Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maan . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De maan . . .



    Het is weer heel lang geleden dat ik nog een foto gepost heb. Vijf kleinkinderen zijn daar niet vreemd aan . . .
    Fotograferen doe ik nog regelmatig, maar "familiekiekjes" blijven in de familie hé.

    Voor wie vragen heeft bij de foto: (geen verplichte lectuur )

    Deze afbeelding is samengesteld uit 2 foto's. Bij de eerste heb ik scherpgesteld op de maan. De bomen waren dan niet zichtbaar wegens volledig "out of focus".
    Bij de tweede heb heb ik gefocust op de bomen. De maan werd dan een lichte schijf zonder details.

    De rest gebeurde in Photoshop. Ik plaatste beide foto's als lagen op elkaar. Aangezien de maan geen seconde stil staat, moest ik met de bovenste laag wat schuiven.
    Als blend mode selecteerde ik "darker". Met een masker heb ik op de bovenlaag alles behalve de maan onzichtbaar gemaakt.

    Materiaal: Nikon D7000 - manueel 1/125, f8, ISO 200. Sigma 120-400 op 400 mm.

    Het is onmogelijk om met een telelens beide onderwerpen tegelijk scherp te krijgen. Met een smartphone zou dat waarschijnlijk wel kunnen, maar dan zou de maan wel heel klein zijn . . .

    Alvast bedankt om even te komen kijken,
    Luc
    Last edited by LucFT; 3 februari 2018, 16:26.

  • #2
    Re: De maan . . .

    Mooi gedaan, al lijkt me de maan toch niet echt scherp te zijn
    Wel een sfeertje verkregen dat heel goed zou passen in een horrormovie, ik zie er zo al een weerwolf bij

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: De maan . . .

      Knappe plaat hoor.

      Doet me wat denken aan de foto van Peter Lik die onlangs op F-stoppers onder de loep werd genomen:
      Peter Lik, whom many believe is the world's most successful photographer, recently released an image that is pretty unbelievable. Although Peter Lik is one of the most successful photographers on the planet, he is also one of the most controversial. Peter's work is undeniably impressive, but the controversy surrounding Lik's work usually has to do with the amount of post-processing done on his images. His sales team would have you believe that everything is straight out of his film camera, from a single shot, but anyone who has ever tried to photograph a landscape knows there's more going on.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: De maan . . .

        Nou, nou, dat is geen gemakkelijke !
        De sfeer is in ieder geval super.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: De maan . . .

          Bedankt voor de positieve reacties.

          - SeefD, de link naar de discussie bij F-stoppers is interessant.
          Ik hou het bij onmogelijk in één enkele foto te vatten en ben blij dat ik dat er meteen heb bij verteld !

          Luc

          Comment


          • #6
            Re: De maan . . .

            Mooi gedaan en qua sfeer kan de opname tellen.

            Ook bedankt voor de info .

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment

            Working...
            X