Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skiworld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Skiworld

    Welkom in de wereld van skiën, langlaufen en wandelen. Après-ski, dan is het donker.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Skiworld

    Prachtig wederom Raymond
    Altijd mooi iemand met een oranje of rode kleding in een natuuropname
    Het valt me steeds op bij je sneeuwopnames hoe goed je de belichting onder controle hebt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Skiworld

      Zeker weer een prefect belichte foto, waardoor de structuur van de sneeuw zeer fraai te zien is. Ook de skiër op de juiste plaats en richting.
      Misschien dat ik het niet zie, maar ik mis een beetje de diepere gedachte ? Of misschien gewoon een leuke foto ?
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Skiworld

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Zeker weer een prefect belichte foto, waardoor de structuur van de sneeuw zeer fraai te zien is. Ook de skiër op de juiste plaats en richting.
        Misschien dat ik het niet zie, maar ik mis een beetje de diepere gedachte ? Of misschien gewoon een leuke foto ?
        Het is een dubbeltje op z'n kant Johan, laten we het houden op een vrij rustige indruk van het skicircus met wel de elementen op een gebalanceerde plaats. Met sneeuw heb ik nooit problemen gehad, van bij mijn fotografisch begin altijd één tot twee stops overbelicht, ook bij de dia. Vanaf de digi overgeschakeld op 1/3 tot 2/3 overbelichting en nadien de donkere gedeelten opgehaald, naar (eigen) ervaring de beste manier om toch structuur in de sneeuw te behouden.
        Als deze info jullie voldoet ben ik zeer tevreden en zeker met jullie reactie Johan en Sieg.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Skiworld

          Bedankt Raymond, en fijn dat je de werkwijze wilt delen.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Skiworld

            Kan zo in de vakantiebrochure voor een skioord...Lekker contrast ook zo met die blauwe lucht erboven..Deze foto laat je willen daar ook lekker rond te lopen..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Skiworld

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Kan zo in de vakantiebrochure voor een skioord...Lekker contrast ook zo met die blauwe lucht erboven..Deze foto laat je willen daar ook lekker rond te lopen..
              Dank je wel Johan en Jos voor het schrijven. Winter in de bergen heeft hier weinig succes zo te zien wat me helemaal niet stoort, later zal dat nog wel veranderen . Een fotografie die gemakkelijker lijkt dan ze is
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X