Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roemenie en Bulgarije : verlof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roemenie en Bulgarije : verlof

    Dit jaar wil ik graag voor drie weken met de auto op verlof gaan naar Roemenië en Bulgarije.
    Overnachting op hotel of B&B.
    Donau-delta met privé-gids voor vogelfotografie zijn een must.
    Wat zijn jullie tips, ervaringen, aanbevelingen....?
    Vriendelijke groeten

  • #2
    Re: Roemenie en Bulgarije : verlof

    This tour can be considered as one of the most spectacular winter holidays in Europe. We take you to Northern Bulgaria then continue on to the best birdwatching spots in Romania, located along the Black Sea Coast and the famous Danube Delta region. Winter is an excellent time for birding along the coast, not only for the long list of possible species, but because this area is the wintering place for a very high percentage of the world population of Red-breasted Geese, which gather here in huge numbers. White-headed Ducks also congregate in freshwater lakes, along with Black-necked Grebes and Smew. The rocky, dry steppe areas of Dobrogea hold flocks of passerines, including the exciting Calandra Lark. Hen Harrier and Merlin also favour this area, and they are relatively easy to see.

    Comment


    • #3
      Re: Roemenie en Bulgarije : verlof

      Tips Roemenië: zorg dat je dagrijlichten in orde zijn en je een autosnelweg vignet voor Hongarije en Roemenië hebt.
      Let op met rijgedrag van uitgeweken Roemenen; te herkennen aan de (vooral) Italiaanse en Spaanse nummerplaten. De chauffeurs willen graag laten zien dat zij het gemaakt hebben in het buitenland - meestal wel niet genoeg om ook nog een verzekering voor de auto te betalen

      Zodra je van de grote wegen afgaat: oppassen voor slecht wegdek en paard-en-kar combinaties. Neem best reservewiel mee. En wat je ook doet: blijf met de auto weg uit Boekarest, tenzij je heel goed je weg kent en je een gegarandeerde parkeerplaats hebt op je bestemming.

      Er worden veel indianenverhalen verteld over Roemenië en eventuele onveiligheid daar. Ik kan je verzekeren dat ik me in Roemenië nooit onveilig gevoeld heb, in Brussel daarentegen...

      Comment

      Working...
      X