Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk statief?

    Ik ben op zoek naar een niet te zwaar, degelijk en stabiel statief met goede prijs/kwaliteit-verhouding en dat ineengeschoven niet al te groot is (te veel gevraagd??).

    Kan iemand me een bepaald model aanraden? Mijn budget schommelt tussen de 120 en 160 euro (en dan laat ik online-shops buiten beschouwing, ik zou het gewoon in de winkel willen kopen)

    Thanks!
    Last edited by Gégé; 29 september 2004, 00:47.
    450D en wat prullen

  • #2
    Re: Welk statief?

    Enige tijd geleden hadden ze een manfrotto instapmodel in de fnac voor 145 euro dacht ik. Het statief werd geleverd met een kop. Heel degelijk materiaal. Het type ontgaat me maar je kan niet missen. Ga eens kijken maar hou er rekening mee dat de Fnac eigenlijk een dure winkel is.
    Last edited by Drill; 29 september 2004, 10:55.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Welk statief?

      Ik heb eergisteren bij Grobet(Antwerpen) een Manfrotto 190DB met balhoofd 141RC gaan kopen. DIe stond daar vrij goedkoop(€110). Is wel wat groter en zwaarder dan de DIGIPOD reeks maar wel stabieler. Ze haden er nog anderen van rond de €200-300 maar die vond ik wat te duur en te zwaar. Als je er mee rondloopt, riskeer je door de politie tegengehouden te worden voor ilegale wapendracht

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Welk statief?

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Ik heb eergisteren bij Grobet(Antwerpen) een Manfrotto 190DB met balhoofd 141RC gaan kopen. DIe stond daar vrij goedkoop(€110). Is wel wat groter en zwaarder dan de DIGIPOD reeks maar wel stabieler. Ze haden er nog anderen van rond de €200-300 maar die vond ik wat te duur en te zwaar. Als je er mee rondloopt, riskeer je door de politie tegengehouden te worden voor ilegale wapendracht

        Hubert
        Da was degene die ik bedoelde....
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Welk statief?

          Oorspronkelijk geplaatst door Drill
          Da was degene die ik bedoelde....
          Ik heb dat gaan nazien dacht ik bij AC-Photo of Top-Photo en die combinatie kost daar gauw 40-50€ meer.

          Hubert
          Nu wacht tot er terug een goede open hemel is en volle maan om eens te proberen.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Welk statief?

            ga voor een GITZO, carbonfiber... You won't regret it..;

            erwin
            (www.photo-erwin.com)

            Comment


            • #7
              Re: Welk statief?

              Grobet, dat is toch achter de Fnac in Antwerpen, niet? Dan kan ik twee vliegen in één klap slaan.

              Alleszins bedankt, m'n zoektoch is al veel makkelijker geworden.

              En die GITZO, erwin, waar kan ik die vinden en hoeveel kost die?
              450D en wat prullen

              Comment


              • #8
                Re: Welk statief?

                Oorspronkelijk geplaatst door erwin bosman
                ga voor een GITZO, carbonfiber... You won't regret it..;

                erwin
                (www.photo-erwin.com)
                Heb jij zo'n GITZO-statief, Erwin? Ik heb de indruk dat het kwaliteitsproducten zijn, maar ze lijken me t.o.v. Manfrotto toch nog een stuk duurder.

                Jeroen
                http://www.jvermeulen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welk statief?

                  jeroen,

                  ik heb inderdaad zo een GITZO statief. Is iets duurder dan Manfrotto, maar is de investering dubbel en dik waard. Ik heb het aangekocht bij Hotz in Brussel en ik heb vergeleken met Manfrotto. GITZO voelt aan als een rots : ONBEWEEGLIJK. En bovendien : ze zijn vederlicht.
                  Tenslotte gebeurt de herstelling bij HOTZ zelf...

                  Leg wat centjes opzij en ga ervoor, je zult het je niet berouwen,

                  erwin
                  (www.photo-erwin.com)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk statief?

                    Hm, GITZO Carbon fiber,

                    Je spreekt dan wel van statieven van tussen de €600 en de €800?

                    De eerder besproken Manfroto's zitten tussen de €100 en de €150.
                    Dat is wel wat anders dan een beetje meer

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk statief?

                      Hubert, ik vermoed dat Erwin met 'iets duurder' wel degelijk bedoelde: iets duurder dan de carbon-statieven van Manfrotto. Ik geef een voorbeeld:

                      manfrotto 443 carbon statief 3 sections , kost € 397,00
                      tot 6 kilo, weegt 1.6 kilo, gesloten 61 cm groot
                      gitzo g1227 mk2 mountaineer carbon ser.2 3-sect., kost € 460,00
                      tot 8 kilo, weegt 1.56 kilo, gesloten 65 cm groot

                      De Gitzo kost dus toch iets meer.
                      Ik heb nu een statief van Manfrotto dat 120 euro of zo kostte, maar er is een plastic klepje afgebroken aan één van de poten. Hij zakt soms dus een beetje scheef. Nu zou ik graag een degelijker model hebben (een stabielere en betere Manfrotto of een Gitzo), daarmee dat ik ook wat aan het rondkijken ben.
                      Jeroen
                      http://www.jvermeulen.be

                      Comment

                      Working...
                      X