Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar komen de toeristen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Daar komen de toeristen

    Opnieuw eentje uit de oude doos ... nu pas bewerkt.





    update : witbalans correctie




    Dank voor het kijken.
    Last edited by philitalia; 8 februari 2018, 18:11.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Daar komen de toeristen

    Ik mis iets in deze foto , kleuren komen in mijn ogen ook niet zo goed over en hij is te krap in kader.
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Daar komen de toeristen

      Dank voor de reactie PBJ.

      Aan het kader kan ik niks meer veranderen. De kleuren had ik opzettelijk zo gedaan om eens iets anders te proberen ... nu witbalans gecorrigeerd.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Daar komen de toeristen

        Ik vind het wel een leuk beeld ondanks de krapte van het kader. Ivm de witbalans dans ik op 2 benen: ik vond initieel de bovenste best ok, en het gaf een hoog postkaart gehalte aan het geheel. De onderste komt nu plots een stuk kouder binnen en de boot krijgt een blauwe zweem. Werd de WB nu manueel aangepast of 'hersteld' naar de beginwaarden die het toestel uitkoos? WB afstellen op een wit voorwerp (bv. de boot) is niet altijd een strak plan.
        Desondanks: mooie foto.

        Tjerri

        Comment


        • #5
          Re: Daar komen de toeristen

          Wat is er mis met de witbalans ?
          Deze foto werd duidelijk aan 't eind van de namiddag gemaakt, kijk maar naar de lengte van de schaduwen.
          Dan is het licht gewoon warmer.
          Het eerste beeld heeft meer "naturel".

          Comment


          • #6
            Re: Daar komen de toeristen

            Inhoudelijk heeft deze foto iets te vertellen en dat is heel positief. De eerste oogt het natuurlijkst, wat je met de WB doet is me en raadsel.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment

            Working...
            X