Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat het nog lang duren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Gaat het nog lang duren?

    Of moet ik anders zelf een vis gaan vangen?

    Deze pelikaan zat naast een visser geduldig te wachten tot hij iets boven haalde.
    De kleine visjes waren voor de pelikaan en de grote voor de visser.
    Maar ... Ik zag toen hij een grote bovenhaalde de pelikaan er naartoe happen. De visser duwde de pelikaan weg terwijl hij de grote vis achter zijn rug hield. En daar zat plots een tweede pelikaan die met de vis ging lopen!

    DSC_9780 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Gaat het nog lang duren?

    Grappig beeld en het is mij al meermaals opgevallen dat in vele landen (werelddelen) de vogels veel minder schuw zijn dan hier bij ons

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Gaat het nog lang duren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Grappig beeld en het is mij al meermaals opgevallen dat in vele landen (werelddelen) de vogels veel minder schuw zijn dan hier bij ons

      grts
      Sieg
      Ik denk dat het wat van plaats tot plaats afhangt Sieg. Dieren (vogels en andere) leren snel of ze angst moeten hebben van mensen of niet. De hele reeks vossenfoto's die ik van dichtbij kon nemen in Canada is daar ook een voorbeeld van. Deze foto heb ik in Key West, het zuidelijkste punt van de VS genomen maar in de VS zullen ook wel streken zijn waar dieren op de vlucht gaan voor mensen zoals bij ons omdat erop gejaagd wordt bvb. Ik heb in de laatste twee weken op wandeltochten veel wild gezien dat niet schuw was: herten, wasberen enz. Ik moest bvb met mijn wagen op een zandweg stoppen voor een wasbeer die midden op de weg zat en niet wilde weggaan. Pas toen ik uitstapte om hem van de baan te jagen stapte hij langzaam op.

      Vorige vrijdag bezocht ik Pelican Island in de buurt van Sebastian en Vero Beach. Daar komen pelikanen en andere watervogels massaal overnachten. Een mooi spektakel bij zonsondergang als de vogels terugkeren naar hun slaapplaats. Dit was het allereerste American Wildlife Refuge. In de 1800's en rond de eeuwwisseling van 1900 waren exotische vogelveren erg in de mode voor vrouwen en zeer duur. De vogels werden bijna volledig uitgeroeid op deze bijzondere plaats door jagers. Paul Kruger (een Duitse immigrant) wist Theodore Roosevelt te overtuigen om dit te stoppen en het gebied te beschermen in 1903. Ik denk dat rond 1900 de vogels ook wel veel schuwer zullen geweest zijn op deze plaats.

      grts,

      Raf.
      Last edited by muesli; 5 februari 2018, 17:16.

      Comment


      • #4
        Re: Gaat het nog lang duren?

        Nen emmer met een deksel is precies nodig.
        Grappig.
        Zie ook flickr

        Comment


        • #5
          Re: Gaat het nog lang duren?

          Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
          Nen emmer met een deksel is precies nodig.
          Grappig.
          Bedankt voor de reactie Ludwig.
          Ja, een emmer met deksel en ook opletten voor de pelikanen achter uw rug, want anders gebeurt dit:

          DSC_9917 by Raf Strobbe, on Flickr

          grts,

          raf.

          Comment


          • #6
            Re: Gaat het nog lang duren?

            Grappig beeld zeker met het verhaal.

            Johan

            Comment

            Working...
            X