ben er ook wel benieuwd naar, heb hier ook een test gezien (lang terug), op ware grote had de 2.0 meer kwaliteitsverlies... maar als dat ook te zien gaat zijn gewoon weet ik niet, allesinds scherpteverlies denk ik... De 1V heeft atlijd autofocus geloof ik, nuja, ik wist niet als het op F8 nog ging of enkel hoger dan F8. Dus het wordt al een 1.4 nu nog de vraag welk merk

          Comment


          • #6
            Re: Welke Teleconverter?

            Niemand die Maarten en mij kan helpen?
            Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

            Comment


            • #7
              Re: Welke Teleconverter?

              Ik zou je graag verder helpen, maar heb ook geen converter 2.X;
              Ik zou me eerder beperken tot een 1.4 in combinatie van een toplens.
              Want beiden dienen van een zeer goede kwaliteit te zijn om dan tot een resultaat te komen met een aanvaardbaar verlies.

              Dus winst ga je nooit maken, maar een 300mm F2.8 L USM gaat met een 1.4 zal wel aanvaardbare resultaten geven die boven een normale consumer lens uitstijgen. Zo zie ik ook een combinatie van de 70-200 f2.8 en de 135 f 2 als zeer goede combinatie's.

              Autofocus op f 8 is mogelijk op de 1D reeks van Canon.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Welke Teleconverter?

                Voor test van Canon 2x,vergelijking Tamron-Sigma,test Canon-lenzen,kijk eens op www.canonians.com

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Teleconverter?

                  ik heb de sigma en de canon 1.4 convertor al gehad en vond ze beiden heel goed, bijna geen kwaliteitsverlies.

                  de kenko schijnt ook heel erg goed te zijn.

                  bij 2x convertors heb je mijn inziens teveel kwaliteitsverlies.

                  op f8 geen autofocus meer op een 300D

                  alleen maar bij de 1D (alle 1D modellen) hebje nog autofocus op f8
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Teleconverter?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
                    ik heb de sigma en de canon 1.4 convertor al gehad en vond ze beiden heel goed, bijna geen kwaliteitsverlies.

                    de kenko schijnt ook heel erg goed te zijn.

                    bij 2x convertors heb je mijn inziens teveel kwaliteitsverlies.

                    op f8 geen autofocus meer op een 300D

                    alleen maar bij de 1D (alle 1D modellen) hebje nog autofocus op f8
                    Over kwaliteitsverlies gesproken.
                    Interessante site gevonden.



                    Wie deelt zijn ervaring met de tc 2.0?
                    Last edited by vmolja; 9 oktober 2004, 23:42.
                    Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

                    Comment

                    Working...
                    X