Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heavens Gate

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Heavens Gate

    Mijn eerste bijdrage op BD. Ben benieuwd voor de commentaren.

  • #2
    Re: Heavens Gate

    Hartelijk welkom hé !

    Goede compo en knap moment !
    Ik vrees dat je bovenaan een beetje overbelichting hebt en dat het groen op dat veld iets te giftig oogt.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Heavens Gate

      Ja, mooie opbouw, maar iets te fel bewerkt.
      Blijven posten.. 't Is hier een goede leerschool
      " Make RAW Not WAR"
      Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

      Comment


      • #4
        Re: Heavens Gate

        In principe een heel mooie foto maar wat teveel bewerkt. Ik veronderstel dat je geen filters hebt gebruikt en de nabewerking digitaal hebt gedaan. Het ziet er wat uit als een schilderij, probeer eens een bewerking in PS met de droge borstel. Het zal er dan nog meer schilderij uitzien maar misschien heeft het wel wat... Het groen zou ik wat desatureren.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Heavens Gate

          welkom

          zou het kunnen zijn dat je niet in RAW maar in jpg hebt gefotografeerd ? dan heb je weinig ruimte in de nabewerking , in ieder geval wat teveel bewerkt en overbelichting , ik zou zijn vooral blijven posten ,je zal snel bijleren

          Comment


          • #6
            Re: Heavens Gate

            Heel contrastrijk en kleurrijk afgewerkt maar dat kan een bewuste keuze zijn uiteraard
            Beeldopbouw zit goed en je had een mooi moment te pakken
            Om dit in één opname vast te leggen moet je camera een te groot dynamisch bereik kunnen overbruggen en dat lukt (voorlopig) nog niet
            De opname lijkt in ieder geval op een schilderijtje

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Heavens Gate

              Zeker een hartelijk welkom. Mijn voorgangers melden al het goede, en zaken waar nog aan te werken is.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Heavens Gate

                Welkom en toffe binnenkomer.

                Alles lijkt me al gezegd. Mij viel vooral het onnatuurlijke groen van het gras op.
                Ik had ook het stuk aan de bovenkant boven de wolken eraf gelaten. Snap wel dat je de "god rays" wou laten zien, maar nu wringt de compo een beetje.
                Als je dat stuk er af doet, oogt de foto veel rustiger vind ik.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Heavens Gate

                  Ook een welkom hier op het forum!!
                  Inderdaad wat te veel aan de schuivertjes getrokken, maar zoals al gezegd gewoon lekker posten hier en je zult genoeg tips krijgen.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heavens Gate

                    Iedereen bedankt voor de nuttige feedback. De verschillende opmerkingen wijzen veelal op dezelfde punten, ik neem ze mee en sla ze op,
                    op mijn harde schijf.

                    Comment

                    Working...
                    X