Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dead tree

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dead tree

    Nog ééntje van de Malpie

    [IMG]Malpie.init 1920 by Geert Reusen, on Flickr[/IMG]

    groot formaat
    https://www.flickr.com/photos/greuse...iend/lightbox/

    [IMG]Malpie.init recht 1920 by Geert Reusen, on Flickr[/IMG]
    Last edited by Duvel_lover; 9 februari 2018, 14:53. Reden: boompjes rechtgezet
    " Make RAW Not WAR"
    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

  • #2
    Re: Dead tree

    Deze is ook mooi, Geert. Zeker met die boom (op die plaats) erbij.
    Qua contrasten vind ik deze ook fijner om naar te kijken. Je hebt de schaduwen iets meer toegelaten.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Dead tree

      Inderdaad deze ook erg mooi..Vooral belichting weer erg knap..
      Bijzonder landschap toch hoor al die boompjes in het water!!
      Hij zou voor mij mij wel iets meer ruimte boven mogen hebben, boompje zit wel dicht tegen het kader.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Dead tree

        Deze vind ik nog beter dan de vorige.

        De (dode?) boom doet het goed als voorgrondelement. Volg wel de opmerking ivm te dicht tegen het kader.
        De reflecties op het ijs zijn een meerwaarde.

        En in deze compo komt de mooie wolkenlucht (in mooie schemerkleuren) pas echt tot uiting .
        Voor de rest is de foto ook tot in de kleinste details haarscherp.

        Knappe opname dus !

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: Dead tree

          Heel knap beeld

          Comment


          • #6
            Re: Dead tree

            Heel mooi van belichting en compo!
            Probleem met boompje zou je ook kunnen oplossen door bovenaan een stukje van de tak weg te clonen. Dan komt hij niet meer tot aan het kader.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Dead tree

              Knap hoor, mooie opname, prachtige locatie daar
              Raar dat niemand het tot nu toe vermeld heeft maar de opname heeft enorm veel last van lensvertekening, linkse en rechtse bomen hellen naar binnen
              Moest je er de ruimte voor hebben op het originele beeld zou ik dat toch proberen wegwerken, is heel makkelijk op te lossen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Dead tree

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Knap hoor, mooie opname, prachtige locatie daar
                Raar dat niemand het tot nu toe vermeld heeft maar de opname heeft enorm veel last van lensvertekening, linkse en rechtse bomen hellen naar binnen
                Moest je er de ruimte voor hebben op het originele beeld zou ik dat toch proberen wegwerken, is heel makkelijk op te lossen

                grts
                Sieg
                Klopt sieg,
                Ik moest echt veel te dicht bij deze boom staan en moest m'n camera van laag tegen de grond naar boven kantelen. Anders stond ik tot m'n knieën in het water. Met 18mm krijg je dan dit, en recht trekken gaat niet omdat de top van de boom dan helemaal in de kader valt. Ik vond het persoonlijk niet erg. Een leek cenkt gewoon dat die scheef gegroeid is ;-). (stond ook wel niet helemaal recht hoor)
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment


                • #9
                  Re: Dead tree

                  Wat te doen bij lensvertekening is zoiets waar ik ook wel mee worstel. Hier groeien alle bomen scheef naar hetzelfde punt (ook die op de achtergrond), en dat valt op hé .
                  Dit terzijde vind ik het wel een hele mooi foto, vooral van kleur en licht.
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dead tree

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
                    Heel knap beeld
                    Vind ik ook.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dead tree

                      Oorspronkelijk geplaatst door Duvel_lover Bekijk bericht
                      Klopt sieg,
                      Ik moest echt veel te dicht bij deze boom staan en moest m'n camera van laag tegen de grond naar boven kantelen. Anders stond ik tot m'n knieën in het water. Met 18mm krijg je dan dit, en recht trekken gaat niet omdat de top van de boom dan helemaal in de kader valt. Ik vond het persoonlijk niet erg. Een leek cenkt gewoon dat die scheef gegroeid is ;-). (stond ook wel niet helemaal recht hoor)

                      met Photoshop "uitsnijden met perspectief" perfect recht te zetten zonder dat je in de boom knipt
                      www.lensculture.com/nathan-verstraete

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dead tree

                        Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                        met Photoshop "uitsnijden met perspectief" perfect recht te zetten zonder dat je in de boom knipt
                        Weer een functie ontdekt
                        Daarom posten wij onze foto's hier. Merci voor de tip Een korte training PS zou toch niet slecht zijn denk 'k
                        " Make RAW Not WAR"
                        Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dead tree

                          Door te kijken naar de weerspiegeling in het water van de bomen, kan je zie of de opname recht/horizontaal staat.
                          Wat hier dus niet het geval is.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dead tree

                            Fraaie update. Op meerdere punten beter.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dead tree

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Door te kijken naar de weerspiegeling in het water van de bomen, kan je zie of de opname recht/horizontaal staat.
                              Wat hier dus niet het geval is.
                              grt,bouk.
                              Ok bouk. 't Is aangepast. Les 3 vandaag
                              " Make RAW Not WAR"
                              Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                              Comment

                              Working...
                              X