Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

    Ik heb net via Ebay wat aankopen gedaan van elektronische en elektrische apparatuur die verzonden wordt vanuit Italië en China.

    Wat me opvalt, is dat er veel verkopers niet versturen naar België terwijl het voor dezelfde verkopers geen probleem is om (gratis) naar Spanje, Duitsland of Nederland te versturen.

    Welk verschil maakt het voor een Chinees uit of hij iets naar België of naar Nederland moet versturen ?
    Heeft België dan zo een slechte naam in China ?

    Een Italiaanse verkoper van DAB circulatiepompen (made in Italy) verstuurt niet naar België. Op vraag waarom niet, is het enige antwoord dat het hun verkoopsbeleid is. Heb dan toch besteld (halve prijs tegenover de dealer in België) en rechtstreeks laten versturen naar Spanje (waar ik ze nodig heb).

  • #2
    Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

    Ik heb vele jaren niet meer gekocht op Ebay maar dit zouden we best eens opvolgen.

    Comment


    • #3
      Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

      Op Amazon kom je dit fenomeen vaker tegen.
      Nog straffer is mijn laatste ervaring bij Conrad.

      Ik moest een temperatuur schakelaar hebben voor mijn voliere met dit huidige vriesweer.
      In het verleden had ik echt zo al iets gekocht bij tuinadvies. Dat werkt al jaren zeer precies.
      Een aanrader dus: https://www.conrad.nl/nl/temperatuur...25-551385.html

      Echter bij de aankoop werd ik doorverwezen naar conrad.BE en daar bleek dat niet in het assortiment te zitten.
      En op conrad.NL kan ik het niet bestellen.
      Het komt origineel van DE, maar daar moest ik 15€ verzending betalen.
      Na nog wat langer zoeken eindelijk gevonden waar ik met BC kon betalen ook nog
      Professionele thermostaat, schakelt automatisch een elektrische kachel/radiator of koeling met veel instelmogelijkheden. Opbouwversie.


      Ik post die link speciaal als iemand iets degelijk zoekt, dit is het...
      Verwarmen of koelen, temp aflezen. Sensor kan op 50m met UTP kabel meten.

      Mijn kanaries zijn ook zeer tevreden

      Comment


      • #4
        Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

        'k Heb kennissen die hun e-liquid, voor het dampen met elektrische sigaretten, niet toegestuurd krijgen naar België. De regelgeving laat het niet toe.
        Ze laten de goederen toekomen bij vrienden in Zeeuws Vlaanderen.
        Wordt het e-liquid beschouwd als "Hazardous or combustible materials" ? Zie DHLexpress
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

          Ja das sedert dat Trump dat hier een shithole genoemd heeft dat we gelijkgesteld worden met Nigeria ea malafide landen :-D
          Nee ik denk simpelweg dat het door de douane komt, hier is men redelijk streng (waarde>€22, namaakcontrole enz) in vergelijking met andere landen en/of duurt het langer.
          Al eens meer dan een maand op een pakje moeten wachten in de zomer als ze met verlof waren daar, dacht dat het zeker verloren geraakt was.
          Bij al die oponthouden aan de douane vragen kopers hun geld terug via Paypal en de verkopers geraken het beu.

          Comment


          • #6
            Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

            Van de Belgische douane gesproken, ik ken die gasten heel goed meer dan 10 jaar dagelijks de grens over met Frankrijk en telkens alles tonen, papieren, of je tabak mee had (richting Frankrijk) en gewoon ons kl#ten eigenlijk.
            Dat deden de Belgsche douane ook heel graag, soms stomdronken op hun benen staan wikkelen en hen vasthouden aan uw portier, daarom moest onze ruit altijd naar beneden gedraaid zijn.
            Maar bon elders hebben ze ook een broertje dood van werken.
            Een zending uit China (Aliexpress) ligt nu al 1 maand en 8 dagen in Brussel te wachten tot er daar ééntje nuchter is en het vrij heeft.
            En waarom moeten wij Belgen bij onze aankopen bij een buitenlandse webwinkel het Belgische BTW tarief betalen?
            EU= vrij van dit en dat maar nen arme sukkelaar mag hier altijd maar dokken.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

              Onlangs twee keer iets uit China laten komen, iets uit Texas en iets uit Bulgarije.

              Uit China twee weken en half na verzending geleverd, uit Texas drie dagen na verzending en uit Bulgarije bijna vier weken.

              Alles via aangetekende zendingen.
              Op geen enkel pakket kosten moeten betalen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                Dan had je niet boven de 20 euro gekocht Freddy.
                En als je mijn schrijven als ongeloofwaardig wilt doen overkomen dan kan ik altijd een printscreen hier plaatsen.
                Bij jou gaat precies alles altijd anders dan bij een ander.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  En als je mijn schrijven als ongeloofwaardig wilt doen overkomen dan kan ik altijd een printscreen hier plaatsen.
                  Bij jou gaat precies alles altijd anders dan bij een ander.
                  Als niemand mag reageren, dan moet je het ook niet op een openbaar forum posten.

                  Heb ik trouwens ergens geschreven dat uw ervaring niet klopt?
                  Wil je ook een screenshot?

                  Je mag zelf uitmaken of ik nu iets wijsmaak of gewoon een eigen ervaring aangekaart heb wat leveringstijd betreft, zo kan ik niets verkeerd schrijven.



                  En deze is dan nog tijdens de feestdagen.

                  Last edited by VerSeg; 10 februari 2018, 14:17. Reden: Screenshot toegevoegd
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Het komt origineel van DE, maar daar moest ik 15€ verzending betalen.
                    Na nog wat langer zoeken eindelijk gevonden waar ik met BC kon betalen ook nog
                    Professionele thermostaat, schakelt automatisch een elektrische kachel/radiator of koeling met veel instelmogelijkheden. Opbouwversie.


                    Ik post die link speciaal als iemand iets degelijk zoekt, dit is het...
                    Verwarmen of koelen, temp aflezen. Sensor kan op 50m met UTP kabel meten.
                    Interessant om dat toestel te weten bestaan, was ook op zoek naar iets dergelijks.

                    Echter bij Conrad € 47,99 en bij Groene Energiewinkel 59,50€ en ook nog eens 10€ transport erbij.
                    Misschien ook nog interessant voor wie het zoekt, men kan het ook hier rechtstreeks bestellen: https://h-tronic.de (niet goedkoper)
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Interessant om dat toestel te weten bestaan, was ook op zoek naar iets dergelijks.
                      ...
                      Dan is nu het moment, want het staat blijkbaar in aanbieding zie ik juist.( 25€ goedkoper)

                      Misschien bestel ik nog eentje bij. Het is nogal veelzijdig inzetbaar, juist en heel makkelijk in te stellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                        Wel met gebruikssporen....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Wel met gebruikssporen....
                          Goed opgemerkt...had ik over gekeken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            'k Heb kennissen die hun e-liquid, voor het dampen met elektrische sigaretten, niet toegestuurd krijgen naar België. De regelgeving laat het niet toe.
                            Ze laten de goederen toekomen bij vrienden in Zeeuws Vlaanderen.
                            Wordt het e-liquid beschouwd als "Hazardous or combustible materials" ? Zie DHLexpress
                            Propyleenglycol om te dampen bekijken als combustible material ? Zal wel weer een of andere brillemans in een kantoortje geweest zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                              Net even opgezocht.

                              Comment

                              Working...
                              X